تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم با چه صلاحیتی مغازه‌ها را پلمب می‌کند؟

غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم در اقدامی خودسرانه به پاساژهای شهر رفته و هرکجا تشخیص داده، دستور پلمب مغازه‌ها را صادر کرده است. رویداد۲۴ در گزارشی به این موضوع پرداخته و نشان داده چگونه در شرایط کنونی مسیر پیشرفت برای این افراد باز است.

غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم

رویداد۲۴ سحر اکبرزاده: روز سه‌شنبه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم در پاساژهای شهر می‌گردد و دستور پلمب صادر می‌کند. چند مغازه و رستوران به دستور او پلمب شدند و صاحبان کسب‌وکارها ناباورانه به این می‌نگریستند که چگونه فردی که هیچ صلاحیتی ندارد، دستور پلمب صادر می‌کند و به سرعت اجرا می‌شود.

محسن برهانی حقوقدان در واکنش به اقدام امام جمعه نوشت: «معلوم است در این مملکت ملوک‌الطوائفی چه کسی متولّی پلمب و نابودی زندگی مردم با تفاسیر من‌درآوردی است؟ قوه قضاییه؟ پلیس اماکن؟ امام جمعه؟ وزارت کشور؟ اصناف خودشیرین؟ یا ..! بیچاره ملتی که نمی‌داند زندگی و کسبش را کدامین نهاد به آتش می‌کشد!»

علی مجتهدزاده وکیل دادگستری نوشت: «مسئولان محترم دستگاه قضا احتمالا فراموش کرده‌اند برای شهر قشم دادستان منصوب کنند والا یک امام جمعه به خود اجازه نمی‌داد به بهانه حجاب این‌چنین اعتبار قانون را لگدمال کند.»

قانون درباره پلمب مغازه‌ها چه می‌گوید؟

۱) فیلم امام جمعه قشم بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت و کاربران به این نکته واکنش نشان می‌دادند که او به چه حقی و با چه قدرتی چنین کاری می‌کند. بر اساس قوانین کشور مسئولیت پلمب یک کسب و کار با نیروی انتظامی، تعزیزات، اماکن، اداره بهداشت و قوه قضاییه است. آنچنان که در قانون می‌خوانیم، شرایط پلمب مغازه به این شرح است:

اگر یک واحد صنفی به شغلی غیر از آن‌چه برای آن پروانه کسب گرفته مشغول باشد
اگر بدون دلیل واضح و مشخصی یک واحد صنفی بیش از ۱۵ روز تعطیل باشد و تعطیلی آن، مصرف‌کننده را به دردسر اندازد
اگر واحد صنفی حق عضویت را به اتحادیه مربوطه پرداخت نکند
اگر قوانینی را که اتحادیه ابلاغ کرده است رعایت نکند
اگر تکالیفی را که قانون نظام صنفی مقرر کرده انجام ندهد

همچنین در ماده ۲۷ قانون نظام صنفی چنین می‌خوانیم: «محل دایر شده به وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب‌دائم یا موقت برای آن صادر نشده باشد، با اعلام اتحادیه رأساً ازطریق نیروی انتظامی پلمب می‌شود.»

در تبصره ماده ۷۱ همان قانون نیز چنین آمده است: «تعیین صنوف مشمول و ضوابط نحوه استفاده و پلمب دستگاه توسط مراجع ذی‌ربط تابع آئین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط دبیرخانه هیأت عالی نظارت تهیه و به تصویب وزیر بازرگانی (وزارت صمت کنونی) خواهد رسید.»

در سایت رهبری این‌چنین می‌خوانیم: «اگر مأمورانی که از طرف دولت وظیفه جلوگیری از فساد را بر عهده دارند در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند دخالت اشخاص دیگر در اموری که از وظایف نیرو‌های امنیتی و قضایی محسوب می‌شود جایز نیست، ولی مبادرت مردم به معروف و نهی از منکر با رعایت حدود و شرایط آن، اشکال ندارد.»

در سایت رهبری هم بیشتر از امر به معروف، هیچ وظیفه‌ای بر عهده افراد دیگر گذاشته نشده است؛ چه برسد به آنکه یک فرد نه تنها وظیفه دیگری برای خود تعریف کند، بلکه یک ده‌ها قدم جلوتر رفته و همزمان جای مسئول امنیتی، مسئول تعزیرات، قاضی دادگاه، قاضی اجرای احکام و نیروی انتظامی را گرفته است!


بیشتر بخوانید: ریختن ماست بر سر دختران و جماعتی که «عادت به تفکر ندارد»!/ خودسر باشید، امنیت داشته باشید!


۲) آنچنان که مشخص است در هیچ کجای قانون اجازه پلمب به امام جمعه داده نشده و تا اطلاع ثانوی نیز قوه قضاییه و هیات مدیره منطقه آزاد قشم و وزارت بازرگانی نیز مسئولیت خود را به امام جمعه تفویض نکرده‌اند. چنانچه مشخص است اقدام امام جمعه قشم کاری غیرقانونی است که در دنیای موازی برای همین اقدامش باید به حبس محکوم می‌شد، اما اینجا ایران است و محتمل‌ترین پیش‌بینی این است غلامرضا حاجبی تا زمانی نه چندان دور ارتقا مقام پیدا خواهد کرد و امام جمعه یک شهر بزرگ خواهد شد تا پاداش شیرینکاری خود را بگیرد.

رئیس دادگستری قشم بدون اجازه امام جمعه می‌تواند در نماز جمعه سخنرانی کند؟

۳) به گزارش رویداد۲۴ حقیقت آن است که وقتی می‌گویند دوران کوتوله‌ها فرا رسیده، سخنی دور از واقعیت نیست. در این مورد خاص مشکل نه از جانب امام جمعه، که از بی‌عرضگی دادستان و رئیس دادگستری و حتی رئیس نیروی انتظامی قشم است که فردی بدون صلاحیت کار آن‌ها را انجام می‌دهد، بی آنکه کمترین نگرانی از پیامد‌های خودسری خود داشته باشد. چه آنکه اگر دادستان شهر کمترین عرضه‌ای داشت، حتما خونش اندکی به جوش می‌آمد و از خود می‌پرسید «اگر قرار است امام جمعه راسا پلمب کند، پس من اینجا چه می‌کنم؟»

آیا رئیس دادگستری شهرستان قشم بدون اینکه با کسی هماهنگ کند، این اجازه را دارد که ظهر جمعه از پله‌های منبر بالا برود و بدون اجازه از کسی سخنرانی کند؟ پاسخ حتما منفی است و احتمالا اگر چنین اتفاقی بیفتد، زمین و زمان بهم دوخته می‌شود که چگونه یک مقام بدون صلاحیت بی‌آنکه هماهنگی کند، به جای امام جمعه سخنرانی کرده است!

اما اکنون همین اتفاق به صورت برعکس رخ داده و امام جمعه یک روز ظهر تصمیم گرفته آتش به اختیار یک‌تنه و خودسرانه به جای نیروی انتظامی و تعزیرات و اماکن و دادگستری اقدام کند.

۴) اگر خطبه‌های امام جمعه قشم را در هفته گذشته مرور کنید، یک جمله مهم دارد: «زنانی که بی‌حجابی می‌کنند، کاری غیرقانونی می‌کنند و تحمل نمی‌کنیم» اگرچه الزام حجاب در هیچ کجای قانون به عنوان جرم و در هیچ کجای شرع به عنوان اصول دین الزام نشده است، اما فرض کنید زنان بی‌حجاب کار غیرقانونی کرده‌اند. مسئله اینجاست که اگر بی‌قانونی توسط شهروندان عادی بد است، بی‌قانونی در آن سطح توسط امام جمعه به شکل اولی خطرناک‌تر است؛ آنهم امام جمعه‌ای که خودسرانه در کار قوه قضاییه دخالت می‌کند.

شرع درباره امر به معروف چه می‌گوید؟

۵) امام جمعه نه متخصص قانون است و نه تخصصی در اجرای قانون دارد. احتمال اگر بنا بر اقدام او باشد، باید از منظر شرعی و دینی به حاکمیت کمک کند. اما شرع در این‌باره چه می‌گوید. آنچنان که در شرع آمده «آمر به معروف پس از تذکر حتی نباید بایستد و ببیند که این امر به معروفی که انجام داده اثرگذاشته یا نه؛ چه برسد به آنکه بخواهد اقدامی انجام دهد.»

آنچنان که مشخص است امام جمعه قشم حتی درباره حوزه تخصصی خود شناختی ندارد و اصول اولیه آن را نمی‌داند؛ چه رسد به آنکه بخواهد جای نهاد‌های دیگر را هم بگیرد و عمل کند.

پله‌های ترقی برای امام جمعه قشم

۶) شاید هیچ فکتی برای این جمله وجود نداشته باشد، اما شواهد نشان می‌دهد معمولا چنین اقداماتی نه از سر وظیفه، بلکه به عنوان پله‌ای برای ترقی است. به این معنا که افراد برای پیشرفت در سیستم دست به اقداماتی می‌زنند که به اصطلاح خود را نشان دهند. اقدام خودسرانه امام جمعه قشم یکی از همین کارهاست و چنانچه گفته شد تجربه نشان داده مسیر پیشرفت برای چنین افرادی به سرعت کاملا باز است.

۷) پیش‌بینی دیگری که درباره اقدام امام جمعه قشم وجود دارد، این است که برای سرپوش گذاشتن به اقدام غیرقانونی او بیانیه‌ای صادر می‌شود و گفته می‌شود که نماینده تعزیرات و نماینده قوه قضاییه و ... همراه با امام جمعه بوده تا به این شکل رفتار این خودسرانه توجیه شود. هرچند فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد که چنین چیزی صحت ندارد، اما همین‌که چنین رفتاری توجیه شود و حاکمیت آن را به عنوان یک بدعت نپذیرد هم قابل قبول است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
46
مملکت خر تو خر یعنی همین
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
8
92
ظاهراً آ شیخ عزیز درپی جاه و جلال می باشند که حتی از آبروی رهبری و نظام هم مایه گذاشته اند؟!!!
خدا ریشه اینطور افراد رو بکنه . تا کی باید هزینه بدیم به خاطر یه مشت احمق جاه‌طلب ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
برابر ویدوهای وایرال شده - دفتر گنده لات قشم را به آتش کشیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
این مدعیان که رگ غیرتشان بخاطر چند تارموی زنان ورم میکند ای کارش بخاطر مقام اول رباخواری در ایران دردنیا هم ورم میکرد.... اینجا ایران است هر نقطه اش یک حکومت وقانون خاص بدون نظارت وکنترول
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
4
65
ظاهراً آ شیخ عزیز درپی جاه و جلال می باشند که حتی از آبروی رهبری و نظام هم مایه گذاشته اند؟!!!
خدا ریشه اینطور افراد رو بکنه . تا کی باید هزینه بدیم به خاطر یه مشت احمق جاه‌طلب ؟
پاسخ ها
خاک ارررره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
فرمان آقاشون مبنی بر اتش به اختیار یعنی همین ،!!!! دقیقا مانند کاهنان معبد ،آمون در دوران حضرت ؟؟؟!!!یوسف رفتار میکنند ،،
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
92
دقیقا مشکل ما همین بی حساب و کتاب بودن است. یعنی معلوم نیست رییس کیه و هر کس حوزه وظایفش چیست. البته این وضع در نهایت توسط مردم تحمل نخواهد شد و سرنوشت امثال این امام جمعه هم خوب نخواهد بود .
پاسخ ها
معصومه فروغی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
ایشون اگه خیلی کارش درسته یه روز بره توبانک دستور بده این تزول خورهارو جمع کنند یه روز بره زتدان سراغ دزدهای میلیاردی روبگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
حرام لقمه تر و حقه باز تر از این سایت رویداد24 خودش است که بعنوان ستون پنجم با گرفتن کمکهای مالی از دشمنان ایران در حال جنگ روانی علیه مردم شریف ایران هستند...
متاسفانه مسولین مخابرات و ارشاد و اطلاعات خواب هستند ... یعنی یک مرد پیدا نمیشه این سایت دورغ و لجن پراکنی را تعطیل کند....
اگر راستی می گوید که رسانه ازاد هستی نظر من را چاپ کنید
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
112
رویداد 24 - اقدام این آخوند مفت خور و خود سر ، از طرف همه مردم ایران محکوم است و نشان از هم پاشیدگی حکومت می دهد. از بابت این گزارش که در راستای درست حرفه روز نامه نگاری و خبر رسانی است از شما سپاسگزارم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
105
شهر که شلوغ بشه قورباغه هفت تیر میکشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
74
خاک توسرتون
برکه ♦♦♦♦₹₹₹
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
102
اگه تمام کسبه پاساژ ،عربده میزدن سرش و
میرفتن تو سینش و برترسشون غلبه میکردن (ترس فقط زاییده ذهن ماست)
،اون قارچ سمی و حشرات همراهش ،
خودشونو جمع میکردن و فرار میکردن
قارچ های سمی،کشنده هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
یک مشت ترسو - پول دست - دست روی دست گذاشتند تا این آتش به اختیار بی سواد وجوجه دیکتاتور در پاساژ را ببندد. خاک برسرشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
الان یه قارچ سمی ،اومده به من منفی داده خخخ
خوب اسمی براتون گذاشتن
قارچ های سمی برای انسان ضرردارند،باید سم پاشیتون کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
89
در مملکت ما قانون حکمفرما نیست فرمان حاکم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
84
بیچاره به ایران، وطنِ بلبل و گُل

افتاده به دستِ چند آخوندِ کُپُل

آنقدر که ویرانگرند، باید گفت:

رحمت به پدر، مادرِ چنگیزِ مغول

شعر تورج شاه علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
دم استاد شاه علی گرم، خیلی شاعر نترسیه
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
77
اگرچه کاملا معلومه که این مطلب من ثبت نخواهد شد.اما
جناب غلامرضا واجبی مگه فکر کردی اونجایی که امام جمعه هستی تگزاس هست؟آتش به اختیار به این معنا نیست که هر غلطی دلت خاست بکنی و نون یه عده از مغازه دارها رو ببری.این قرار گرفتن ها مردم روبروی یکداآا آخروعاقبت خوبی نداره..کمی بفهم
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
70
برای این جماعت بدتر از این ها حقشونه ! میبینی بهت ظلم میشه خب بزن ظالم رو بکش ! مگه چند بار فرصت زندگی داری که مظلوم باشی ؟؟؟؟؟
عبدالمطلب قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
63
سلام و عرض ادب
در مقابل حاکمیت قانون که طبق آن مقام عمومی صلاحیت انجام کار ندارد مگر قانون به او اجازه داده باشد حاکمیت بی قانونی است که طبق آن فرد فاقد صلاحیت هر کار می کند. بنابراین ایشان بر اساس بی صلاحیتی اقدام کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
69
قطعاْ مردم شریف کیش آسایش را از ایشان و خانواده اش سلب خواهند کرد بطوریکه دمشو بذاره رو کولش و از از اونجا دریدر بشه و دیگه هیچ جایی از این مملکت محل سگ هم بهش نزارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
16
دوست عزیز کدوم قانون اینها خودشان قانون هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
15
سلام امام جمعه فقط اجرای نمازودعوت کردن مردم به اسلام ونماز سروقت هست وبعضی ازشکایات مردم روپی گیری کندوبه مسعولین کشورگزارش دهد خودش اجازه دستوربستن مغازههای مردم روندارد دیگه ازفرداتمام امام جمعه های سراسرکشوز راه بیافتند بخاطر روسری نبستن مشتری هیچی دیگه درمغازهارو ببندند انوقت دولت از کجا مالیات بگیره اموراتشو بگذرونه مردم چی بخورندجنسهای مغازها تاریخشان میگذره دیگه قابل استفاده نیستند واین به ضرر دولت تمام میشه چون برای دراختیارگذاشتن ان اجناس دولت کلی سرمایه خرج کرده تابه دست مصرف کنند برسد لطفا درمغازه هارونبندید بقیه هم امکان داره اعتصاب کنند واین دولته که ضررمیکنه
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
39
3
مگه امسال این مرد زحمت کش فساد از این مملکت بسوزونه احسند به این امام جمعه اگر توی دیگر شهرها واستان ها یکی مثله این مرد باشه کشور گل بلبل یک عده جونشونو برای یک مشت اشغال دادن به نام ناموس البته من خودم به شخصه مخلص هرچی خانم باحجاب وحجاب معمولی هستم اونا حسابشون جداست با وجدانن دمت گرم مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
اشتباه مثبت دادم کثافت عرزشی
خاک ارررره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
شهوت از نوشتنت میباره ،،،، تو چکاره ای که بخواهی مخلص خانمها باشی ،؟؟؟!!! بجز یک ادم شهوت پرست ،،،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
21
مگرقشم دادستانی ندازد؟چراستاد ائمه جمعه ودادگاه ویژه بااین روحانی برخورد نمیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
56
آقای امام جمعه قشم افرادی همچون شما مملکت ایران رابه ای روزانداخته است اگه قانونی وجود داشت میبایست شمارازندانی میکردندتا یادگیری پایت راازگلیم خود درازترنکنی.اخه شماچکاره ای که مغازه پلمپ می‌کنی.مردم حق دارندازاین حکومت رویگردان شوند چون هرکه از راه می رسدبرای خودش قانون میگذارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
44
آقای امام جمعه قشم افرادی همچون شما مملکت ایران رابه ای روزانداخته است اگه قانونی وجود داشت میبایست شمارازندانی میکردندتا یادگیری پایت راازگلیم خود درازترنکنی.اخه شماچکاره ای که مغازه پلمپ می‌کنی.مردم حق دارندازاین حکومت رویگردان شوند چون هرکه از راه می رسدبرای خودش قانون میگذارد
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
66
هرچی بیشتر تقلا کنید بیشتر فرو میرین ..پس ادامه بدین!! عالیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
58
چند ماهی اوضاع متشنج بود کسبه کار نکردن الانم هر دستگاهی و فردی دلش بخواد ببنده .تا میبینن چند روز کشور آروم تره شروع میکنن. ظاهرا دوس دارن دوباره کف خیابون شلوغ بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
پس کی این خانمهای لجباز رو که حجاب بماند چیز دیگه ای رو درآوردن باید به راه راست هدایت کنه.هیچی نگی بدتر میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
3
57
بیشتر از این از حکومت حسینقلی خانی انتظاری نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
12
علم نادان دین را خدشه دار میکند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
14
خیلی کار زشت و مهمتر بی قانونی بود .هر کی برا خودش دکان باز کرده .باید سریعتر توسط مقامات ذیربط برکنار شود .شاید برای آینده خودش داره تبلیغ میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
17
دیگه وقتشه همشهریهای قشمی عمامه آخوندرادرنمازجمعه بپرونن واجازه ندهندازمنبری که سالهاجفنگیات شر و کرده بالابرود.کجاییدمردان دریانوردودریاگرد قشمی بندری فسایی و....ازقشم بیرونش کنیدتاشهرراگند نزده.آبروی شما وکاروکاسبی شمابهم میزنه.شماراازنون خوردن و زندگی ساقط میکنه این سقط الاسلام
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
15
با همون صلاحیتی که احمدی تژاد تایید شد...خخخخ
در کشور شرع حرف حاکم شرع مقدس است و اولویت حتی اکر خلاف قانون باشد.
تضاد شرع با قانون و فرهنگ ایرانی این مملکت رو به این روز انداخته.
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
10
میگن یکیشون را فلک کرده اون یکی را انداخته تو تنور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
0
22
به تخلفات امام جمعه کی رسیدگی میکنه پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
امام شنبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
20
با چه قانونی ؟
الان اقا یه نامه مینویسه و قانون جدید میذارن که امامان جمعه چون میفهمن و بقیه مردم نمیفهمن پس قانون کلا واسه اونا معنی نداره و هر کاری دوس دارن میتونن بکنن..یا هم‌قانون جدید رو سریعا اعمال میکنن و ای میشه قانون
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
15
من دیگر نماز جمعه پشت سر این نماز نخواهم خواتد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
18
اقای نویسنده مطلب احسنت هر آنچه ما باید می گفتیم شما گفتی
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
21
وقتی علم الهدای احمق میگه آتش به اختیار یعنی همین...امام جمعه میره مغازه پلپ میکنه چندروزه دیگه یه جایگاه خیلی بالاتر پیدا میکنه..نیتشون فقط فقط عمینه...مملکت بی صاحاب همین میشه دیگه
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
18
دلیل نابودی کشور و رویگردانی از حکومت به روایت تصویر.جناب امام جمعه ؛ شما به دلیل اینکه حجاب قانون است و باید رعایت شود ؛ مغازه رو به صورت غیر قانونی پلمپ میکنید؟؟کل مشکل ملت با شما همین است ؛ قانون تا جایی محترم و قابل اجراست که منافع شما را حفظ کند.سقوط خواهید کرد.شک نکنید
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
18
باوجود همچین ادمها وضع مردم بهتر از این نمیشه فقرو بدبختی مردم به خاطره یه چنین جماعتی هستش
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
16
آقای آخوند بی سواد چرا داری برای نطام بدبننی بوجود می آوری تو همان نماز بخوانی کافی تو کار دیگران دخالت نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
23
1
حاجی آقا دمتگرم.ادامه بده.یکی بایدجلوی اینهاروبگیره.یانکه فسادهمه جاروپرمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
فاسدتویی که مغزت پوسیده دورورتویه نگاه کنی میبنی که مردم دغدغه شون بیشتراز۴تا تارموهست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
35
دیشب مردم و کسبه محترم قشم از خجالتش درآمدند، درسش را گرفت.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
17
یه سری ادم عقده ای هستن از این که یکی بهشون التماس کنه لذت میبرن اینم از هموناست چند بار فیلمو ببینید وقتی کسبه بیچاره بدون پششتیبان التماسش میکنن تو چشماش لذتو میبینین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
18
خرتوخره آ تش به اختیار یعنی همین،ومگراین اولین باراست که هرننه قمری هرگهی که میخواهد میخورد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
26
خبر نگار محترم رویداد ۲۴ تفسیر بجا ودرستی داشتند که متاسفانه سیستم ونظام چنین افراد که همگان می‌دانند در باطن شان چیست و چه ذاتی دارند را متاسفانه به مقام‌های بالاتر ارتقا می‌دهند ولی مسئولین بدرستی متوجه شده اند که اوضاع اصلا جالب نیست .توصیه میکنم به آنها که رویه را عوض کنند و افرادی که پیشانی سیاه کرده اند وکسانی که در حاشیه مجلس شورای اسلامی نماز می‌خوانند ودر وسط جلسه با وزیر ورزش نماز مستحبی می‌خوانند وچنین آخوندهای تندرو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
31
شما بفرمایید چه کسی در این مملکت ایران فلک زده سرجای قانونی خود ایستاده و براساس قانون عمل می کند که امام جمعه قشم کند. هیچکس. همه فرا قانون هستند. درواقع همه شاه هستند و یکی هم شاهنشاه. اصلا ما مشکل حقوقی نداریم. مشکل ما حقیقی هست. در حکومت اسلامی ولی فقیه مبسوط الید است. می فهمی یعنی چه. یعنی فرا قانون. یعنی آتش به اختیار. يعنی قانون بی قانون.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
16
کله فندقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
29
وقتی اخوند و امام جمعه فهمی از وظیفه خودشون ندارند و وقتی هیچ کسی در خود بدنه دولت مسولیتی که دارد تخصصی ندارد وقتی فردی دکتر است به یکباره شهردار میشود یا کسی که در جنگ سرلشکر بوده در این دولت مسوللیت مربوط به اقتصاد رو بهش دادند یا فردی که اصلا نمیدونه قراره وزیر راه بشه یا وزیر نفت درمجلس به اشتباه فکر میکند وزیر نفت قراره بشه در مورد برنامه های نداشتش حرف میزنه بعد با صدای نمایندگان که بهش میگن وزیر نفت سیخی چند هست تو قراره وزیر راه بشی تازه به خودش میاد وقتی علم الهدی سکان داماد رو برعهده میگیرد و در پس پرده دستور صادر میکند و بر مواضع های بی خردانه اش اسرار می ورزد تا جایی که رهبر صبرش لبریز میشه و خطاب به شخص علم الهدی تذکر میده و ازش میخواد به مسائل اقتصادی ورود نکندچون نه علم اقتصاد دارد نه چیزی از افقتصاد بارش است
آ مولایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
26
2
احسنت خدا قوت بده به کسایی که مبارزه میکنند با این هنجارشکنی های جامعه ...
رویداد ۲۴ متاسفم برای عنوانی که گذاشتی
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
29
3
رویداد ۲۴ از چی اعصبانی شدید؟؟
اتفاقااا مالا واقعا ممنونیم از ایشون به خاطر نظارت و پیگیری شون واقعا ای کاش این شجاعت داشتند برخیا الان وضع این نبود کاش در شهر ماهم پیاده میشد این روند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
سینا!!!
حیف اسم سینا که روی توست. تو باید اسمت میشد طالب یا طائب. جعفر هم بهت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
تو چند نفری؟ اتفاقا ما ممنونیم ! از چاک دهان خودت صحبت کن بی چاک و دهان.
قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
18
داشتم پیش خودم فکر میکردم ادمهایی که توی این نمایش برای کسب رزومه پربارتر دچار خسارت شدن میتونن چیکار کنن نهایتش برن شکایت کنن کلانتری بعدش هم برن قوه قضاییه برای پیگیری شکایت .فقط این وسط یه موضوع خیلی خیلی خیلی بی اهمیت هست که گفتم بد نیست شما هم بدونین اونیکه که مرتکب جرم شده یعنی این اقای معمم که کسب مردم رو بدون حکم قضاییه پلمپ میکنه تحت امر نهاد رهبری هست نیروی انتظامی هم باز تحت فرمان نهاد رهبری هست و در اخر قوه قضاییه هم تحت امر نهاد رهبری هست . و در اخر انشااله که خیره و بحمداله کشور هم در حال پیشرفت هست .
ازاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
26
3
در برابر مردان بی غیرت باید چنین رفتار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
اسمت خوبه منتهی از هفت دولت آزاد و از مخ تعطیل.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
1
21
می دونی این هرج و مرج حاصل چیست ؟ حاصل آتش به اختیاری است
Rassian boy
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
2
20
بعضی مردان ایرانی فکر غلط می کنند
که هر که سختی بیشتری به زن بدهد
غیرتش بیشتر است ،تو بر عکس فهمیده ای
به قول برکه زیبا ،دختر زیبای ایرانی
تو یک بی غیرت لعنتی هستی
که به زن سخت میگیری و نمی گذاری او زندگی خود را داشته باشد
تو لعنتی هستی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
23
2
بنده خدا، امام جمعه محترم مقصر نیست چقدر مدارا
بی قانون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
1
18
حکومت ملوک الظوایفی خر تو خر . آقای امام جمعه‌ آیا برای دستگیری قاچاقچیان هم به میدان میان ؟ آیا در درگیری های مسلحانه شرکت دارند ؟ نمی‌شود که فقط در یک زمینه خر بود و سایر زمینه ها رو کار نداشت .... لطفاً در مقوله جلوگیری از جعل و مقابله با اشرار نیز حضور گسترده داشته باشید
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
1
18
مطمعنم اگه یک نفر باغیرت اونجا بود دهان این پیر خرفت را خورد میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
ایرانی عزیز، خرد جان برادر خرد....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
1
13
یه شیر پاک خورده پیدا بشه این اخوند دجال ریاکار پست فطرت رو بفرسته به جهنم
yousef khiarak
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
10
1
باید با بدحجابی بر اساس قوانین برخورد شود. نباید بدحجابی صورت گیرد. ولی با ملایمت باشد. و خودسرانه نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
چشم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
6
2
یعنی رویداد 24 حاضره واکنش اون بنده خدا به خبر را هم بگذارد و سپس تحلیلی از بیانات و افاضات اهل فضل قبل از هر گونه تحقیقی ارایه دهد؟
حاجی از لندن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
2
11
حالم از این عرب زاده ی حرومی بهم میخوره
گوه به شرف نداشته اش
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
0
2
والا این حرکات فاصله نسل امروز رو از آخوندها بیشتر میکنه . نسل ما پای منبر آخوند اخلاق یاد میگرفت . اما نسل جدید با این رفتارها فقط بیشتر از ایشان فاصله می گیره
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان