تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اوغان احتمالا امروز حمایتش را از اردوغان اعلام می‌کند

روزنامه حریت ترکیه گزارش داد که سینان اوغان، نامزد دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور احتمالا امروز (دوشنبه) حمایتش را از رجب طیب اردوغان برای دور دوم انتخابات اعلام کند.

اوغان احتمالا امروز حمایتش را از اردوغان اعلام می‌کند

رویداد۲۴ در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اردوغان ۴۹.۵۲ درصد، رقیبش کمال قلیچداراوغلو ۴۴.۸۸ درصد و اوغان در رتبه سوم بیش از ۵ درصد آرا را کسب کردند و از آنجایی که هیچکدام یک از نامزد‌ها بالای ۵۰ درصد آرا کسب نکردند، انتخابات به دور دوم کشیده شد و قرار است در تاریخ ۲۸ ماه مه (۷ خرداد) برگزار شود.

روزنامه حریت ترکیه به نقل از منابعی آگاه گزارش داد که سینان اوغان احتمالا اواخر امروز حمایت خود را از اردوغان اعلام کند. او احتمالا خواهد گفت که قلیچداراوغلو از "سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند" و درنتیجه "شایسته رئیس‌جمهوری ترکیه نیست. "

همچنین انتظار می‌رود اوغان درباره مسائلی که پیشتر با اردوغان گفتگو کرده، سخنرانی کند. آن‌ها پیشتر توافق کردند که چهار بند اولیه قانون اساسی را تغییر ندهند، با تمامی گروه‌های تروریستی مبارزه کنند و به تدریج پناهجویان را از کشور خارج کنند.

دور دوم این انتخابات میان اردوغان و قلیچداراوغلو برگزار خواهد شد و سینان اوغان در دور دوم باید هوادارانش را به یکی از دو چهره مطرح سیاست امروز ترکیه سوق دهد. بدین ترتیب، گرچه او شخصا هیچ شانسی برای رئیس‌جمهوری ترکیه شدن ندارد، اما در تعیین رهبر بعدی ترکیه نقشی سرنوشت‌ساز ایفا می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
0
اوغان اومد وسط که به انتخاب اردوغان مشروعیت بده فقط همین.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان