تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۲

چرا مسیر قیمت طلا و سکه از دلار جدا شد؟

اگرچه قیمت دلار امروز ششم خرداد ماه کمی افزایشی بود و به آستانه کانال ۵۲ هزار تومان رسید، اما روند قیمت طلا و سکه عکس دلار بود و بازار کمی پا عقب گذاشت. ماجرا چیست؟

چرا مسیر قیمت طلا و سکه از دلار جدا شد؟
رویداد۲۴ به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز در ساعاتی از روز به کانال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید، اما مجددا وارد کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.

قیمت سکه ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه بهار آزادی ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار هزار تومان بود. قیمت نیم سکه با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بود.

این گزارش نشان می‌دهد طلا و سکه امروز کاهش دسته جمعی داشته است آن هم در حالی که قیمت دلار کمی افزایش را تجربه کرده بود.

البته طلای جهانی در چند روز گذشته در پایین‌ترین حد قیمتی قرار گرفته است و برخی می‌گویند علت کاهش قیمت طلا همین مساله است و با کاهش قیمت طلا، سکه هم از آن تبعیت کرده و کاهش اندکی را ثبت کرده است.

اما به نظر می‌رسد که جو بازار طلا و سکه هم مانند بازار دلار باشد. یعنی معامله‌گران فعلا معاملات خود را متوقف کرده‌اند تا سفر سلطان عمان انجام شود و پس از آن خط بازار مشخص شود. پس از این مساله احتمالا مشخص می‌شود که قیمت دلار به چه سمتی می‌رود و طلا و سکه هم خود را با این نوسانات همراهی می‌کنند.

یکی از موضوعاتی که کارشناسان به آن اشاره می‌کنند این است که روند کلی قیمت طلا و سکه چیست؟ نمی‌توان درباره روند بازار داخلی صحبت قطعی کرد، چون این روند وابسته به نرخ دلار است و قیمت دلار در اقتصاد ایران بر اساس شاخص‌های اقتصادی و موضوعات سیاسی مشخص می‌شود.

اما کارشناسان درباره روند جهانی قیمت طلا پیش‌بینی‌های مثبتی دارند و معتقدند که قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ رشد مناسبی خواهد داشت. اما بازدهی آن به میزان سال گذشته نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت دلار
نظرات شما
پیشخوان