تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

مهدی کوشکی کیست؟

مهدی کوشکی بازیگر سینما و تلویزیون است که در جریان شکایت ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو به آزار جنسی متهم شد. کوشکی یکبار با ریحانه پارسا هم ازدواج کرد و از هم جدا شدند.

مهدی کوشکی

رویداد۲۴ سعید شمس: مهدی کوشکی نمایشنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر است که البته بیشتر با حاشیه‌های ریز و درشت شناخته می‌شود. نام کوشکی در جریان جنبش «می‌تو» بسیار شنیده شد. برخی بازیگران سینما او را به ازار جنسی متهم کردند.

بیوگرافی مهدی کوشکی

مهدی کوشکی در هشتم مرداد ماه سال ۱۳۶۰ در خرم آباد دنیا آمد. او در خانواده‌ای شش نفره متولد شد و یک برادر به نام مصطفی و دو خواهر به نام راضیه و عاطفه دارد. ازدواج اول او با مینا شمس بود که این دو که یک پسر به آرسام داشتند. همچینن با صحرا فتحی برای بار دوم تشکیل زندگی داد که زندگی با صحرا فتحی هم به دلیل عدم تفاهم زندگی‌ای ماندگار نشد. کوشکی در ۳۸ سالگی برای بار دوم با ریحانه پارسا ازدواج کرد. بازیگر نقش لیلا در سریال پدر در روز ۲۳ اسفند ماه ۹۸ با انتشار عکس مشترک خود با مهدی کوشکی نوشت: عهدمان در این قرنطینگی!

این ازدواج که کمتر از یکسال دوام نیاورد، با حاشیه‌های زیادی مواجه شد. گروهی از همان اول پیوند کوشکی و پارسا را همیشگی نمی‌دانستند، عده‌ای به اختلاف نظر اشاره می‌کردند. کسانی هم بودند که با انکار اصلِ ازدواج، مهدی کوشکی و ریحانه پارسا را در بازی‌ای می‌دیدند که قرار است برای آن‌ها فالوور داشته باشد؛ از جمله محمدرضا یزدان‌پرست مجری تلویزیون که در توییتی از درآمدزایی ریحانه پارسا و مهدی کوشکی از ازدواج دروغین نوشت: «رختخواب هر کسی به خودش مروبط است. اما برای ازدواج نکرده و زن و شوهر نبوده، ۱۰۰ میلیون در فروردین ۹۹ گرفتند و مهمان پانوراما شدند تا بگویند کی اول گفت فلان! فقط یک نمونه درآمد این ازدواج نمایی! مقصر کسی نیست که ابتذال می‌فروشد. مخاطب زردپسند، خریدار ابتذال شده است!»

مهدی کوشکی، اما ازدواج سفید را تکذیب کرد و نوشت: «پدر من و خانواده من و پدر و خانواده ریحانه در جریان رابطه من و ریحانه بودن، اما حتی دو بار خرم آباد رفتیم و قرار گذاشتیم، خیلی زود عقد کنیم که پدرم به دلیل شرایط مذهبی که دارد، صیغه خواند تا عقد رسمی جاری بشه. ولی متاًسفانه این اتفاق عقب افتاد تا اینکه رابطه تمام شد. حتی صیغه محرمیت را یکبار به صورت کاغذی تمدید کردیم که مدرکش در دست پدر ریحانه است.»

مهدی کوشکی و ریحانه پارسا

اتهام آزار جنسی به مهدی کوشکی

به گزارش رویداد۲۴ بهار سال ۱۴۰۱ برای سینماگران غیرمنتظره بود. «سمیه میرشمسی» دستیار کارگردان در روز‌های اخیر در رشته توییتی به افشاگری درباره درخواست جنسی یک بازیگر مطرح سینما در پشت صحنه‌ی یک فیلم گفته است که با واکنش‌هایی روبرو شد. در بخشی از توئیت او آمده است. «من را کشید سمت خودش و از من خواست صورتش را ببوسم. دستم را فشار می‌داد. مجبور شدم روی زمین بنشینم که همین باعث شد همکارم که در حال رفتن به صحنه بود متوجه شود و برگشت. ناگهان زد زیر گریه از من نترس، من بد نیستم، من خیلی چاقم، من بیچاره‌ام و…»

این ماجرا حاشیه‌هایی زیادی به پا کرد و در نهایت جنبش ۸۰۰ زن از دلِ این داستان بیرون آمد و در روز ۱۸ فروردین، آزاده صمدی بازیگر سینما و تلویزیون، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد سینماگران زن ایران برای تشکیل کمیته‌ای مستقل در زمینه بررسی جرایم خشونت جنسی و جنسیتی رای‌گیری برگزار می‌کنند.

نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان‌جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی برای عضویت در این کمیته اعلام آمادگی کردند. در پی این رای‌گیری از امضا کنندگان بیانیه زنان سینماگر، هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، سمیه میرشمسی، غزاله معتمد و مارال جیرانی برای تشکیل یک کمیته مستقل از خانه سینما برای پیگیری مطالبات بیانیه و رسیدگی به موارد خشونت و آزار علیه سینماگران زن انتخاب شدند.

شکایت از مهدی کوشکی

در شرایطی که «می تو» سر و صدای زیادی به وجود آورده بود، ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو دو تن از همکاران خود «مهدی کوشکی و حبیب رضایی» را متهم به آزار کلامی و جنسی همکاران زن خود کردند که به ویژه اسم ترانه علیدوستی باعث شد، این مسئله در همه جا بپیچد. البته با شروع جنبش اعتراضی مهسا حاشیه‌های حول حوش کوشکی و رضایی تا حدی فروکش کرد تا اینکه دادگاه ادعای این دو بازیگر مبنی بر تهمت علیدوستی و فرشادجو را نپذیرفت تا پرونده به دادگاه تجدیدنظر برود.

۱۴ اردیبهشت جاری شبنم فرشادجو با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت: «ما بردیم. در پی شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی علیه اینجانب شبنم فرشادجو، ترانه علیدوستی و بابک کریمی به همراه چند تن دیگر به اتهام افتراء توحید و نشر عکاسی به شعبه ۴ بازپرسی داد سرای فرهنگ و رسانه احضار شدم موضوع شکایت مربوط به پستی از من با موضوع عدم حمایت از شخص متهم به خشونت و آزار گری جنسی بود که منتشر شد پرده بودم و سایر دوستان آن را بازنشر کردند بازپرس همه ما را احضار کرد از چند به چه دلیل عدم حضور در ایران نتوانستم شخصاً دلایل ما شرح دهم، اما خوشبختانه سایر دوستان در دادسرا حاضر شده و به تفصیل دلایل و شهود خود را ارائه کردند و باز پرس نیز تحقیقات مفصلی را انجام داده که منجر به صدور قرار منع تغییب شد.»

البته شاکیان با هم به قرار صادره اعتراض هم هستند، اما قراره صادره در دادگاه نیز به نفع ما تعیین شد و هم از اتهام افترا و توهین تبرئه شدیم. به عبارت دیگر ما امر غیرواقعی و کذبی را به حبیب رضایی و مهدی کوشکی منتسب نکرده و تنها حقیقت را بیان کردیم.

مهدی کوشکی در سریال جیران


بیشتر بخوانید: ترانه علیدوستی کیست؟


آثار سینمایی کوشکی

مهدی کوشکی که فعالیت اش را از سال ۱۳۷۶ شروع کرده است، تا امروز در فیلم‌های مهمونی کامی، لانتوری، فروشنده، پدیده، شاه‌کش، دابلند، بی سر، مورچه خوار، سیاه باز، اتوموبیل، یقه سفیدها، منصور و حبس مجرد بازی کرده است. کوشکی همچنین با «جیران»، «آقازاده»، «کرگدن» و «دل» تجربه‌ای تقریباً قابل قبول در شبکه خانگی از خود به جای گذاشته است.

آثار کوشکی در تئاتر

مهدی کوشکی عمده کارهایش را در تئاتر انجام داده است و در واقع به عنوان یکی از فعالین این عرصه شناخته می‌شود. او با حضور در «وقتی کبوتر‌ها ناپدید شدند، هفتمین جان سگ، واز خوان طاس، دکلره، ولپن، اکلیل، به خاطر یک مشت روبل، شیطونی، تئاتر بد، سیزده، هدیه جشن سالگرد، کاسیت در زنجیر، شب‌نشینی با شکوه آقاجون، هملت، باد شیشه را می‌لرزاند، شک، تئاتر شر، آوازه خوان، رومولیت، ریچارد ۱۱، پانزده سال آینده، رپرتوار مونولوگ‌ها بر علیه من، اپراتور نسل چهارم، نشانه‌ها، تابوت عهد، کوریولانوس، ماه در آب، ویتسک، پرتقال‌های کال، کالیگولا، ملکه زیبایی لی‌نین، شهرت، در رو روی پستچی باز نکن، آتن-مسکو، عشق لرزه، تهران بلگراد، کروکی، سرود صد هزار افلیای عاشق، دهانی پر از پرنده، مترسک، گروه بمرانی، داستان زمستان، خدای کشتار، شنل قرمزی، شپش، سیندرلا و ویولانت» سابقه مملو از اثر را در تئاتر از خود به جا گذاشته است.

دردسر مهدی کوشکی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
30
2
یک مرد تمام عیار که اسیر حقه زنانه و مانفسیت تمامیت خواه مظلوم نمای فمنیستی شد (فمنیست = ننگ بشر)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
یعنی میگی ،آزار جنسی
از طرف مردا وجود نداره ؟؟؟
میدونی چقدر زن وجود داره
که با وجود آزار جنسی
،سکوت کردن ؟؟
حالا یا از ترس خانواده
یا آبرو
یا شرایط جامعه
که همیشه برچسب
هرزه و فاحشه ،فقط یک طرفه به زن می چسبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
مرد تمام عیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
این نامرد تمام عیار، خانواده ای به اسم پارسا رو از هم پاشوند و زتدگی دخترک نوجوانی به اسم ریحانه رو به تباهی کشید

سلام نامرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
امیدواریم آزار جنسی در خانواده ی شما هم رخ بدهد و اون موقع ننگ و بدبختی رو درک کنید ❤️
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
4
18
پس چرا نگفتن حامد بهداد یا بابک حمیدیان فقط اسم شما دونفر ر اوردن...تا نباشد چیزکی..............چیزها.
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
6
4
این نویسنده بدرد نگارش و گزارش تهیه کردن در مورد هنرمندان و هنربندان نمیخوره بهتره همان نقش لیوان در مصاحبه های چالشی! در برابر افراد سیاسی رو بهش واگذار کنید انجام بده!
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
1
5
قوم منافق دو رو
رسوایی عالمگیر
ج ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
1
10
ولاه اینها هنرمند واهل هنر نیستند اینها همان عملیات طربند که در قدیم به این تیپ می‌دادند اما حالا از اونها هم ضایع ترند !در این پوشش کسپ پول می‌کنند با خودنمای وچهره شدن ارتزاق وبه ریش خلق الله هم می‌خندند اما بدانید که تماما بازیگرند وفقط نقش را بازی می‌کنند وشخصیت حقیقی آنها نازل وکثیفند برن خارج از گرسنگی خواهند مرد ومیپوسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
0
1
باید فوری اعدام شود شخص متجاوز
دزد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
0
0
خرید
نظرات شما
پیشخوان