تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

بررسی مجدد رتبه‌های معلمان؟/ امکان تنزل رتبه بعد از بررسی اعتراضات

در جریان بررسی رتبه بندی معلمان قرار است اعتراضات به طور جدی بررسی شود و برخی افراد ممکن است با کاهش رتبه از معلمی به شغل اداری کاهش رتبه پیدا کنند.

بررسی مجدد رتبه‌های معلمان؟/ امکان تنزل رتبه بعد از بررسی اعتراضات

رویداد۲۴ سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعتراضات به رتبه‌بندی با جدیت بررسی می‌شود، گفت: رتبه‌های اعطا شده به‌ویژه رتبه‌های ۴ و ۵ بررسی می‌شود.

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی “صف اول” درباره مشکلات رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: تاثیر مدرک تحصیلی و سابقه در رتبه‌بندی معلمان کمتر از 10 درصد است.

وی افزود: بیش از 40 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی اختصاص یافته است و هم‌اکنون با نگاه حمایت از معلمان در حال بررسی اعتراضات به رتبه‌بندی هستیم و بیش از 200 هزار نفر به رتبه خود اعتراض دارند و 70 درصد نیز از رتبه‌های خود رضایت دارند.

جزئیات شرایط رتبه بندی معلمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فردی که اکنون رتبه‌ یک را کسب کرده است، سه سال آینده باید این رتبه را احراز کند و بر این اساس یا ارتقا یافته یا رتبه‌‌اش تنزل می‌یابد و اگر دو بار تنزل رتبه داشت از شغل معلمی به اداری منتقل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: در جریان رتبه‌بندی، نخستین فردی که به معلمان امتیاز می‌دهد، مدیر مدرسه است و پس از آن مدیر منطقه اما موضوع شیوه امتیاز دادن برای آنها به خوبی جا نیفتاده است.

وی افزود: ممکن است، معلمی 900 امتیاز در رتبه‌بندی داشته باشد؛ به عنوان مثال در شایستگی‌های عمومی 120 امتیاز کسب کرده باشد و در شایستگی‌های حرفه ای و تخصصی امتیاز بالاتر، اما نکته مهم این است که باید در هر شایستگی، کف امتیاز را کسب کرده باشند و اگر این اتفاق نیفتاد در هر شایستگی که کف امتیاز را کسب کردند، در مجموع امتیاز آن برای فرد محسوب می‌شود.

صحرایی بیان کرد: فرصت بارگذاری مدارک جدید در بخش‌هایی از رتبه‌بندی که معلمان به آن اعتراض داشتند، فراهم شد همچنین 45 هزار معلم رتبه ندارند و 35 هزار نفر رتبه خود را مشاهده می‌کنند اما سامانه برای آنها بسته است که این افراد تا پایان اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شوند.


بیشتربخوانید: خبر مهم برای معلمانی که رتبه نگرفتند


امکان تنزل رتبه بندی معلمان بعد از بررسی اعتراضات

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اعتراضات به رتبه‌بندی کاملا جدی بررسی می‌شود و ممکن است رتبه برخی افراد تنزل یابد البته امیدوارم، رتبه هیچ فردی کاهش نیابد و اعلام کردم اگر رتبه برخی افراد تنزل داشت، آن را نگه دارند تا هماهنگی‌های لازم در کمیسیون‌ها انجام شود.

وی افزود: کارگروه نظارت و ارزیابی رتبه‌های اعطا شده به معلمان را بررسی می‌کند تا مشخص شود به‌ویژه در رتبه‌های 4 و 5 تا چه اندازه رتبه‌های اعطا شده دقیق است.

صحرایی متذکر شد: یکی از اشکالات قانون رتبه‌بندی معلمان این است که برای رتبه بندی سقف بودجه تعیین کرده است، آموزش و پرورش اعلام کرد، هر فردی باید رتبه خود را بگیرد بنابراین نیاز به بودجه افزایش یافت و در اینجا بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه اختلاف ایجاد شد و با دستور رئیس جمهور برای رتبه‌بندی 5 هزار میلیارد تومان اضافه‌تر پرداخت شد.

میزان آموزش برای توانمندسازی معلمان چقدر است؟

وی با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت تعیین رتبه‌ها انجام خواهد شد و نتایج اعتراضات تا پایان شهریور اعلام خواهد شد، گفت: امسال هر معلمی حداقل 50 ساعت آموزش با هدف توانمندسازی دریافت خواهد کرد البته مطلوب ما 200 ساعت آموزش است، نیمی از این آموزش باید حضوری و نیمی دیگر تعاملی باشد. آموزش های ضمن خدمت معلمان تقریبا رها شده بود و در هر شهر گروه‌های آموزشی داریم که بهترین معلمان در آنجا حضور دارند و می‌توانند در آموزش معلمان مشارکت کنند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان