تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

حبیب رضایی کیست؟

حبیب رضایی از چهره‌های شاخص سینما این روز‌ها درگیر اتهام‌هایی است که از سوی دادگاه تایید شده است.

حبیب رضایی کیست؟

رویداد۲۴ سعید شمس: حبیب رضایی یکی از بازیگران کارنامه‌دار است که با ایفای نقش عباس در آژانس شیشه‌ای در ردیف چهره‌های شاخص سینما جای گرفت اما او این روزها درگیر اتهام‌هایی است که از سوی دادگاه تایید شده است.

بیوگرافی حبیب رضایی

حبیب رضایی ۵۴ ساله در ۱۲ بهمن ۱۳۴۸ در امیر آباد تهران دنیا آمده است. نوه دختری دکتر محمد متولّی از شخصیت‌های به نام و سرشناس سبزوار تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است و در رشته مدیریت بیمارستان از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است. بیشتر اعضای خانواده و اقوام او پزشک بوده‌اند؛ از جمله پدر، برادر و خواهرش. پدر او تحصیل کرده آلمان است و سی سال در این کشور زندگی کرده است. در دوران کودکی در خانواده رضایی سینما رفتن جایزه حساب می‌شد و بچه‌ها اگر کار خوبی انجام می‌دادند، جایزه‌شان سینما رفتن بود. اولین بازی مهم او «خانه سبز» بود.

شروع فعالیت حبیب رضایی با آژانس شیشه‌ای

سال ۷۶ ابراهیم حاتمی کیا که کار‌های مربوط به آژانس شیشه‌ای را شروع کرده بود، آتیلا پسیانی را مامور به انتخاب بازیگر نقش عباس کرد. وقتی حبیب رضایی به کارگردان معرفی شد، به طور ناباورانه‌ای برای بازی مهمترین بازی‌اش انتخاب شد. رضایی که در آن سال‌ها بازیگری تازه کار بود، در این فیلم باید در کنار چهره‌هایی مثل «پرویز پرستویی» و «رضا کیانیان» بازی می‌کرد. بازیگرانی که کمک‌ها و راهنمایی‌هایشان باعث شد که حبیب رضایی نقش به یادماندنی عباس را در فیلم تاریخ‌ساز و موفق «آژانس شیشه‌ای» به بهترین شکل ایفا کند و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فجر را در اولین تجربه سینمایی‌اش به دست آورد تا با اعتماد به نفس لازم مسیر سینمایی‌اش را طی کند و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۷ توانایی اش را در فیلم‌های آژانس شیشه‌ای، شوخی، بمانی، من ترانه ۱۵ سال دارم، ارتفاع پست، اینجا چراغی روشن است، مارمولک، یک تکه نان، به رنگ ارغوان، پاداش سکوت، همیشه پای یک زن در میان است، بیست، بی‌پولی، پاداش، تهران ۱۵۰۰، من مادر هستم، اسب حیوان نجیبی است، خیابان‌های آرام، آشغال‌های دوست داشتنی، بغض کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه، همه‌چیز برای فروش، طبقه‌ی حساس، آرایش غلیظ، یک قناری، یک کلاغ بمب؛ یک عاشقانه سرخ‌پوست و بی‌حسی موضعی به اثبات برساند.

حبیب رضایی کیست؟

حبیب رضایی در تلویزیون

حبیب رضایی با وجود اینکه نزدیک به ۳۷ سال سابقه بازیگری دارد، به ندرت پیشنهاد حضور در سریال‌های تلویزیونی را پذیرفته است. به طوریکه فقط در سریال‌های خانه سبز، هفت سنگ، خاک سرخ و هم گناه بازی کرده است و همچنین در «شهریار» مسئولیت انتخاب بازیگری را به عهده داشته است و دو بار در «کلاه‌قرمزی» مدیر و مشاور هنری بود.


بیشتر بخوانید: ترانه علیدوستی کیست؟


کارنامه تئاتر رضایی

در کارنامه هنری حبیب رضایی سابقه‌ای قابل توجه در حوزه تئاتر به ثبت رسیده است که شامل بازیگر، مشترک کارگردان و مشاور کارگردان می‌شود. او در َ «مجلس نامه، مصاحبه، خروس، شب سیزدهم، آواز قو، ترانه‌های قدیمی، دلِ سگ، نمایشنامه‌خوانی نمایشی برای تو، نمایشنامه‌خوانی روز واقعه، سینما‌های من، نمایشنامه‌خوانی هفت مجلس در عزا و معجزه، آدامس خوانی و آینه‌های روبرو به عنوان بازیگر حضور داشته است. همچنین در شهادت‌خوانی قدمشاد مطرب در تهران، پل، عشقه و فیلم‌تئاتر عشقه مسئولیت «مشترکارگردان» و تئاتر‌های مانیفست جو و روایت ناتمام یک فصل معلق در مقام مشاور کارگردان ظاهر شده است.

رضایی و حضور زنان در ورزشگاه

به گزارش رویداد۲۴ حبیب رضایی در تیر ماه سال ۱۳۹۴ که تهران میزبان لیگی جهانی والیبال بود، در قبال راه ندادن زنان به ورزشگاه در فیس‌بوک اینطور نوشته بود که «جالبه که همه ما باور داریم زمانی که پارس‌ها تمدن و دین داشتند، همان زمان، اعراب قبل از اسلام، دختران خودرا زنده به گور می‌کردند و شاید صد سال دیگه و یا کمتر، تاریخ نویسان بگویند زمانی که اعراب میزبان جام جهانی بودند، همزمان ایرانی‌ها دختران شان را به استادیوم راه نمی‌دادند. حیف. پَرش ققنوس‌وار بچه‌های نجیب والیبال، بر همه زنان و مردان ایران زمین گوارا... همین» تا از این طریق با زنانی که در هنگام ورود به ورزشگاه با تابلوی ورود ممنوع روبرو شده بودند، همدردی کند. با اینکه خیلی‌ها از او و نوشته‌اش استقبال کردند، اما برخی نیز سخنانش را نژادپرستانه خواندند.

حبیب رضایی کیست؟

حبیب رضایی در برنامه 90 

عادل فردوسی پور برای برنامه آخر سال ۱۳۹۰ از حبیب رضایی، رامبد جوان و سروش صحت دعوت کرد تا مخاطبان ملیونی اش با یک سورپرایز به استقبال سال ۹۱ بروند. در آن برنامه، رضایی به شوخی گفت، باورم نمی‌شود، در استودیوی برنامه ۹۰ و روبروی عادل نشسته ام. او در استودیوی ۹۰ ادامه داده بود. «چرا ما را به نود دعوت کردید؟ من همیشه دوست داشتم دوستان نادیده شما در پشت صحنه را ببینم. همان‌هایی که گره گشای همه چیز هستند و جهان را به هم می‌ریزند. مثل دوست قلعه نویی که علی بود اینجا کلی علی وجود دارد. همه آن‌ها با یک نگاه شما کار‌ها را انجام می‌دهند. تعداد پیامک‌هایی که می‌زنند تعداد همراهان شما است. عادل خیلی تیز هوش هستی. آتو دست کسی نمی‌دهی. به قیمت قطع شدن برنامه ات در کنار مردم و برنامه ات ایستاده ای. آقای پورمحمدی می‌شود به عادل فردوسی پورکمی وقت بدهید؟ برنامه‌های دیگر تلویزیون خوب نیست. عادل میای بازیگر بشی؟»

او همچنین بعد از تعطیلی سوال برانگیز برنامه ۹۰ خطاب به عادل فردوسی پور نوشت «می‌دانم که تو بهتر میدانی همیشه در زمین بازی، آنکه جوانمردانه مبارزه می‌کند پیش نمی‌افتد و بسیار دیده‌ایم‌ که بازی‌ها و بازیکنان حقیر -به لطف معادلات زشت بیرون زمین بازی-دقایقی یا حتی یک نیمه به خیال خام خود پیش افتادند، اما همیشه که اینطور نمی‌ماند و نمانده است. تو پرفروغ‌تر از هر بی‌فروغی هستی به لطف مردم البته. همان‌ها که همیشه ذکر زبان و دلت، ستایش و سپاس از آنان بوده است. این بار هم، فارغ از نتیجه، باید همچنان بخندی و به مردمت دلگرم‌باشی. امیدوارم که در این هیاهو و در لحظات پر التهاب تحویل سال، یاد عادل و نود در دعای همه ما باشد که این فقط یک برنامه نیست، جایگاه و منزلت مردم در مقابل ذهن تاریک و خودکامه است»


بیشتر بخوانید: مهدی کوشکی کیست؟


اتهام ازار جنسی به حبیب رضایی

سال گذشته در همین ایام بازار می‌تو و اعترافات آزاردیدگان بسیار داغ بود و در این میان نام مهدی کوشکی و حبیب رضایی هم به چشم می‌خورد. همان زمان شبنم فرشادجو به افشاگری درباره این هنرمندان و فعالیت آن‌ها پرداخت و این افراد هم بعد‌ها به جرم افترا از او شکایت کردند. دادگاه پس بررسی اظهارات شهود رای بر تبرئه ترانه علیدوستی و شبنم فرشاد جو داده و حبیب رضایی و مهدی کوشکی را متهم دانسته است که رضایی و کوشکی به این راًی معترض شده و دادخواست دیگری دادند. اما در سیزدهمین روز از اردیبهشت ماه جاری دادگاه فرهنگ و رسانه برای ترانه علیدوستی قرار منع تعقیب صادر کرد تا شبنم فرشادجو در اینستاگرام با انتشار برگه رای اعلام برائت خودش و ترانه از اتهام زنی و خطاکار بودن حبیب رضایی و مهدی کوشکی را علنی کرد که این پست در رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی بازتاب بسیار گسترده‌ای داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حبیب رضایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
1
6
لطفا رویداد ۲۴ لطفا مدیر یا ادمین تان را معرفی کنید چون با ایشان کار خصوصی دارم.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
5
1
قرار منع تعقیب برای خانم ترانه و شبنم جو به مفهوم مجرم بودن شاکی نیست. دادگاه فقط اتهام وارده از طرف ترانه و شبنم جو به آقایان کوشکی و رضایی را احتمالا دارای شرایط لازم محکوم نمودن آنها ندانسته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
اتهام آنها تفهیم شد رای هم صادر شد برای همین به رای صادره معترض شدند یعنی اگر اعتراضشان بی مورد باشد باید جزای اجتماعی آن را تحمل کنند
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
2
0
لشگرجنگ سال 1364
گزارش داده بودند این بدخواه است
صدام دزد ناموس
ریاکار ضد ناموس
فیلم عبوس
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
سینما هنر
فیلم آژانس خستگی
جهل شیشکی دشمن عقل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
6
3
لشکر هرزه های بی هنر و بیسواد به جان هم افتاده اند!!!! خدا را شکر خفقان بگیرند و به سیاست کار نداشته باشند!!
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
واقعا برای،جامعه پاک هنری متاسفم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان