تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد

مدیرعامل جدید توییتر کیست؟

در حالیکه شش هفته به شروع دوره ریاست یاکارینو در توئیتر مانده است، باید منتظر ماند و دید، او می تواند با تاًثیرگذاری مثبت نماینده ای شایسته برای همه زنانی باشد که در عرصه های مختلف مدیریت می کنند، باشد یا نه؟

مدیرعامل جدید توییتر کیست؟

رویداد۲۴ سعید شمس: لیندا یاکارینو از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شده است و مناصب مختلفی در دولت‌های ترامپ و جو بایدن داشته است. یاکارینو در ذوازدهم ماه می 2023 از NBC استعفا داد و در همان روز ایلان ماسک اعلام کرد که یاکارینو مدیر اجرایی جدید X Corp. و توییتر خواهد بود.ایکس کراپ یک شرکت توسعه فناوری متعلق به ایلان ماسک است که مالک شبکه اجتماعی توییتر نیز هست. 

بیوگرافی لیندا یاکارینو

یاکارینو ۶۰ سالهِ متخصص تبلیغات تجاری است. یاکارینو به مدت 15 سال برای شرکت Turner Entertainment کار کرد و معاون اجرایی و مدیر عامل فروش آگهی شد، جایی که او نقش کلیدی در توسعه راه حلهای تبلیغاتی و بازاریابی نوآورانه داشت.

او سال‌ها در عرصه سرگرمی و تبلیغ فعالیت دارد که می‌توان گفت، ریاست بخش تبلیغات جهانی و مشارکت تجاری در «NBC» از مهمترین سوابق کاری اش به حساب می‌آید. او در ماه اکتبر 2011 به NBC پیوست. همچنین «NBC» در خبری جدایی خانم یاکارینو را تأیید کرده و نوشته است، از روز جمعه او دیگر کارمند این کمپانی به حساب نمی‌آید. «من پیوند دهنده و جستجوگر» هستم. یاکارینو خودش را با این جمله در لینکدین فردی معرفی کرده و نوشته است که «یک عامل پیشرفت متعهد و یک مدیر متحدکننده تیم زیر نظر خود» به حساب می‌آید. او قبل از اینکه با «NBC» همکاری کند، نزدیک به دو دهه در شرکت جهانی سرگرمی «Turner» فعالیت داشته است. همچنین وبسایت خبری «اکسیوس نیز» با اشاره به تفاوت‌های ساختاری NBC با توئیتر، با طرح این موضوع که کار در NBC مهمتر از توئیتر بود، پس می‌توان به موفقیت لیندا یاکارینو که در مسئولیت قبلی کارنامه‌ای مثبت به جای گذاشته، امیدواری زیادی داشت. 

یاکارینو در کاخ سفید

از آنجایی که بحث تجارت جهانی مهم است و همچنین آشنایی و تسلط لیندا یاکارینو بر این عرصه برای همه محرز بود، او در در دوره‌های مختلف با دولت فدرال ایالات متحده هکاری داشته و پروژه‌های متعددی را به سرانجام رسانده است. اولین همکاری یاکارنیو با کاخ سفید به دوران دونالد ترامپ بر می‌گردد. رئیس جمهور دونالد ترامپ در سال 2018، او را به شورای رئیس جمهور در ورزش، تناسب اندام و تغذیه منصوب کرد.

به دلیل نوع فعالیتِ تاًثیرگذاری که داشت، برخلاف بیش از ۹۰ درصد از کسانی که بعد از انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا از کاخ سفید جدا شدند، یاکارینو بعد از ورود جوبایدن به کاخ سفید هم ماًموریت یافت تا پروژه‌های مربوط به بحث تبلغات و تجارت را بر عهده بگیرد.  یاکارینو در ژانویه 2021، برای مدتی که تا سی‌ام ژوئن 2022 ادامه داشت، رئیس هیئت مدیره شورای تبلیغات شد.

مدیرعامل جدید توییتر کیست؟

او با دولت بایدن نیز همکاری‌هایی داشته است. یاکارینو در سال 2021 با دولت بایدن برای ایجاد یک کمپین واکسن کرونا که پاپ فرانسیس در آن حضور داشت، همکاری کرد. او همچنین ریاست کارگروه کاری آینده مجمع جهانی اقتصاد را بر عهده داشت.

لیندا یاکارینو؛ رئیسِ توئیتر

«ایلان ماسک از مدیرعاملی توییتر کناره گیری می‌کند» از آنجایی که توئیتر یکی از همه‌گیرترین رسانه‌های دنیا است، این خبر را باید خبری مهم بدانیم، چرا که کاربران این شبکه در ماه‌های گذشته در انتظار تغییر تصمیم گیر اول توئیتر بودند. این تغییر از زمانی استارت خورد که در ماه دسامبر، ماسک یک نظرسنجی در توییتر انجام داد و از کاربران پرسید که آیا باید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کند یا خیر که با رای مثبت اکثریت کاربران تمام شد.

در ادامه ایلان ماسک گفت که از نتایج نظرسنجی تبعیت خواهد کرد، اما بعداً عقب‌نشینی کرد و گفت: «به محض اینکه کسی را به اندازه کافی احمق بیایم که بتواند این کار را بپذیرد، مدیریت را واگذار می‌کنم» همین شد که پس از چندی لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرد. 


بیشتر بخوانید: ایلان ماسک برای توییتر مدیرعامل پیدا کرد


حالا همه منتظر ۶ هفته بعد هستند تا یک زن ریاستش بر توئیتر را شروع کند، بلکه توئیت کنندگان بتوانند در فضای مطلوب‌تری در این شبکه فعالیت کنند. همچنین تحلیلگران معتقدند، با توجه به خواسته‌های ایلان ماسک از مدیرعامل آینده، یاکارینو با توجه به سابقه طولانی که در حوزه تبلیغات و سرمایه‌گذاری دارد یک گزینه ایده‌آل برای این جایگاه منصوب شده است. در ادامه واکنش‌ها به انتخاب لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل توئیتر، روزنامه وال استریت ژورنال او را رئیسی عنوان کرده است که با تجربه اش به «ماسک» کمک می‌کند تا توئیتر به یک اپلیکیشن همه‌کاره و با درآمد به مراتب بیشتری درآمدزایی تبدیل شود.

در ادامه واکنش به این انتصاب، دان آیوز، تحلیلگر فناوری در Wedbush معقتد است، با توجه به شناختی که از توانایی‌های لیندا یاکارینو موجود است، با استراتژی کلان توییتر و ایده‌های درآمدزایی این شرکت سازگار خواهد بود و مشکلی سر راه ریاست او به وجود نخواهد آمد.

هیجان لیندا، توییتر ۲.۰  را می سازیم

به گزارش رویداد۲۴ لیندا یاکارینو در اولین واکنش به ریاستش در توئیتر با گفتن اینکه «هیجان زده است» ادامه داده  « به توسعه این شرکت شبکه اجتماعی متعهد است و بازخورد کاربران برای چنین آینده‌ای، حیاتی است. من برای همه این‌ها، اینجا هستم. بیایید به گفت‌وگو با هم ادامه دهیم و توییتر ۲.۰ را با هم بسازیم»

یاکارینو؛ ناجی ماسک؟

از آنجایی که عصر حاضر، عصرِ چرخش اطلاعات و البته شبکه‌های مجازی است، ایلان ماسک که با نارضایتی‌های گسترده کاربران مواجه شده بود، لیندا یاکارینو را به جای خود به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. در حالیکه شش هفته به شروع دوره ریاست یاکارینو در توئیتر مانده است، باید منتظر ماند و دید، او می‌تواند با تاًثیرگذاری مثبت نماینده‌ای شایسته برای همه زنانی باشد که در عرصه‌های مختلف مدیریت می‌کنند، باشد یا نه؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان