تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

امام جمعه قم: متخلفین از قانون حجاب مجازات می‌شوند

عفاف و حجاب هم از لحاظ تبیینی و هم میدانی باید مورد توجه و استمرار قرار بگیرد، عفاف حجاب علاوه بر اینکه اصل شرعی است، یک اصل قانونی نیز هست که در قانون مدنی به آن تصریح و برای متخلفین از آن مجازات در نظر گرفته شده است.

حجاب اجباری

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، آیت‌الله سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که ۲۹ اردیبهشت در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با عفاف حجاب عنوان کرد: عفاف و حجاب هم از لحاظ تبیینی و هم میدانی باید مورد توجه و استمرار قرار بگیرد، عفاف حجاب علاوه بر اینکه اصل شرعی است، یک اصل قانونی نیز هست که در قانون مدنی به آن تصریح و برای متخلفین از آن مجازات در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: کسانی که با اسلام سروکار ندارند و فقط به ایرانی بودن خود می‌اندیشند باید بدانند در تاریخ ایران بی بندباری به شیوه غربی وجود نداشته است و شاهنامه یکی از این مستندات است.
 
وی ادامه داد: عفاف و حجاب امری شخصی و فردی نیست؛ زیرا یک امر تاثیرگذار در جامعه است. متاسفانه این نگاه فردی نگاری به حجاب به نگاه برخی از مسئولان و مدیران برمی‌گردد، برخی از مدیران در طول این چهل و چند سال، حجاب را به عنوان یک امر شخصی تلقی کردند؛ لذا نه تنها نسبت به این واجب الهی امر به معروف نکردند و نمی‌کنند بلکه وادادگی نشان می‌دهند.
 
وی با اشاره ۳۰ اردیبهشت و روز جمعیت گفت: تلاش برای جوان شدن جمعیت و حمایت از خانواده وظیفه آحاد مردم است. مسئولین باید موانع آن را بر طرف کنند. سختی در ازدواج، بیکاری، اشتغال، ترس از هزینه‌های دوران بارداری و زایمان، عدم اطمینان به ادامه زندگی مشترک و... نمونه هایی از این موانع است که خانواده را ویران می‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امر وساطت در ازدواج احیا شود و در این راستا از ظرفیت‌هایی مانند مساجد، هیات های مذهبی و... در فرآیند تسهیلگری، آموزش همسریابی و... استفاده شود.

رهبر انقلاب پرچمدار کتاب و کتابخوانی هستند

امام جمعه قم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران را باید بهار کتاب بنامیم. برخی تصور می کنند که با افزایش بسترهای اجتماعی کتاب منزوی خواهد شد که این اشتباه است؛ زیرا کتاب روز به روز اهمیت بیشتری پیدا کرده است. کتاب سیره مستمر رهبر معظم انقلاب است و ایشان را باید پرچمدار کتاب و کتابخوانی بدانیم.

لزوم رشد اقتصادی ۸ درصدی

وی با اشاره به روز بهره وری یادآور شد: برای تحقق شعار سال به رشد اقتصادی ۸ درصدی نیاز داریم. رفع مشکل معیشتی مردم، ارتقا جایگاه ایران در اقتصاد منطقه و جهان و افزایش اشتغال زایی و بکارگیری نیروهای متخصص از جمله دلایل ضرورت رشد اقتصادی است.
 
خطیب جمعه قم بیان کرد: وضعیت ما در بهره‌وری بسیار بد و پایین است ما از آب و انرژی بد بهره وری می‌کنیم. بهره‌وری کار مفید نیروهای کارمندی دولتی بسیار کم است همچنین ولخرجی، اسراف و تجملات از دیگر مشکلات جامعه است.
 
وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر پایان توهم فتح تهران از سوی دشمن بعثی بود، صدام بعد از اشغال خرمشهر بر در و دیوار شهر نوشته بود «جئناو نبقی» اما رزمندگان ما مانند جهان آرا در مرحله مقاومت و شهید باقری و شهید صیاد شیرازی در مرحله آزادسازی کاری کردند که دشمن بعثی این آرزو را به گور برد.

آزادی خرمشهر پایان توهم دشمنان بود

وی تصریح کرد: آزادی خرمشهر ضربه بزرگی به دشمن بعثی و حامیانش زد که این ضربه پایان توهم دشمنانی بود که به شکست و اشغال ایران و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران دلبسته بودند. بزرگترین درس آزادی خرمشهر برای امروز این است که هزینه مقاومت به هزینه تسلیم ترجیح دارد؛ مقاومت و تسلیم هزینه دارند اما در مصاف با دشمن، هزینه مقاومت کمتر و شرافت‌مندانه تر از هزینه تسلیم است.
 
نماینده ولی فقیه در قم بیان کرد: آغاز ماه ذی‌القعده برای خاندان پیامبر (ص) پیام آور شادی است؛ زیرا نجمه خاتون، همسر امام هفتم، در ماه ذی‌القعده وجود مقدس امام رضا (ع) را به دنیا آوردند و بعد از بیست سال نیز دختری به نام فاطمه معصومه به دنیا آوردند و با میلاد این دختر قلب آل‌الله سرشار از سرور شد. شهر قم به برکت وجود حضرت معصومه (س) حیات دوباره پیدا کرد.
 
وی عنوان کرد: تولیت آستان قدس رضوی تعدادی فرش به آستان حضرت معصومه (س) هدیه کرده است تا در قسمتی هایی از حرم حضرت معصومه (س) استفاده شود که از تولیت آستان قدس رضوی و همه کسانی که در بافت این فرش‌ها تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

غفلت و غرور بزرگ‌ترین آفت اهل ایمان است

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول با بیان اینکه غفلت و غرور یکی از آفاتی است که اهل ایمان و عبادت را تهدید می‌کند، عنوان کرد: اگر انجام اعمال عبادی یک حالت خاطر جمعی و اطمینان در انسان ایجاد کند به طوری که ترسی از تقصیرها و انجام تکالیفش نداشته باشد آفت بزرگی است که سبب سقوط و انحطاط انسان می‌شود.
 
وی در رابطه با آیه ۶۹ سوره توبه بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید:« (شما هم دنیا پرستید) به مانند آن‌هایی که پیش از شما بودند در صورتی که پیشینیان از شما قوی‌تر بودند و مال و اولادشان بیشتر بود، پس به سهم خود (از متاع فانی دنیا دو روزی) متمتّع بودند، اکنون هم که نوبت به شما رسید به تمتّع دنیا به سهم خود مانند آنها سرگرم شدید و هم (در شهوات دنیا) به مانند آنها فرو رفتید! آنان مردمی هستند که اعمالشان در دنیا و آخرت نابود و باطل گشت و هم آنان به حقیقت زیانکاران عالمند.»


بیشتر بخوانید: نگاهمان به بدحجابان بد نیست، ولی باید با آنان برخورد قانونی شود


خطیب جمعه قم با بیان اینکه خداوند همواره انسان را به گذشته توجه می‌دهد، اضافه کرد: برای اینکه ذهن بشر همیشه متوجه عوامل زودگذر دنیا نباشد لازم است که از تجربه‌ها و دید تاریخی هم برخوردار باشد و از خلال تاریخ درس‌ها و عبرت‌هایی برای زندگی خود بگیرد.
 
وی بیان کرد: خداوند در پایان آیه ۶۹ سوره توبه می‌فرماید: «شما بدانید سرانجام قدرت خدا، حاکم است همانطور که اعمال منافقین گذشته در دنیا و آخرت تباه شد به خسران ابدی دچار شدند اگر شما هم ادامه بدهید به آن دچار می‌شوید، این یک سنت تغییر ناپذیر الهی است.»
 
تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: در شناخت سنن و قوانین الهی نباید دچار خطا محاسباتی شویم؛ اما اگر با تحقیق و بررسی عوامل سعادت و شقاوت را شناختیم، باید بدانیم که این سنت همچنان ثابت خواهد بود.
 
امام جمعه قم در رابطه با پند آیه ۶۹ سوره توبه گفت: هیچ کسی از کفر و نفاق سودی نبرده است و منافقین هیچ‌گاه دستاوردی جز زیان و خسران نداشتند و عاقبت خود را با رسوایی و عذاب الهی رقم زدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
19
پوشش بقیه کشورهای اسلامی هم غربی شده و هیچ سنخیتی با فرهنگ ان کشورها ندارد. به انها هم گیر بدهید. قرار نیست ما جور همه را بکشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
20
پیشونی سیاه خون اشام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
21
برو کنار بذار باد بیاد، این شکرپرانیهای مفتی خوب براتون نون داره! نون با یک من روغن روش!
علیپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
15
3
چرا به صدا وسیمای کذایی تذکر نمیدهید که همش فیلمهای بی حجاب خارجی پخش میکند بازیگران فیلمهای ایرانی هم همشان بی اخلاق وشل حجابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
... غارتگر ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
17
رویداد!! لطفا اخبار و سخنان دو طیف آخوندها و پاسداران را منتشر نکن،سخنانشان روحیه انسان را خراب می‌کند و به قول معروف آدم یاد بدهکاری هایش می‌افتد!!!
پاسخ ها
رایش سوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
سخن جالبی گفت این دوستمون
راست میگه اصلا حر فای این دو گروه پخش نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
0
2
من شخصا دهن شما را مورد عنایت قرار دادم
نظرات شما
پیشخوان