تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد

شبنم فرشادجو کیست؟

شبنم فرشادجو به دلیل فعالیت‌هایش در قالب جنبش «می‌تو» و موفقیت در پرونده مهدی کوشکی و حبیب رضایی این روزها بر سر زبان‌ها قرار گرفته است.

شبنم فرشادجو کیست؟

رویداد۲۴ سعید شمس: شبنم فرشادجو بازیگر سینما، در این سال‌ها بیشتر فعالیت هنری، مطالبه گری و تلاش برای همراهی با مردم را ترجیح داده است. او این روز‌ها در موضوع «می تو» و البته موفقیت در پرونده مهدی کوشکی و حبیب رضایی مورد توجه افکار عمومی قرار دارد.

بیوگرافی شبنم فرشادجو

شبنم فرشادجو متولد تهران زادهِ شانزدهم بهمنِ ۱۳۵۶، ۴۶ ساله است. هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون در شانزدهمین روز از بهمن ماه سال ۱۳۵۶ دنیا آمد. او که فارغ اتحصیل کارشناسی ارشد در رشتهٔ هنر‌های نمایشی است، آثار زیادی را در سینما، تئاتر و تلویزون دارد. فرشاد جو در کنار فعالیت هنری در مواقعی که لازم ببینند، به مباحث سیاسی و اجتماعی هم ورود می‌کند. شبنم فرشادجو هم اکنون ساکن کانادا است. وقتی شبنم فرشادجو، بازیگر با انتشار عکسی در کنار مردی آلمانی در اینستاگرام نوشت: «نمیتونم چشم ازت بردارم». شایعه ازدواجش قوت گرفت. البته او دیگر واکنشی نشان نداد و خیلی‌ها تصور کردند شاید دوست ندارد درباره زندگی شخصی‌اش اظهار نظر کند. اما این ازدواج به دلیل نامعلوم منتفی شد تا او به جای آلمان، کانادا را برای سکونت انتخاب کند.

شبنم فرشادجو همچنین به ورزش بسیار علاقه دارد و مدام کوهنوردی می‌کند. به دلیل آلودگی هوا این روز‌ها زیاد به کوه نمی‌رود. او عاشق کار‌های گروهی است. او در جایی گفته است که «به رانندگی با سرعت بالا علاقه دارم و رانندگی ام حرف ندارد. قهرمان رالی هم هستم»

اتهام افترا، توهین و نشر اکاذیب شبنم فرشادجو

«همکارانی که این افراد را فالو دارند، من را آنفالو کنند» شبنم فرشادجو، بازیگر تئاتر و تلویزیون با انتشار پستی در اینستاگرامش تصاویر فرهاد اصلانی، حبیب رضایی، مهدی کرم پور، مهدی کوشکی و کاوه سجاد حسینی سینمای ایران را منتشر کرده و جنبش «من هم» را تگ کرده است که باید گفت، این پست قدم مهمی در مسیر «می تو» است.

در ادامه این جنبش اعتراضی مهدی کوشکی و حبیب رضایی از ترانه علیدوستی و شبنم فرشادجو شکایت کردند که این شکایت در مهر ماه ۱۴۰۱ و در بهبه جنبش مهسا رد شد، اما شاکیان به راًی اعتراض کردند که تشخیص نهایی دادگاه فرهنگ و رسانه بر صحت ادعای فرشادجو و علیدوستی صحه گذاشت.

«ما بردیم. در پی شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی علیه اینجانب شبنم فرشادجو ترانه علیدوستی و بابک کریمی به همراه چند تن دیگر به اتهام افتراء توهین و نشر اکاذیب به شعبه ۴ بازپرسی داد سرای فرهنگ و رسانه احضار شدم موضوع شکایت مربوط به پستی از من با موضوع عدم حمایت از شخص متهم به خشونت و آزار گری جنسی بود که منتشر شد پرده بودم و سایر دوستان آن را بازنشر کردند بازپرس همه ما را احضار کرد از چند به چه دلیل عدم حضور در ایران نتوانستم شخصاً دلایل ما شرح دهم، اما خوشبختانه سایر دوستان در دادسرا حاضر شده و به تفصیل دلایل و شهود خود را ارائه کردند و باز پرس نیز تحقیقات مفصلی را انجام داده که منجر به صدور قرار منع تغییب شد. البته شاکیان با هم به قرار صادره اعتراض هم هستند، اما قراره صادره در دادگاه نیز به نفع ما تعیین شد و هم از اتهام افترا و توهین تبرئه شدیم. به عبارت دیگر ما امر غیرواقعی و کذبی را به حبیب رضایی و مهدی کوشکی منتسب نکرده و تنها حقیقت را بیان کردیم» شبنم فرشادجو در سیزدهم اردیبهشت با این پست در اینستاگرام از تبرئه خودش و ترانه خبر داد.

شبنم فرشادجو و تراژدی مهسا

شبنم فرشادجو در همان جمعه ۲۵ شهریوری که اخبار مرگ مهسا امینی منتشر شد، با انتشار ویدیویی در اینستاگرام تصاویر بدون حجاب منتشر کرد. این در حالی بود که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ وقتی عکس بدون حجاب او در فضای مجازی بازتاب داده می‌شد، آن استوری را سهوی دانست و نوشته بود: «این عکس را قرار بود به یکی از دوستان دخترش ارسال کند که برای دقایقی در استوری‌اش انتشار یافته است و از مردم خواست این عکس را انتشار ندهند چرا که شرعا و عرفا ایراد دارد»


بیشتر بخوانید: مهدی کوشکی کیست؟


فیلم‌های شبنم فرشادجو 

شبنم فرشادجو بازیگری در تئاتر و تلویزیون را بیشتر ترجیح داده است و به همین دلیل فقط در ۷ فیلم سینمایی حاضر شده است که شاملِ مرد بارانی، از تهران تا بهشت، عملیات مهد کودک، گذرموقت، آخرین بار کی سحر را دیدی؟ پیاده و پلاک ۶۵ می‌شود تا بتوان اینطور گفت، در کارنامه هنری اش حضور در فیلم‌های فاخر و بازی برای کارگردانان شاخص را کم دارد.

شبنم فرشادجو کیست؟

فیلم‌های تلوزیونی شبنم فرشاد جو 

یانکی‌ها ساخته مهدی مظلومی اولین حضور این بازیگر در صحنه تلویزن است که در سال ۸۲ پخش شد. فرشادجو که بازیی در سریال فاخر مختارنامه را در کارنامه تلویزیونی اش دارد، همچنین در چرخ گردون، تصادف، میوه ممنوعه، آینه‌های نشکن، آب پریا، خانواده آقای خوشبخت، در حاشیه، گسل، بانوی عمارت، از سرنوشت و یاور ایفای نقش کرده است.

شبنم فرشاد جو روی صحنه تئاتر

او که با «آرامش از نوعی دیگر» یکبار تجربه کارگردانی در تئاتر را دارد، روی صحنه تئاتر در آثار قابل توجهی هنرنمایی کرده است تا بتوان فرشادجو را یکی از پرکاران این عرصه قلمداد کرد. عشق آباد، آنتیگونه، عروسی خون، شب‌های آوینیون، شب‌های آوینیون، والس مرده شوران، عشق آباد، بازرس، در مصر برف نمی‌بارد، شب هزار و یکم، کسی نیست همه داستان‌ها را به یاد بیاورد، خرس و خواستگاری، روسیه، مسکو، الوتریا، در خانه ایستاده بودم و…، پای دیوار بزرگ شهر، یک مکاشفه، عاشقیت در پاورقی، مکاشفه در باب مهمانی خاموش، تماشاخانه ایرانشهر، کره جنوبی، سئول، آمدیم، نبودید، رفتیم، تماشاخانه ایرانشهر، این تابستان فراموشت کردم، کلمه سکوت، تن‌تن و راز قصر مونداس، خانه پاکیزه، هملت، سمت، کسی نیست همه داستان‌ها را بیاورد، چمدان، هملت و
اختراع والس ۳۰ اثری است که شبنم فرشادجو به عنوان بازیگر بازی کرده است.

فرشادجو در جشنواره 

شبنم فرشادجو به دلیل اینکه به دلایلی حضوری کمرنگ در سطح اول سینمای ایران داشته است، دستش از جایزه‌ها و عناوین هنری کوتاه مانده است و عناوینش به دریافت تندیس بهترین کارگردانی "نمایش آرامش از نوعی دیگر" در پنجمین جشنواره تئاتر بانوان؛ ۱۳۸۵، دریافت لوح تقدیر بهترین بازیگر زن از جشنواره فجر برای نمایش شب‌های آوینیون؛ ۱۳۷۸و کاندیدایی بهترین بازیگر زن بخش بین‌الملل جشنواره فجر برای نمایش هملت ۱۳۹۲ محدود می‌شود.

خداحافظی با بازیگری در ایران

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ مخطبان پیچ شبنم فرشادجو با خبر غیرمنتظره خداحافظی اش از بازیگری در ایران مواجه شدند. شبنم فرشادجو در صفحه اینستاگرامش نوشته بود که: «مهم نیست کجای جهانم، مهم اینه که عاشق وطنم هستم و دیگر به عنوان بازیگر در ایران کار نخواهم کرد» بعد از این بود که گمانه زنی‌ها شررع شد و هر کسی دلیلی بر این تصمیم می‌آورد. تا اینکه مشخص شد، فرشادجو زندگی در کانادا را انتخاب کرده است که البته بدون قصد پناهندگی تا امکان بازگشت کشور را داشته باشد.

برچسب ها: شبنم فرشادجو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
2
آفرین بر خانم فرشادجو و جنبش می تو...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
0
1
دربانوی عمارت نقش خوبی‌ داشت.که.البته.با.عکسهایی.که.جدیدا.منتشر.شده.شناختیمش.قبلابرام.محرز.نبود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان