تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

در این مقاله ۷ گام مهم برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق را توضیح دادیم. یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد فروشگاه آنلاین، استفاده از فروشگاه‌ساز حرفه‌ای است.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

رویداد۲۴ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به استقلال مالی و افزایش درآمد است. مطالعات نشان می‌دهد که در سال 2023، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی در جهان 10.4 درصد افزایش می‌یابد. البته فقط 10 تا 20 درصد از فروشگاه‌های آنلاین به موفقیت و ثروت می‌رسند و جاودانه می‌شوند. در این مقاله به این پرسش پاسخ می‌دهیم که چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ همچنین روش‌های ماندگار کردن فروشگاه آنلاین را هم بیان خواهیم کرد. اگر مایل به اطلاع از شیوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی موفق هستید، فقط کافی است چند دقیقه از وقتتان را به خواندن مقاله پیش‌رو اختصاص دهید.

1. انتخاب محصول مناسب و پرتقاضا؛ اولین گام برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اولین کاری که برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین باید انجام دهیم، انتخاب یک محصول پرتقاضا و مفید برای فروش است. برخی از افراد قبل از انتخاب محصول و تحقیق درمورد میزان تقاضا و فروش آن در بازار، دنبال انتخاب بهترین نرم افزار فروشگاه ساز یا بهترین قالب برای فروشگاه اینترنتی خود هستند. این در حالی است که اگر تقاضای محصول در بازار بالا نباشد، زیبایی و جذابیت فروشگاه نتیجه‌بخش نخواهد بود.

برای فروش اینترنتی، محصولی انتخاب کنید که خودتان هم به آن علاقه داشته باشید؛ چون هر چقدر علاقه شما به محصول بیشتر باشد، تمایلتان به کسب دانش و اطلاعات تخصصی و خدمت‌رسانی به مشتریان هدف، بیشتر می‌شود.

2. چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟ از فروشگاه‌ساز کمک بگیرید

دومین گام برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت فروشگاهی است. برخی از افراد برای راه‌اندازی سایت خود، از وردپرس و ووکامرس کمک می‌گیرند و سایت‌شان را طراحی می‌کنند. این روش، نیاز به هزینه، زمان و تخصص بالایی دارد و سبقت گرفتن از رقبا را دشوار می‌کند. طراحی سایت فروشگاهی به کمک یک فروشگاه‌ساز مطمئن و مقرون‌به‌صرفه، بهترین راه برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه‌ساز، کسب‌وکاری است که در ازای دریافت مبلغی مشخص، فروشگاهی جذاب و حرفه‌ای به شما تحویل می‌دهد.

فروشگاه‌سازها، در سریع‌ترین زمان ممکن فروشگاه را طراحی می‌کنند و به شما تحویل می‌دهند. این فروشگاه‌ها، تمام استانداردهای زیبایی، فنی و امنیتی را دارند و با پرداخت مبلغی مناسب و منطقی، می‌توانیم فروشگاهی جذاب و حرفه‌ای داشته باشیم.

فروشگاه‌سازها، نسخه موبایل سایت را هم با تخصص طراحی کرده  و با این کار، نظر مخاطبان و موتورهای جستجو را به‌طورهمزمان جلب می‌کنند. ریسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت (سازگاری سایت با انواع دستگاه مثل کامپیوتر، موبایل و تبلت) یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه کنید. فروشگاه‌سازها نسخه ریسپانسیو فروشگاه شما را به بهترین شکل طراحی می‌کنند.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

3. آسان‌سازی فرایند خرید؛ گامی مهم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی موفق

آسان‌سازی فرایند خرید، یکی از نکات مهمی است که در هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید مدنظر داشته باشیم. مطالعات نشان می‌دهد که پیچیده شدن فرایند خرید و نهایی کردن سفارش، با کاهش میزان خرید محصولات و خدمات، رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین باید فروشگاه را به‌گونه‌ای طراحی کنید که مشتری، به‌سرعت و  بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات غیرضروری یا حتی ثبت نام در سایت، خرید خود را انجام دهد.

4. زیبا و جذاب کردن صفحه اصلی سایت و صفحات محصول؛ یک اصل اساسی

زیبایی و جذابیت صفحه اصلی سایت و صفحات محصول، به ماندن مخاطب در سایت کمک می‌کند. وقتی مخاطبان از صفحات سایت ما لذت ببرند، تمایلشان به بررسی بخش‌های مختلف سایت و  خرید کردن از آن افزایش می‌یابد. برخی از سایت‌ها به‌واسطه جذابیت صفحه اصلی، مخاطبان هدف زیادی را جذب و به مشتری تبدیل می‌کنند.

یکی از دلایل اهمیت فروشگاه‌سازها برای مخاطبان، زیبایی و جذابیت صفحات فروشگاه‌هایی است که فروشگاه‌سازها طراحی می‌کنند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که زیبایی فروشگاه‌هایی که توسط فروشگاه‌سازهای تخصصی طراحی می‌شوند، دلیل اصلی افزایش نرخ تبدیل و درآمدزایی کسب‌وکارهاست. با درنظر گرفتن طراحی تخصصی، رعایت اصول فنی و زیبایی‌شناختی توسط فروشگاه‌سازها، قیمت طراحی سایت فروشگاهی توسط آن‌ها، مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

5. برای موفقیت در کسب‌و کار اینترنتی، بازاریابی و تبلیغات را در اولویت قرار دهید

پس از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، باید آن را به مخاطبان هدف معرفی کنید. در این مرحله، بازاریابی و تبلیغات وارد میدان می‌شوند و نقشی مهم و اساسی را ایفا می‌کنند. فروشگاه اینترنتی بدون بازاریابی و تبلیغات، حکم جزیره‌ای بکر و ناب را دارد که دورافتاده و متروک باشد. تا زمانی که مخاطبان هدف از فروشگاه ما بی‌اطلاع باشند، زیبایی و حرفه‌ای بودن فروشگاهمان، بی‌فایده خواهد بود؛ بنابراین باید با بازاریابی محتوا، سئو، رپورتاژ آگهی و حضور در رسانه‌های اجتماعی، دیگران را از وجود وب‌سایت و فروشگاه خود آگاه کنیم.

6. بهبود مداوم تجربه کاربری؛ بهترین کار برای سبقت گرفتن از رقبا

بسیاری از صاحبان و مدیران فروشگاه‌های اینترنتی، دنبال راهی برای سبقت گرفتن سریع از رقبا هستند. بهترین راه برای ربودن گوی سبقت از رقبا، بهبود مداوم تجربه کاربری است. باید کاری کنیم که مخاطب از حضور در فروشگاه آنلاین ما لذت ببرد. اگر مخاطب، حال خوبی از حضور در فروشگاه ما داشته باشد، قطعا دوباره برمی‌گردد و خرید می‌کند. بهبود تجربه کاربری، راز وفادارسازی مشتریان است.

7. چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟ با مشتری‌مداری و پشتیبانی قوی از مشتریان

تعامل مثبت و حرفه‌ای با مشتریان، پاسخ‌گویی به سوالات و ابهام‌های آن‌ها و کمک به مشتری در هنگام خرید، یکی از راز و رمزهایی است که باعث افزایش فروش و محبوبیت فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود. پشتیبانی حرفه‌ای از مشتریان، آن‌ها را با شخصیت و تخصص شما آشنا می‌کند و باعث می‌شود که شما را به رقبایتان ترجیح دهند. اگر دنبال جلب اعتماد مخاطبان هدف و افزایش فروش هستید، بخش پشتیبانی آنلاین و تلفنی سایت خود را تقویت کنید.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

شاپفا؛ راهکاری سریع، مطمئن و به‌صرفه برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین حرفه‌ای

در این مقاله 7 گام مهم برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق را توضیح دادیم. امیدواریم که مطالب این مقاله در هنگام راه‌اندازی فروشگاه آنلاین به شما کمک کند. یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد فروشگاه آنلاین، استفاده از فروشگاه‌ساز حرفه‌ای است. درصورتی‌که فروشگاه‌ساز خود را به‌درستی انتخاب نکنید، در ادامه مسیر با مشکلات متنوعی روبرو می‌شوید. به عنوان مثال ممکن است امنیت یا سرعت فروشگاه‌تان به خطر بیفتد؛ به همین دلیل باید دنبال یک فروشگاه‌ساز امن، مطمئن و حرفه‌ای برای فروشگاه آنلاین خود باشید.

شاپفا، یک فروشگاه‌ساز امن و  مطمئن برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. با استفاده از خدمات شاپفا، می‌توانید فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن، با قیمتی مناسب راه‌اندازی کنید. مجموعه شاپفا، امکان تست رایگان را برای اطمینان و آسودگی خاطر کاربران و مخاطبان خود فراهم کرده است. درصورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات شاپفا و ثبت سفارش، به وب‌سایت شاپفا به آدرس shopfa.com مراجعه کنید.

برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما