تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با افت حدود ۸ هزار و ۵۰۰ واحدی کار را تمام کرد تا در مقابل افت‌های روز قبل خود در حد یک نوسان عمل کرده باشد. ارزش معاملاتی بورس تهران امروز حوالی ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و ارزش بازار نیز در محدوده کانال ۸ هزار و ۵۰۰ همتی قرار داشت.

پیش بینی بورس فردا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

رویداد۲۴ در جریان معاملات امروز بازار سهام حدود یک هزار میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از بازار بورس خارج شد که در مقابل روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری رقم ناچیزی محسوب می‌شود.

در روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) به ترتیب حدود ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از بازار خارج شد تا در نهایت خالص خروج پول‌های حقیقی با احتساب روز جاری از بازار بورس تهران به رقم نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

تا همه آنچه که حقیقی‌ها در نیمه اول اردیبهشت ماه برای ورود به بازار رشته کرده بودند در یک روز پنبه کنند و تنها ورود ۶ هزار میلیارد تومانی فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به عنوان تنها رکورد خوب ورود پول‌های حقیقی به بازار بورس ثبت شود.

خبر‌های روز

مهرداد بذرپاش، وزیر راه گفت: «وام مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان می‌رسد. پیشنهاد افزایش وام بانک مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان در شورای عالی پول و اعتبار حال بررسی است و احتمالا تصویب می‌شود.»

وزیر اقتصاد نیز گفت: بسته‌ای در ابتدای سال برای اقدام و عملیات جهت امور اجرایی در مهار تورم تهیه شد و بانک مرکزی، وزرات اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه هماهنگ شدند و کلیات بسته که حاوی ده جزء بود تصویب شد که ۶۰ درصد از بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی مختص بانک‌های غیردولتی است.


بیشتر بخوانید: وضعیت بورس بعد از سقوط سنگین دیروز


از همین رو رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی مجلس اعلام کرده است که از ابتدای سال تا به امروز بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار ارز تخصیص یافته که ۶ میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار آن تامین شده و به حساب افراد ریخته شده است.

رییس مجلس هم در این خصوص اعلام کرد که از دید مجلس، مسئولیت ارزی کشور و قیمت سکه در بازار و حفظ ارزش پول ملی از ماموریت‌های ذاتی بانک مرکزی است.

باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با اشاره به این که اجرای برجام هنوز امکان‌پذیر است، نشان دادن اراده سیاسی لازم از سوی شرکای غربی توافق را لازمه آن دانست و عنوان کرد «هیچ فرصتی همیشگی نیست.»

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران پس از سقوط دو روز اخیر خود که بیش از ۲۳۰ واحد از ارزش خود را از دست داد در جریان معاملات روز جاری با افت ۸ هزار و ۵۰۰ واحدی همراه شد که نسبتا به روز‌های پیشین می‌تواند گفت که نوسان کوچکی بوده است. در بازار امروز بانک ملت از گروه بانکی و نماد‌های فولاد و فخوز از گروه فلزات اساسی توانستند تاثیرات مثبتی را روی شاخص بورس تهران داشته باشند.

اما از منظر تکنیکالی که به شاخص بورس تهران نگاه می‌کنیم اندیکاتور RSI شاخص بورس تهران ظرف دو روز کاری به محدوده ۵۰ واحدی رسید و افت بیش از ۴۵ واحدی را تجربه کرده بود. این اندیکاتور در روز‌های گذشته در محدوده‌های ۹۵ واحدی در حال نشان دادن هیجان بیش خرید بود و حالا به میانه‌های خود رسیده است.

از سویی تعدادی از اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه که به رسیدن شاخص کل به محدوده‌های ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی اشاره می‌کردند، شاهد این موضوع بودند که شاخص بورس امروز در یک قدمی این محدوده قرار گرفت و با استقبال خوب خریداران که سمت حقوقی آن کمی بیشتر بود توانست بعد از نیم ساعت ابتدایی شروع بازار روند مثبتی را به خود بگیرد و از افت بیشتر جلوگیری کند.

حالا خط روند صعودی اندیکاتور RSI برای شاخص بورس تهران می‌تواند برای اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه حائز اهمیت باشد تا با حمایت احتمالی ایجاد شده در این اندیکاتور بتوانند اهداف بالاتر را براسی شاخص بورس تهران در نظر بگیرند.

فردا چهارشنبه به عنوان آخرین روز کاری هفته می‌تواند برای حمایت یا عدم حمایت در این سطح (اندیکاتور RSI) مهم باشد و نقشه راه هفته آینده، فردا چهارشنبه مشخص خواهد شد.

پیش بینی بورس فردا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان