تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
از سوی رئیس جمهور؛

ضوابط بخشودگی یا تخفیف اعمال خلاف قانون در حوادث اخیر ابلاغ شد

رئیس‌جمهور ضوابط بخشودگی یا تخفیف در محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اداری، انتظامی و صنفی مرتکبان اعمال خلاف قانون در حوادث اخیر را ابلاغ کرد.

ضوابط بخشودگی یا تخفیف اعمال خلاف قانون در حوادث اخیر ابلاغ شد

رویداد۲۴ به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع رسانی رئیس‌جمهور اعلام کرد: در آستانه عید سعید فطر، رئیس‌جمهور ضوابط بخشودگی یا تخفیف در محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اداری، انتظامی و صنفی افرادی را که در اغتشاشات سال گذشته مرتکب اعمال خلاف قانون شده بودند، ابلاغ کرد.

متعاقب عفو تعداد زیادی از محکومان و متهمان اغتشاشات سال گذشته با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه فجر، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به دبیرخانه این شورا مأموریت داد که با تعیین چارچوب‌های مشخص، زمینه بخشودگی و یا اعمال تخفیف در قبال کسانی که در حوادث سال گذشته دچار تخلفات اداری و انضباطی شده‌اند و اکنون از اقدامات خود ابراز ندامت دارند و حاضر هستند به موازین قانونی متعهد شوند، فراهم کند.

پس از بررسی ابعاد گوناگون این موضوع و اخذ نظر دستگاه‌های مختلف در جلسات متعدد، ضوابط بخشودگی، تدوین شد و به تأیید شورای‌عالی امنیت ملی رسید و در نهایت رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه این ضوابط را به دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

به موجب این ابلاغیه، آن دسته از دانشگاهیان، معلمان، هنرمندان، فعالان اجتماعی و ایرانیان مقیم خارج از کشور که در حوادث پاییز سال گذشته مرتکب تخلفات اداری یا اقدامات خلاف قانون شده‌اند، با لحاظ شرایطی، مشمول تداوم عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی در تعلیق، تخفیف و بخشودگی برخی از محدودیت‌ها و تنبیهات قانونی می‌شوند. موارد استثنا از بخشودگی نیز در این ابلاغیه مشخص شده است.

پیش از این رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به رویکرد حکیمانه و پدرانه رهبر انقلاب اسلامی در عفو محکومان و متهمان اغتشاشات، از برنامه دولت برای امتداد این رویکرد به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اعمال تخفیف‌هایی برای مرتکبان اعمال خلاف قانون در این بخش‌ها و همچنین ایرانیان خارج از کشور خبر داده بود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
مجید سلطانی را از شرکت مخابرات ایران اخراج کنید و دولت رئیسی هم رسما باید از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور عذرخواهی کند.
جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
بانک‌ها به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند
امکان پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی از سال بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در بانک‌ها فراهم نشده است چرا؟
و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
تاکنون در این مورد اقدامی نشده است.
از جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تقاضا می‌شود که برای حل این مورد اقدامات لازم را انجام دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
در کشورمان باید دادگاه ویژه تشکیل شود مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس را به خاطر کم کاری و بی توجهی به مشکلات کامندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور محاکمه شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
سیدابراهیم رییسی متاسفانه در این مدت ۱ سال و ۸ ماه هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است و همچنان نیز ادامه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
0
0
رسما از بازنشسته های شرکت مخابرات در سراسر کشور عذرخواهی کنید!
از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون و هنوز هم متاسفانه مشکلات بازنشسته های شرکت مخابرات در سراسر کشور حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
0
0
از سال 1388 تاکنون به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولتمردان، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس کارمند رسمی کارگر بخش خصوصی شده است
از سال 1388 تاکنون به خاطر اهانت ها و خیانت های دولتمردان، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس کارمند رسمی کارگر بخش خصوصی شده است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان