تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان از قیمت سکه ریخت

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) تا ١٩۵۵ دلار هم کاهش پیدا کرد و در حال حاضر نیز هر اونس طلا ١٩۵٨ دلار است که به طور متوسط حدود ۴٩ تا ۶٠ دلار در یک هفته اخیر هر اونس طلا با کاهش بسیار چشمگیری همراه بوده است. البته جز قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم هم با کاهش همراه بوده است.

یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان از قیمت سکه ریخت

رویداد۲۴ نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر ضمن اشاره به کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی و همچنین آرامش بازار داخلی ارز، سکه و طلا، قیمت‌ها در بازار هم روند کاهشی خود را ادامه داده به گونه‌ای که سکه تمام در هفته‌ای که گذشت یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان با افت قیمت همراه بود.

محمد کشتی‌آرای در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در بازار‌های جهانی در ابتدای هفته، قیمت جهانی طلا بالای ٢٠٠٠ دلار بود (هر اونس ٢٠١١ دلار معامله می‌شد). ضمن اینکه با توجه به شرایط اقتصادی در جهان و به‌ویژه ورشکستگی چند بانک آمریکایی و از سوی دیگر وجود تقاضا در بازار‌های جهانی برای خرید طلا و سرمایه‌گذاری توسط کشور‌ها پیش‌بینی می‌شد که قیمت جهانی طلا بالای ٢٠٠٠ دلار همچنان بماند؛ اما برخلاف این پیش‌بینی‌ها، قیمت جهانی طلا از روز دوشنبه که معاملات بورس (در بازار‌های جهانی) از سر گرفته شد، سیر نزولی به خود گرفت و پس از چندین ماه، مجدد به کانال ١٩٠٠ دلار نزول پیدا کرد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) تا ١٩۵۵ دلار هم کاهش پیدا کرد و در حال حاضر نیز هر اونس طلا ١٩۵٨ دلار است که به طور متوسط حدود ۴٩ تا ۶٠ دلار در یک هفته اخیر هر اونس طلا با کاهش بسیار چشمگیری همراه بوده است. البته جز قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت نقره، پلاتین و پالادیوم هم با کاهش همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، همپای آن نرخ ارز در بازار داخل هم سیر نزولی داشت و در حالیکه نرخ ارز روبه کاهش گذاشته بود، بازار سکه و طلا داخل هم کاهشی پیش رفت و از همان روز شنبه تا پایان هفته، سیر نزولی قیمت‌ها را داشتیم؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت این روند بی‌سابقه بوده است.

کاهش قیمت انواع سکه در بازار

کشتی‌آرای در مورد تغییرات قیمت‌ها در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) نسبت به ابتدای هفته، گفت: سکه تمام طرح قدیم روز گذشته در آخرین معاملات ٢٧ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ٢۵٠ هزار تومان کاهش به ٣٠ میلیون و ٣۵٠ هزار تومان رسید. نیم‌سکه با یک میلیون و ۴٠٠ هزار تومان کاهش به ١۶ میلیون و ٩۵٠ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ٧۵٠ هزار تومان کاهش، ١٠ میلیون و ٧۵٠ هزار تومان دادوستد شد و سکه‌های یک گرمی نیز با ٣٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ۵٠٠ هزار تومان در آخرین معاملات پایانی هفته قیمت داشت.

این کارشناس بازار سکه و طلا، تصریح کرد: در مجموع با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها، در هفته‌ای که گذشت، فروشنده بیش از خریدار بود. ضمن اینکه معاملاتی که در بازار صورت می‌گرفت، خریدار و فروشنده واقعی بود و معاملات به دور از هیجان کاذب و دلالی صورن گرفت.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت طلا در بازار داخل نیز تحت تأثیر کاهش قیمت اونس جهانی و همچنین نرخ ارز، با ٢٣۵ هزار تومان کاهش برای هر مثقال طلای ١٧ عیار، ١٠ میلیون و ٨٨٠ هزار تومان بود. هر گرم طلای ١٧ عیار نیز با ۵۵ هزار تومان کاهش هفتگی دو میلیون و ۵١١ هزار تومان به ازای هر گرم دادوستد شد و هر گرم طلای ٢۴ عیار هم سه میلیون و ٣۴٨ هزار تومان در پایان هفته قیمت داشته که ٧٢ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش داشته است.

کشتی آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه هم اظهار کرد: همانطور که اشاره شد، بازار در این هفته با کاهش تقاضا و به دور از معاملات هیجانی کاذب بود که در نتیجه آن حباب سکه با ٧٠٠ هزار تومان کاهش پس از مدت‌ها به پنج میلیون و ٨٠٠ هزار تومان رسید.

وی برای هفته پیشرو، پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط اقتصادی بازار و شرایط سیاسی - اقتصادی جهان، به نظر می‌رسد فعلا روند بازار به همین شکل ادامه‌دار بوده و حداقل تا روز دوشنبه، همین قیمت‌ها حاکم بر بازار باشد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان