تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
خطیب موقت نماز جمعه تهران:

جوانان انقلابی با ساخت موشک فتاح سطح امنیت منطقه را ارتقاء دادند/ بهبود معیشت عمومی باید در دستورکار باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: موشک ابر فراصوت فتاح رونمایی شد و در کارخانه شیطنت هیاهو افتاد. جوانان انقلابی جبهه مقاومت و دل امام را شاد کردند و سطح امنیت منطقه را ارتقاء دادند.

جوانان انقلابی با ساخت موشک فتاح سطح امنیت منطقه را ارتقاء دادند/ بهبود معیشت عمومی باید در دستورکار باشد

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام علی‌حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: در زمانه ما مسئولیت اجتماعی سخت است و خدای متعال حجت را تکمیل کرد به این که در هر زمان پیامبری برگزید تا مردم را در انجام تکالیف و مسئولیت‌ها همراهی و هدایت کند و اوج هدایت و همراهی توسط پیامبر اعظم آورده شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: عرصه‌های این مسئولیت بسیار گسترده است، اولا در نسبت ما با پروردگار متعال است که هم شناخت خداوند و پرستش ساحت قدس پرودگار متعال است و این همان چیزی است که در قرآن به عنوان عهد و میثاق بین ما و خداوند یاد شده است. دوم ارتباط ما با خویشتن است، از عقل گرفته تا قلب و حواس. مجموعه امکانات متفاوتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: مسئولیت ما اول خداشناسی و بعد خویش‌شناسی است و انسان هیچ کاری بالاتر از خودشناسی ندارد. مسئله سوم در ارتباط با شناختن جهان آفرینش است، خداوند به انسان‌ها می‌گوید من همه چیز را در اختیار شما قرار دادم و رام کردم.

حاج علی اکبری با بیان این‌که بخش مهمی از زیست انسان در ارتباطات اجتماعی او است، عنوان کرد: جلوه‌گاه دیگری از من انسان در ارتباط با دیگر انسان‌ها است که خلاصه‌اش حیات طیبه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: هفته گذشته یک چشم روشنی اتفاق افتاد، موشک ابر فراصوت فتاح رونمایی شد و در کارخانه شیطنت هیاهو افتاد. جوانان انقلابی جبهه مقاومت و دل امام را شاد کردند و سطح امنیت منطقه را ارتقاء دادند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: هفته گذشته در ۱۴ خرداد مردم حماسه انجام دادند هم تجدید بیعت با امام بود هم تجدید عهد با رهبر بزرگوار بود. یک تشکر ویژه باید کرد از رهبر انقلاب که ۳۳ سال در ۱۴ خرداد از ملجأ امام خمینی کبیر و شهدا روایت می‌کنند و باید قدرش را بدانیم. از آنجا که در خرداد ۶۹ دست به قلم شدند تا یکشنبه گذشته از گنجینه فکر و اندیشه و قیام امام به خوبی غبار زدایی می‌کنند. رهبر ما شاگرد اول مکتب علمی، انقلابی و فکری امام عظیم شان است و ۳۳ است رهسپار بوده‌اند و امت را رهبری کرده‌اند.

وی بیان کرد: رهبر عالیقدر و حکیم ما ۲ عامل نرم‌افزاری حرکت امام را تببین کردند که امید و ایمان بود. ایمان، امید به دین، مقصد و وعده‌های روشن الهی را زنده نگه می‌دارد و این بحث روشن رهبر ما در ۱۴ خرداد بود. علت انتخاب ایمان و امید برای این بود که تحول ملی، منطقه‌ای و جهانی ما را رقم زد و بیش از هر زمانی آماج حملات دشمنان ما است.

وی تاکید کرد: اگر ملت عزیز ما ایمان به خداوند را زنده نگه دارد، می‌تواند امید داشته باشد و ضربه‌هایی که دشمن ما خورده است از همین طریق بوده است.

حاج علی اکبری گفت: در تمام این سال‌ها در سخت‌ترین صحنه‌ها آنچه که به داد ما رسید ایمان ما بود. روز‌های سخت را به یاد بیاورید. آن روز‌هایی که در مرگ آباد رژیم ستم شاهی کم بودیم و نفس مجاهدان را می‌گرفتند نور ایمان بود که امید را در زندان‌ها و دربه‌دری تبعید می‌داشت.

وی افزود: در عبور از اروند ناآرام، در عبور از حمله شیمیایی سردشت مظلوم و هیچ وقت یادم نمی‌رود جوانان ما مانند برگ ریختند. در لحظات سرنوشت حلب و خان‌تومان، در برابر داعش وحشی، در لحظات تصمیمات بزرگ دانشمند هسته‌ای، در جریان میدان‌داری کرونا، در فتنه آمریکایی سال۸۸ و صد‌ها گردنه سخت ۴۴ سال گذشته آن چیزی که ما را عبور داد جز ایمان به خدای متعال نبود که این ایمان در امام راحل موسس و امام عالی‌رتبه حاضر و رشید تجلی داشت.

وی تاکید کرد: دشمن فرومانده و گزینه‌های روی میزش زیر میز رفته و درصدد است با جنگ نرم این دو مولفه را آماج حملات قرار دهد و امروز بیشتر از همیشه فعال است. گسترش پوچ‌گرایی و اباهه‌گرایی، مسابقه تجمل‌گرایی و اسراف و مصرف، کاهش عفت و حیای عمومی، عادی‌سازی طلاق و کمرنگ کردن نام امام و شهدا را در دستور کار دارند و با عادی‌سازی دستاورد‌ها و کوچک‌شماری و ادعای فساد سیستمی و زیر سوال بردن نظام فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: هدف، نسل جوان و نوجوان ماست و همه شهروندان ما مسئول هستند و باید از نسل جوان خودمان صیانت کنیم.

حاج علی اکبری گفت: این همان بخش بزرگی از مسئولیت ماست که عزیز رهبر ما امت را راهنمایی کردند و باید با عقلانیت و تدبیر وارد میدان شویم. تطهیر فضای عمومی با برنامه ممکن است. تقویت و سازماندهی نیرو‌های مومن با تاکید بر سازماندهی بسیج امکان‌پذیر است.

وی عنوان کرد: بیش از بیش باید جهاد تبیین را جدی گرفت. تشکل‌های مومنانه و جوانان را باید تقویب کرد. مبارزه قاطعانه باید با مظاهر فساد صورت گیرد. بهبود معیشت عمومی باید در دستورکار قرار گیرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: هدف دشمن در سال ۱۴۰۲ که ۲ انتخابات مهم پیش روی ماست پمپاژ یاس و ناامیدی است. با پیاده نظام آگاه و ناآگاه خودشان قطعا ولایت فقیه را بیشتر از مورد هجمه قرار می‌دهند. ان‌شاالله با تشکیل شبکه‌ها در فضای مجازی و حقیقی با جوانان مومن و انقلابی نمی‌گذاریم.

وی در پایان عنوان کرد: از رئیس جمهور و اعضای کابینه خواهشمندیم به مناطق ۲۲ گانه تهران برای رفع مشکلات سفر کنند که بعضی از مناطق خودش یک استان است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه تهران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
سمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
7
این موشکی که تو میگی برای ملت آب و نان نمیشه دنیا ۱۰۰سال پیش این نوع موشک را داشته آمریکا ۱۰۰سال پیش بمب اتم داشته دنبال چی هستی مگه موشک و بمب برای ملت آسایش و رفاه میاره
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
6
بهبود معیشت تا حالا کجای کار بوده که تازه میفرمایید باید در دستور کار باشد بابا ملت نابود شدن
رایش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
5
گروهی هفت رنگ
مردم دیگه فر یب
شعار های شما
رو نمی خورند
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
7
سطح شکمهای چقدر ارتقاء دادید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
10
سرنوشت شوروی در انتظار ماست در حالی که پیشرفته ترین موشک ها را داریم ولی تامین معیشت مردم عاجزیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان