تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

ارزش معاملات بورس تهران در روز چهارشنبه حوالی ۶ هزار میلیارد تومان بود و ارزش بازار نیز در محدوده ۸ هزار و ۳۰۰ همتی ایستاد. درحالی‌که چند روز پایانی هفته گذشته ارزش معاملات در بازار بورس تهران حدود ۶ هزار میلیارد تومان رقم می‌خورد و این میزان نسبت به اردیبهشت‌ماه که ارزش معاملاتی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بود با افت بیش از ۵۰ درصدی همراه شده است.

پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

رویداد۲۴ بازار روز چهارشنبه با افت بیش از 17 هزار واحدی شاخص بورس تهران همراه شد و ارزش معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس تهران حوالی 6 هزار میلیارد تومان بود و ارزش بازار نیز در محدوده 8 هزار و 300 همتی ایستاد. در حالی که چند روز پایانی هفته گذشته ارزش معاملات در بازار بورس تهران حدود 6 هزار میلیارد تومان رقم می‌خورد و این میزان نسبت به اردیبهشت‌ماه که ارزش معاملاتی بیش از 15 هزار میلیارد تومان بود با افت بیش از 50 درصدی همراه شده است.

گروه خودرویی با ارزش معاملاتی هزار میلیارد تومان و گروه بانکی با ارزش معاملاتی 500 میلیاردتومانی به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم برترین گروه‌های صنعتی روز چهارشنبه بودند. ارزش معاملاتی نمادها و گروه‌های بزرگ بازار به‌قدری پایین بود که گروه انبوه‌سازی با ارزش معاملاتی 380 میلیاردتومانی در رتبه چهارم و بالاتر از گروه شیمیایی و فرآورده‌های نفتی قرار گرفته بود.

روز یک‌شنبه 21 خرداد ماه، ۱۲ درصد از سهام شرکت گروه مالی شهر در ﺑﺨﺶ "سرمایه‌گذاری‌ها" و در نماد "شهر" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

محمود گودرزی در گفت‌وگو با سنا گفت: با تلاش بورس تهران در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه طی هفته آینده، قرارداد آتی برای کلیه بازارهای مالی عملیاتی خواهد شد.

به منظور جابه‌جایی برخی زیرساخت‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص صندوق های قابل معامله (ETF) طی یک ماه آینده بازار آتی صندوق‌های قابل معامله نیز عملیاتی خواهد شد.

مصطفی صفاری، مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان گفت: توافقات، گشایش‌های سیاسی و ثبات اقتصادی و تجاری در بلند مدت می‌تواند اثر مثبتی را در بحث تولیدات صنایع، ارزآوری و سوددهی صنایع بگذارد. سفر پادشاه عمان به ایران از جمله شوک‌های مثبت است که نتایج آن را می‌بایست در میان مدت و بلند مدت در حوزه قراردادهای اقتصادی این دو کشور و سایر ابعاد سیاسی بررسی کرد. طی چند روز گذشته شاهد بودیم که با آغاز درگیری در مرز ایران و افغانستان شاخص بورس روند منفی را علی‌رغم ارزنده بودن بازار به خود گرفت؛ اما خوشبختانه با انتشار خبر ورود پادشاه عمان به ایران و اتمام درگیری بین دو کشور ایران و افغانستان بازار مجدد به مدار مثبت بازگشت.


بیشتربخوانید: اعتماد به سهامداران بورس باز می‌گردد؟


بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران:

با توجه وضعیت بازار بورس تهران در طول نیمه اول خردادماه 1402 و پس از ریزش‌های سنگین بازار در اردیبهشت‌ماه هنوز بازار سرمایه توان مثبت‌شدن را ندارد و تمامی مفروضات از منظر تکنیکالی را همچنان حفظ کرده است.

مفروضاتی مثل وضعیت اندیکاتور RSI  در شاخص کل بورس تهران که در میانه‌های راه قرار دارد و نشان از تعادل در بازار است و یا خط روند صعودی کانال فرضی به همراه سطح 23  درصدی فیبوناچی موج قبلی همگی بدون تغییر خاص در بازار همچنان پابرجا هستند. 

و این وضعیت تا تغییر میزان ارزش معاملاتی همچنان پابرجاست. بازار در نیمه اول خردادماه با اغماض بدون تغییر خاصی همچنان در محدوده 2.3 میلیون واحدی قرار دارد و رشد و افت خود را برای بعد از تعطیلات قرار دهد.

به گفته فعالان بازار، بازار بورس اوراق بهادار تهران به دنبال بهانه‌ای برای شروع حرکت است و در این روزها به دنبال توجیه خوبی برای حرکت می‌گردد. تا از این وضعیت بلاتکلیفی چند وقت خارج شود.

پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان