تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸۵ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رتبه بندی قدرت موشکی جهان

در این مطلب به بررسی قدرت‌های برتر موشکی در جهان پرداخته‌ایم و بررسی کرده‌ایم که ۱۰ قدرت موشکی برتر جهان در سال ۲۰۲۳ کدام کشورها هستند.

۱۰ قدرت موشکی برتر جهان در سال ۲۰۲۳

رویداد۲۴  حسین فلاحی: امروزه در کنار سایر فناوری ها، بهترین فناوری های موشکی به نیروهای مسلح کشورها نیرو می بخشد. در عصر پیشرفت های تکنولوژیک مدرن، هر کشوری که از قدرت نظامی شناخته شده ای برخوردار است، در تلاش است تا فناوری موشکی خود را ارتقا بخشد، زیرا قدرت موشکی به یک ابزار واقعی و مهم در نبردهای مدرن تبدیل شده است. امروزه با نوآوری سلاح های هسته ای، اهمیت موشک هایی که می توانند سلاح های هسته ای را با برد وسیع حمل کنند، در بهترین حالت خود قرار دارد.

در زیر فهرست قدرت های دارای بهترین فناوری موشکی جهان در سال 2023 آمده است:

روسیه
ایالات متحده آمریکا
چین
فرانسه
انگلستان
هند
اسرائيل
پاکستان
ایران
کره شمالی

اکثراً پنج کشور حق دارند موشک های دوربردی داشته باشند که می توانند سلاح های هسته ای حمل کنند. این کشورها روسیه، ایالات متحده آمریکا، چین، بریتانیا و فرانسه هستند. با این حال، سایر قدرت های موشکی جهان نیز در جهت چالش برانگیزتر کردن و پیشرفت فناوری موشکی خود به خوبی عمل می کنند. آیا می دانید کدام کشور بهترین فناوری موشکی دنیا را دارد؟ ما در این مطلب نگاهی به ده قدرت برتر دارای بهترین فناوری موشکی در سال 2023 خواهیم انداخت.

قدرت موشکی کره شمالی

فناوری موشکی کره شمالی

کره شمالی برنامه توسعه موشکی خود را از دهه 1970 آغاز کرده است. در سال 1984، کره شمالی موشک بالستیک اسکاد-بی با برد 300 کیلومتر تولید کرد. همچنین این کشور موشک های Scud-C (برد 500 کیلومتر)، Scud-D (برد 800 کیلومتر) و No-Dong (برد 1300 کیلومتر) را توسعه داد. کره شمالی همچنین صادرکننده موشک به کشورهای مختلفی مانند پاکستان، ایران و مصر است.


بیشتر بخوانید: خطرناک‌ترین موشک جهان


کره شمالی Taepo Dong-2 و No-Dong-2 را آزمایش کرده و همچنان در حال توسعه آن است. به همین دلیل است که کره شمالی در میان 10 کشور برتر دارای بهترین فناوری موشکی در جهان در سال 2023 قرار گرفته است..

قدرت موشکی ایران

برنامه موشکی ایران

هر وقت صحبت از تحولات فناوری موشکی در خاورمیانه شود، ایران یکی از کشورهای پیشرو محسوب می شود. ایران دارای سیستم های کامل موشکی است. این کشور موشک های توپخانه ای کوتاه برد تولید کرده است. ایران همچنین دارای موشک های شهاب-1 (برد 300 کیلومتر) و شهاب-2 (برد تقریباً 550 کیلومتر) است. موشک شهاب 3 با برد نزدیک به 1300 کیلومتر نیز در وضعیت عملیاتی به یگان های سپاه پاسداران تحویل داده شده است.

به گزارش رویداد۲۴ همچنین گزارش هایی در خصوص توسعه موشک های بالستیک قاره پیمای شهاب-4 و کوثر وجود دارد که به ایران این امکان را می دهد که حتی موشک های دوربردتر را نیز در اختیار داشته باشد. ایران در 20 اکتبر 2004 آزمایش موفقیت آمیز شهاب-3 با برد هدف گیری 2000 کیلومتر را تایید کرد. ایران چند روز پیش نیز از موشک مافوق صوت فتاح که دارای برد 1400 کیلومتر است رونمایی کرد.

قدرت موشکی پاکستان

فناوری موشکی پاکستان

به گزارش رویداد۲۴ در سال 1990، پاکستان موشک های بالستیک ام-11 را از چین خریداری کرد که برد آن 300 کیلومتر است. در اواخر دهه 1990، پاکستان با کمک چین موشک بالستیک شاهین-1 با برد 750 کیلومتر با سوخت جامد را توسعه داد. همچنین پاکستان تعداد کمی موشک بالستیک No-Dong از کره شمالی خریداری کرد.

برد این موشک های بالستیک No-Dong تقریبا 1500 کیلومتر است. پاکستان موشک غوری خود را در آوریل 1988 و آوریل 1999 آزمایش کرده است که نسخه پاکستانی موشک بالستیک No-Dong بود. این در حالی است که پاکستان نیز در حال توسعه غوری-2 است که بردی در حدود 2300 کیلومتر خواهد داشت. علاوه بر این، غوری-3 و شاهین-2 نیز در مرحله توسعه هستند که برد طولانی تری خواهند داشت.

قدرت موشکی اسرائیل

فناوری موشکی اسرائیل

اسرائیل دارای یک صنعت موشکی با برد وسیع است که شامل موشک های بالستیک و کروز توسعه یافته می شود. اسرائیل همچنین دارای هواپیماهای بدون سرنشین و صنعت دفاع موشکی است. در سال 1960، اسرائیل هنگام اجرای سری موشک های بالستیک جریکو تحت کمک فرانسه، یک موشک بالستیک کوتاه برد جریکو-1 تولید کرد. جریکو-1 تقریباً 500 کیلومتر برد دارد.

در سال 1970، اسرائیل جریکو-2 را با بردی در حدود 1500 تا 1800 کیلومتر توسعه داد. ایالات متحده برای توسعه موشک دفاع موشکی Arrow Theatre که تنها سیستم دفاع موشکی فعال در جهان است، به اسرائیل کمک مالی کرده است.

قدرت موشکی هند

برنامه موشکی هند

از حدود دو دهه پیش، هند در تلاش برای توسعه موشک های بالستیک خود بوده است. Prithvi-1 و Pritvi-2 نیز در ارتش و نیروی هوایی هند گنجانده شده اند. هند تولید سری قابل توجهی از موشک های Agni-1 با برد 700 کیلومتر و Agni-2 با حداکثر برد تقریباً 2500 کیلومتر انجام داده است. در سال 2003، هند اعلام کرد که آگنی III را با برد حدود 4000 کیلومتر آزمایش می کند.

هند در حال توسعه موشک بالستیک زیر دریایی پرتاب ساگاریکا است. هند آگنی IV را در 20 ژانویه 2014 با موفقیت آزمایش کرد. آگنی IV می تواند کلاهک 1 تنی حمل کند. هند همچنین در حال آزمایش موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد Agni V است و برد هدف گیری آن بیش از 5000 کیلومتر است. گزارش شده است که Agni VI نیز در حال توسعه است.


بیشتر بخوانید: بهترین جنگنده دنیا ۲۰۲۳


قدرت موشکی بریتانیا

برنامه موشکی بریتانیا

عمدتاً بریتانیا به شدت به موشک های ICBM زیردریایی های ساخت ایالات متحده وابسته است. بریتانیا در پایگاه زیردریایی کینگز بی، جورجیا، یک باند موشکی مشترک با ایالات متحده در تأسیسات تسلیحات استراتژیک آتلانتیک دارد. ایالات متحده به موشک‌های بالستیک پرتاب دریایی Trident II (SLBM) که توسط بریتانیا استفاده می‌شد، سرویس می‌دهد.

قدرت موشکی فرانسه

قدرت موشکی فرانسه

درست پس از آمریکا، روسیه و چین، فرانسه به عنوان چهارمین دارنده تسلیحات راهبردی بزرگ در جهان است زیرا بیش از سیصد کلاهک استراتژیک دارد. M-51 یک ICBM است که توسط نیروی دریایی فرانسه در سال 2010 مستقر شد. عمدتاً برای جایگزینی M45 SLBM توسعه یافته است. حداکثر برد آن تقریباً 10000 کیلومتر است.

قدرت موشکی چین

قدرت موشکی چین

دستاورد مهم چین در زمینه فناوری موشکی، نوآوری Dongfeng 5A است که نسخه بهبود یافته ICBM DF-5A است. برد آن 13000 کیلومتر است. این موشک می تواند حدود 6 وسیله نقلیه با وزن 600 کیلوگرم را حمل کند. چین همچنین دانگ فنگ 31A را دارد که ICBM دوربرد است. حداکثر برد آن 11200 کیلومتر است. این موشک تنها می تواند یک سلاح هسته ای حرارتی 1000 کیلویی حمل کند.


بیشتر بخوانید: بهترین جنگنده‌های آمریکا


قدرت موشکی ایالات متحده آمریکا

قدرت مشوکی آمریکا

موشک Minuteman-III (LGM-30G) به عنوان یکی از دوربردترین موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به حساب می‌آید. برد آن 10000 کیلومتر با وزن تقریباً 34473 کیلوگرم است. می تواند با سرعت 15000 مایل در ساعت حرکت کند. Minuteman تنها ICBM زمینی در تسلیحات ارتش ایالات متحده است.

یکی دیگر از موشک های مهم ایالات متحده UGM-133 Trident 2 (Trident D5) است که می تواند یک سلاح هسته ای با حداکثر برد 11300 کیلومتر حمل کند. این یک موشک بالستیک زیردریایی (SLBM) است. این موشک می تواند با سرعت 13000 مایل در ساعت حرکت کند. این موشک در حال حاضر در نیروی دریایی ایالات متحده و سلطنتی استفاده می شود. Trident II D5 (Life Extension) احتمالا تا سال 2042 در خدمت خواهد بود.

قدرت موشکی روسیه

قدرت موشکی روسیه

در میان قدرت های موشکی، روسیه اولین جایگاه دارنده بهترین فناوری موشکی جهان را در اختیار دارد. روسیه دارای موشک RS-24 است که توانایی حمل سلاح های هسته ای را دارد. RS-24 می تواند تقریباً چهار تا شش کلاهک حمل کند. RS-24 دارای برد هدف گیری 10500 کیلومتر است در حالی که جرم آن در هنگام پرتاب حدود 47200 کیلوگرم است که شامل 1200 کیلوگرم محموله است.

تمایز دیگری که روسیه در فناوری موشکی دارد، توسعه موشک بالستیک قاره پیمای R-36M (ICBM) است. R-36M دوربردترین موشک جهان با برد هدف گیری 16000 کیلومتر است. R-36M همچنین می تواند سلاح های هسته ای حمل کند. روسیه همچنین در حال توسعه یک موشک بالستیک زیردریایی است که آینده سه گانه هسته ای روسیه را در نظر می گیرد.


R-29RMU Sineva، نسل سوم روسی است که از زیردریایی پرتاب می شود و انتظار می رود تا سال 2030 عملیاتی شود. R-29RMU Sineva می تواند کلاهک های 100 کیلویی با حداکثر برد 11547 کیلومتر حمل کند. RT-2UTTKh Topol-M نسخه پیشرفته Topol ICBM است. برد آن 11000 کیلومتر است. می تواند انفجارهای هسته ای را در برد بیش از 500 متر انجام دهد. UR-100N نسل چهارم ICBM محسوب می شود. حداکثر برد آن 10000 کیلومتر است. با این حال، پیش بینی می شود که تا سال 2030 عملیاتی بماند.

10 قدرت برتر دارای بهترین موشک در جهان

Rank Country تعداد موشک‌های هسته‌ای
1  روسیه  7,700
2  آمریکا  7,100
3  فرانسه  300
4  چین  260
5  انگلستان  225
6  هندوستان  120
7  پاکستان  120
8  اسرائیل  80
9  ایران  NA
10 کره شمالی  8
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
58
202
چرا اون ۵تا کشور فقط حق دارند؟ مگه دنیا برا اوناست؟!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
502
248
به غیر از امریکا روسیه و اسرائیل بقیه موشکها شباهت به ابگرمکن زمینی میدن تو ایران هم دوتا بشکه سر هم جوش دادن یکم باروت ریختن توش شده فتاخ
پاسخ ها
Mahmoud
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
لطفا ببند!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
سلام .راست میگی آقای مهندس...اگه راست میگی .تو خودت سعی کن .ببین میتونی یه چوب کبریت ساده درست کنی.اون موقعه بیا نظر بده .تو مهندس کی بودی.میان میکنند تو گونی میبرنتا.از جات درنیا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
متاسفم برات خود تحقیر
ایرانیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
تا کند ظهن هایی مثل شما هستند
غربی ها باید هم به خاک ما طمع داشته باشند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
خداوکیلی حق گفتی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
خاک توسر وطن فروشت که از اینکه کشورت یه موشک درست کرده که جزو چهارمین کشور هست میسوزی فعلان که همون آمریکا جون تون خود شو خیس کرده
سرباز ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چرا خود تحقیرین
ایران یه موشک ساخته که خود اسرائیل الان هیچ حرکتی روی ایران انجام نداده تو شبکه های معاند از این موشک فتاح تعریف شده واقعا چرا بعضی از مردم ایران اینجورین ما تا این مردم رو تو کشورمون داریم چرا آمریکا بیاد برامون شاخ و شونه بکشه(که آمریکا جرات این کارو حتی نداره)
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
احمقی که داری انتقاد می‌کنی اول برو دیکته کلاس اول رو یاد بگیر بعد بیا اظهار فضل کن .خخخ « ظهن »
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
یه جوری میگی که انکار روزی ۱۰ تا موشک درست میکنی
اگر چیزی رو نمیدونی حرف هم نزنید
راست میگی برو همین رو درست کن یا بهترش رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
داری مزخرف میگیرم
ن و ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
از نادان پرسیدند نفت چیست؟جواب داد آبی است که به آن رنگ سیاه زده اند...
آمینواسید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
آره واقعا داعم تو مقز ما کردن موشک موشک ولی آبگرمکنه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
آخه نابغه اگه موشک های ایران فقط دوتا بشکه بود آمریکا هزار بار ایران شخم زده بود استخون های تو هم لابلای این خاک های شخم زده الان پوسیده بود الان بلبلی نمیکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
خفشو احمق
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چرا مستعان 110 را نمیگید که هنوز آمریکا هم ندارد
اقتدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
بدبخت اگه همین موشک‌های ایران نبود الان اسم بابات عبدالجاسم بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
خودفروش
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
جناب ۲۲:۴۹ مطمئنا پدر جنابعالی از زائران عراقی بوده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
87
288
به نظر من قدرتمند ترین سلاح قدرت اقتصادیه نمونش فروپاشی شوروی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
فکر کنم باید بیشتر تامل کنید
هم اقتصاد مهم هست هم قدرت نظامی هر دو باید با هم به پیش بره
شما اون جور نگاه نکردید خیلی از قدرت ها به دلیل ضعف نظامی از هم پاشیدن
سرداب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
91
141
رتبه بندی فرهنگیان اجرایی شد ، نوبت به رتبه بندی قدرت رسید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
34
23
س
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
208
263
قدرت موشکی ایران جهان را شگفت زده خواهد کرد آینده منتظر قدرت موشکی ایران باشید ....
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اول معیشت واقتصاد مردم بعد قدرت موشکی!چون اگ مردم هم دست بشن هیچ قدرت سرجاش نمیمونه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ایران از موشکی در دوم جهان است
شکوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
159
223
انشالله ایران بایدتلاش کندرتبه چهارم موشکی جهان راازان خودبکندبه کوری چشم دشمنان
مهدی
|
United States of America
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
137
308
در اقتصاد و رفاه ملت رده چندم جهانی فکر کنم در آنجا از آخر هشتم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
این چه ربطی به اون داره.
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
یکی می گفت فلانی اخلاقش خوبه اما اون در عوض اینکه بگه چه خوب یا دقیقا گفت درسش ولی خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
واقعا بسیار مهمه که با اقتصاد قوی و سطح بالای رفاه قدرت موشکی مون رو به رخ دنیا بکشیم. در غیر این صورت دچار اعتماد به نفس کاذب خواهیم شد.
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
128
63
به نظر من اول ایران دوم روس سوم چین
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
میشه تو زر نزنی.روسیه بمب هسته‌ای داره که قارچ انفجارش 60 کیلومتر بالا میره
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
120
176
مردم گرسنه موشک می خواهند چکار اقتصاد ورشکسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
به همون اندازه که اقتصاد مهم هست قدرت نظامی هم مهم هست خیلی از کشور ها به دلیل ضعف نظامی مستعمره شدند و از هم باشیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
دائم الگرسنه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اگه همین موشک وقدرت نظامی نباشه اصولا دیگه کشوری نداری که بتونی توش زندگی کنی هرچند که همین حالا هم از اونور آب پیام میدی
هفت سین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
مردم چه سیر چه گرسنه امنیت هم می خواهند
سید محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
مردم گرسنه اگر موشک هم نداشته باشند میشوند جنازه های گرسنه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
مردم اگر امنیت نداشته باشند حتی همین چش مثقال اقتصاد هم وجود نخواهد داشت اگر همین موشک ها نبود الان مثل افغانستان و عراق بود کشورمان اونا اقتصادشون بدتره یا ما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
52
66
اگر توجه شود به غیر از آمریکا و شاید هم با آمریکا در تمام این 10 کشور بیشتر مردم در فقر هستند مخصوصا 6.7.9.10
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
مردم فقیرن شمال که میرن ماشالا تو خیابون ولن ۲۴ ساعته تازه هر رستوران که بری کم کم ۳۰۰ تومن پیاده ای تو فقیر ندیدی شما فقر تو نداشت آیفون ۱۳ ps5
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
آقای توجه خاین اون کشورها به اندازه ایران ثروت دارن؟ که مقایسه میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
21
129
چرا سطح تکنولوژی که در تسلیحات داریم در سایر محصولات ایرانی نمود ندارد چرا در تلویزیون ویخچال وکامپیوتر خبری از آن سطح تکنولوژی بومی نیست؟
پاسخ ها
Esi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چون که توی صنایع نظامی خوب بلدیم فوتوشاپ کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
49
92
در تمام شاخص‌های اقتصادی دموکراسی فرهنگی و اجتماعی در آخر جدول جهانی هستیم ، آنوقت در اینگونه موارد با افتخار در صدر جدول .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
64
87
اونیکه گفته شبیه آبگرمکن هستن یه موشک کاغذی اگه راست میگی درست کن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
بودجه های میلیاردی رو بهم بدهید بهترش رو میدم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
97
78
اسرائیل.!!!!!!!!! رژیم صهیونیستی.. این اسمشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
58
77
رتبه بندی معلمان هنوز درست و حسابی اجرا نشده بعد حرف از رتبه بندی موشکی میزنید
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
59
108
جالبه با تمام هارت و پورت ایران در مورد موشک هنوز در منطقه چند تا کشور مثل پاکستان و از ما جلوترند . من نمیدانم سوییس و سوئد و استرالیا و کانادا و... که هیچکدام موشک نمی سازند مشکلی دارند ؟ برو زندگیت را بر من . خربزه آب است . برو فکر نان باش
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
58
121
برید،نان،اب،گوشت،واجاره،خونه مردم،را،فراهم کنید،کشوری،که،اقتصاد نابود شده،باشد،خدای،نکرده جنگ،بشود،کلش،فوری،فرومیریزد،هنوز،مواد اولیه،پوشک،و،دستمال،کاغزی،از،خارج وارد،میشد،سر،مردم،به این چرندیات،گرم،کردند،تا بتوند،هرچه،بیشتر،کشور،غارت،کنند
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
40
101
جالبه دشمنامون که هنوز بالا ما قراردارند ما از گشنگی داریم تلف میشیم وهنوز از اخر دومیم قشنگ مثل کره شمالی هنوز نمی دونن دنیا چند قاره داره ودر زندان بسر میبرند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
53
57
اشتباه می کنه اسرائیل بالا تر از ایران باشه
اونا خودشون از یکی دیگه می گیرن
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
49
114
بریدبه بهزیستی هابرسیدازگرسنگی دارن میمیرن کسی نیست حمایتشون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چه ربطی داره آخه
هر چیز جای خود
مثل اینه که قلب درد بگیره و دست هم زخم باشه ، اون موقع بگیم زخم که مهم نیست باید دکتر قلب بریم
طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
الان این چه ربطی به قدرت موشکی داشت ؟. از اقتدار نظامی رفتی اقتصاد؟
آیا این شرایطی که کشور ما طی ۴۵ سال داشت بقیه کشور ها داشتند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
12
11
درود به سازندش دستت درد نکنه اسراییل بکوب برام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
16
14
مثل یه روح سرگردان شدیم ایران اصلا رتبه اول تو موشک کاشکی یه سیل زلزله چیزی میومد همه میرفتیم دعای هر روز من
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خیلی آرزو داری سقط شو تنهایی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
8
24
تو اقتصاد هم‌ رتبه 129 رو‌ داریم موشک داشته باش اما صنعت خودرو صفر و پژو به لندکروز تصادف می‌کنه با جهارو باید جمعش کرد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
18
21
مثل اینکه فراموش کردید ما در جنگ تحمیلی باید التماس سوریه لیبی میکردیم تا چندتا موشک وارد کنیم الان چطور این همه پیشرفت به چشمتان نمی آید اگر کمی انصاف داشتید حداقل به ایرانی بودن افتخار میکردید عزم جهادی یعنی پیشرفت موشکی سپاس سردارن غیور وطن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
خب خیلی غلط میکردید به جنگ ادامه می دادید وباهمه دنیا دشمنی کردید.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
19
17
ادم ی که چشم دیدن نداشته باشه موشک به اون عظمتی را بشکه میبینه دست بچه های ایران زمین را می بوسم سرادار شما غرور وشرف تمام ایران خداقوت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
9
14
مثل رتبه بندی معلمان
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
28
12
خاک توسرت کنم وطن فروش خائن افتخار کن واسه مملکت اسلامیت ایران عزیز
عبداله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
9
13
هرچیزی جای خودش.اگه اونجاهایی هم که عیب داریم آدمای انقلابی واقعی بیان سرکار مطمئناًدرست میشه.متاسفانه یه عده خودتحقیروغربگدا ونفوذی هنوزکه هنوزه دارن خرابکاری میکنن.منصف باشیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
6
13
با همین اعدادی هم که تو این پست در مورد موشک ها دادن اختلاف ها چقدر فاحش هست و اینقدر تو بوق و کرنا کردن که فلان کردیم. همیشه اقتصاد قوی، رضایت اجتماعی و اقتصادی مردم و روابط دیپلماتیک خوب با همه کشورها تاثیر و امنیت بیشتری رو تامین کرده.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
9
20
کشوری که اقتصاد نداره محاله تو جنگ رو در رو پیروز بشه چون قالب مردم در جنگ اقتصاد ضربه فنی شدن . عاقل باشید
سید
|
Norway
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
11
16
ایران تولید موشک ندارد بلکه فقط مونتاژ میکنه موشکها از کره شمالی وچین میاد ضمنا کره شمالی را چرا در ردیف ۱۰ قرار دادند با توجه باینکه موشکهای کره بسیار پیشرفته است
Esi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
11
17
یه آقایی گفت چرا با توجه به تکنولوژی نظامی چرا این دستاورد توی یخچال تلوزیون و خودرو سازی نیست چون که توی اون قسمت نمیشه فوتوشاپ کرد یا گنده گویی کرد ولی موشکو کی دیده بگو هایپر سونیکه ازش میپرسن سرعتش چقدر میگه خیلی میره اینا همون بالستیکو یکی جدید زدن بهش میگن هایپر سونیک اصن نمیدونن هایپر سونیک واقعی چیه
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
10
19
فقرراهم رتبه بندی کنید و خجالت بکشیدو بمیرید از اینکه جزء ده کشور فقیر دنیاهستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
5
13
خوبه پیشرفت نظامی داریم اگه اینو می‌دادیم به کفتارهای غربزده مثل اقتصادش میکردندخدا لعنت اینارو هیچی ندارند غیراز خیانت به کشور
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
3
2
مهدی اقتصاد چندتا نقطه داره ای کیو
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
کورش به شما افتخار میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
موشک را انسان مدیریت می کند فرمانده ای که فرزندان و سرمایه اش در غرب هستند ......بفکر منافع مردم نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
2
خلاف واقع را نشر ندهید وبا دانش واطلاع بیشتر سخن بگوئید
فرهاد شهبازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
4
سلام و درود بر دانشمندان ،فرهیختگان ،نظامیان و همه کسانی که دلسوزانه دارند کار میکنند تا کشور عزیزمان ایران همه جا سرافراز بوده و حرفی برای گفتن داشته باشد.
ارشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
3
3
دوستان با خواندن این مقاله ها جوگیر نشید یک ارزن هم گیرتون نمیاد به فکر جوونی تون باشید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
4
ایران با این همه نظارت و جاسوسی بمب هسته ای نداره اونوقت یک عمر کشور رو درگیر مذاکرات هسته ای کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
2
2
موشک فتاح یعنی موشک فتح کننده سرزمین قدس درست میگم
رز زرد پایتخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
3
تاشما هارو داریم غم نداریم چرا همدیگر را عین موشک میکوبید.قدری تأمل؟
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
0
20 ساله ایران با توافق سری با غرب برد موشکهای خودشو روی 2 هزار تا قفل کرده
مختار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
0
0
موشک خوبه. پایگاه عین اسد زدن آمریکا ...نکرد یدونه موشک بزنه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان