تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

ماجرای سرقت یازده قلم هدایای نفیس و منحصر به فرد سران کشورهای خارجی به سید محمد خاتمی به کجا رسید؟

حالا که این روزها ماجرای خروج و سرقت ۴۸ تخته فرش نفیس از ساختمان حافظیه سعدآباد در خبرگزاری فارس و سایر رسانه ها برجسته شده، خوب است خبری که اوایل دهه ۹۰ منتشر شد اما هیچ گاه مسئولین انتظامی، امنیتی و نهاد ریاست جمهوری درباره ابعاد این پرونده «شفاف سازی نکردند»، را مرور کنیم.

ماجرای سرقت یازده قلم هدایای نفیس و منحصر به فرد سران کشورهای خارجی به سید محمد خاتمی به کجا رسید؟

رویداد۲۴ ماجرای سرقت ۱۱ قلم از هدایای سران کشور‌ها به رییس جمهور خاتمی، که در سایت انتخاب، جماران و… به نقل از یک مقام آگاه بازتاب داشت، این مقام آگاه به جزئیاتی در مورد این سرقت از ساختمان دولتی یادمان ریاست جمهوری در سعدآباد اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور بود در اقدامی غیرقانونی و سلیقه‌ای، سازمان اسناد و کتابخانه ملی را از مسئولیت «موزه هدایای ریاست جمهوری سید محمد خاتمی» خلع ید کرد و عملا مدیریت موزه هدایای رییس جمهور به معاونت تشریفات دفتر رییس جمهور، واگذار شد.

در این دوره به جز مصادره هدایای دو دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، اتفاق ناگوار دیگری نیز رخ داد که متاسفانه در سکوت خبری پیگیری نشد؛ سرقت یازده قلم هدایای نفیس و منحصر به فرد سران کشور‌های خارجی به رییس جمهوری اسلامی ایران سید محمد خاتمی از جمله مدال زرین شهروندی عربستان و قطر اهدایی پادشاهان عربستان و قطر به آقای خاتمی و.)!، هر چند این خبر با تکذیب کارکنان معاونت تشریفات ریاست جمهوری مستقر در سعدآباد روبرو شد، اما اطلاعات موجود حاکی از این است که تحقیقاتی توسط اداره آگاهی نیروی انتظامی و حراست ریاست جمهوری بعمل آمد، ولی بی نتیجه مشخص پرونده این سرقت به بایگانی سپرده شد.


بیشتر بخوانید: فارس: فرش‌های کاخ سعدآباد در زمان دولت روحانی ناپدید شدند


نکته قابل تامل دیگر خروج شبانه هدایای احمدی نژاد در شب تحلیف رییس جمهور روحانی مرداد ۱۳۹۲ از موزه هدایای ریاست جمهوری در سعدآباد به مقصد ساختمان لادن در ولنجک (دفتر کار احمدی نژاد) بود که تا امروز معلوم نیست این هدایا کجا رفته و سرنوشت آن‌ها چه شده است.

نکته قابل تامل اینکه هر سه موضوع «سرقت ۱۱ هدیه سران به خاتمی» و «سرقت ۴۸ تخته فرش نفیس از حافظیه سعدآباد» و «خروج شبانه هدایای احمدی نژاد از سعدآباد به مقصد دفتر وی» در ساختمان‌های تحت اشراف نهاد ریاست جمهوری اتفاق افتاده و هیچ شفافیت و پاسخگویی در این زمینه رخ نداده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا بلوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
2
دوره احمدی نژاد اوج غارت میراث فرهنگی بود.
زمانی خواهد آمد که پرونده از بین رفتن هزاران سند در پوشش انتقال سازمان میراث فرهنگی از تهران به شیراز بررسی خواهد شد! آنزمان شاید از گوشه ای از خیانت به میراث فرهنگی ایران اطلاع یابیم.
ناشناس
|
India
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
2
دزدان چراغ به دستی که کالای گزیده به سرقت می برند!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان