تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲

چگونه ارز دیجیتال را به پول تبدیل کنیم؟

اولین گام برای تبدیل ارز دیجیتال به پول ایران، انتخاب یک صرافی داخلی مطمئن است. صرافی‌های ارز دیجیتال معتبری مثل تریتکس، بیت ۲۴، اکس اونیکس و نوبیتکس در ایران فعالیت دارند و امکان تبدیل ارز دیجیتال به ریال را برای ما فراهم کرده‌اند.

 چگونه ارز دیجیتال را به پول تبدیل کنیم؟
رویداد۲۴ کسب درآمد، مهم‌ترین انگیزه افراد برای ورود به میدان سرمایه‌گذاری و معامله‌گری رمز ارزهاست. افرادی که تمایل به کسب درآمد از این حوزه دارند، پس از خرید و فروش ارز دیجیتال، سود حاصل از این کار را به پول نقد تبدیل می‌کنند. کاربران ایرانی، امکان تبدیل ارز دیجیتال به پول رایج ایران در صرافی‌های خارجی را ندارند و برای این کار، فقط باید از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنند. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که چگونه ارز دیجیتال را به پول تبدیل کنیم. اگر مایل به اطلاع از شیوه تبدیل رمز ارز به تومان هستید، فقط کافی است چند دقیقه از وقتتان را به خواندن مقاله پیش‌رو اختصاص دهید.

1. چگونه ارز دیجیتال را به پول تبدیل کنیم؟ ابتدا یک صرافی مناسب پیدا کنید
اولین گام برای تبدیل ارز دیجیتال به پول ایران، انتخاب یک صرافی داخلی مطمئن است. صرافی‌های ارز دیجیتال معتبری مثل تریتکس، بیت 24، اکس اونیکس و نوبیتکس در ایران فعالیت دارند و امکان تبدیل ارز دیجیتال به ریال را برای ما فراهم کرده‌اند. توجه داشته باشید که هیچ‌یک از صرافی‌های رمز ارز خارجی، ارز دیجیتال را به ریال تبدیل نمی‌کنند؛ بنابراین صحبت کردن از نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در تراست والت یا سایر صرافی‌های خارجی، عملا بی‌معناست.

صرافی‌های داخلی معتبر، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال و انتقال پول از طریق ارز دیجیتال را برای کاربران ایرانی فراهم می‌کنند. درصورت تمایل به ورود به حوزه معامله‌گری و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، می‌توانید از صرافی‌های داخلی استفاده کنید. البته موفقیت یا شکست در زمینه معامله‌گری و سرمایه‌گذاری، هیچ ارتباطی با صرافی‌ها ندارد و فقط به دانش و مهارت افراد مربوط می‌شود. برای موفقیت در این زمینه‌ها، باید با شرکت در یک دوره آموزش ارز دیجیتال حرفه‌ای، دانش و  مهارت لازم را فرابگیرید.

2. ثبت نام در صرافی و احراز هویت؛ دومین مرحله از مراحل تبدیل ارز دیجیتال به پول 
پس از انتخاب صرافی معتبر، باید مراحل ثبت نام و بارگذاری مدارک هویتی در صرافی را پشت سر بگذاریم. مراحل ثبت نام و احراز هویت در صرافی‌ها، تقریبا یکسان است. پس از تایید هویت، حساب کاربری و کیف پول اختصاصی، در اختیار ما قرار می‌‌گیرد. اکنون می‌توانیم حساب کاربری خود را از طریق کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب، شارژ و برای خرید ارز دیجیتال موردنظر اقدام کنیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری موفق کوتاه‌مدت یا بلندمدت روی ارزهای دیجیتال را داریم، باید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلندمدت را از طریق دانش و تحقیق انتخاب کنیم.

اگر این سوال در ذهن شما مطرح شده است که چگونه ارز دیجیتال را به پول نقد تبدیل کنیم، برای این کار باید  از کیف پول اختصاصی صرافی استفاده کنید. برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال، موجودی ارز دیجیتال خود را به کیف پول اختصاصی صرافی منتقل کنید. نحوه تبدیل ارز دیجیتال به ریال در نوبیتکس و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، یکسان است.

چگونه ارز دیجیتال را به پول تبدیل کنیم؟
 
3. چگونه ارز دیجیتال خود را به پول تبدیل کنیم؟ آن در صرافی بفروشید و به ریال تبدیل کنید
پس از انتقال ارز دیجیتال به کیف پول صرافی، دو راه برای تبدیل آن به ریال وجود دارد. اولین راه، فروش ارز دیجیتال به خود صرافی است. برای این کار باید سفارش فروش خود را در صرافی ثبت کنید. به عنوان مثال برای تبدیل بیت کوین به پول نقد، باید سفارش فروش بیت‌کوین به صرافی را نهایی کنید. راه دوم برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال، استفاده از بازار معاملاتی است. بازارهای معاملاتی، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را برای معامله‌گران فراهم کرده است. برای استفاده از خدمات بازار معاملاتی، باید سفارش فروش ارز دیجیتال موردنظر را با قیمت دلخواه ثبت کنید. معامله‌گرانی که با قیمت شما موافق باشند، اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کنند. 

در هر دو روش مذکور (فروش به صرافی یا معامله‌گران)، پس از نهایی شدن فرایند فروش، مبلغ ریالی ارز دیجیتال به حساب کاربری شما منتقل می‌شود. فرایند فروش ارز دیجیتال در صرافی‌های داخلی، با توجه به نوع ارز دیجیتال، متفاوت نیست؛ یعنی نحوه تبدیل تتر به ریال با نحوه تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به ریال، یکسان است. برای قیمت‌گذاری ارز دیجیتال موردنظر خود در بازار معاملاتی، باید با مفهوم، ارزش و تغییرات آینده ارزش دیجیتال موردنظر آشنا باشید. درصورت تمایل به آشنایی با مفهوم ارز دیجیتال، پیشنهاد می‌شود مقاله ارز دیجیتال چیست را مطالعه کنید.

4. واریز مبلغ به حساب بانکی؛ آخرین مرحله از  تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد
درصورتی‌که کاربر بخواهد شارژ حساب کاربری خود را به حساب بانکی خود منتقل کند، کافی است درخواست خود را در صرافی ثبت کند. کلیه صرافی‌های معتبر داخلی، در سریع‌ترین زمان ممکن، مبلغ موردنظر را به حساب بانکی شما که در هنگام ثبت نام در پلتفرم صرافی ثبت کردید، واریز می‌کنند. 

داجکس؛ فضایی برای یادگیری کلیه تکنیک‌های مربوط به کسب درآمد از ارز دیجیتال
درصورتی‌که قصد دارید در معاملات ارز دیجیتال شرکت کنید یا تمایل به سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها را دارید، باید در اولین گام شیوه تبدیل ریال به ارز دیجیتال و ارز دیجیتال به ریال را یاد بگیرید.در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چگونه ارز دیجیتال را پول تبدیل کنیم و مراحل تبدیل رمز ارز به تومان را به‌طورکامل آموختیم. پس از آموختن این نکته، باید آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال را فرا بگیرید. بدون فراگیری دانش و مهارت، احتمال موفقیت در زمینه معامله‌گری و سرمایه‌گذاری، بسیار پایین است. مطالعات نیز این موضوع را  به‌خوبی اثبات می‌کنند.

مجموعه داجکس، کلکسیونی از کامل‌ترین آموزش‌های سرمایه‌گذاری و معامله‌گری ارز دیجیتال را به‌صورت تخصصی و آنلاین، در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار می‌دهد. با آموزش‌های این مجموعه، می‌توانید با دانش کامل روی رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنید یا وارد میدان معامله‌گری این دارایی‌های دیجیتال شوید. این دانش کامل و تخصصی است که شما را بر موج سودآوری سوار می‌‎کند و برای شما درآمد به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی با مجموعه داجکس و دوره‌های آموزشی آن، کافی است وارد وب‌سایت این مجموعه به آدرس dogex.ae شوید.

برچسب ها: ارز دیجیتال
نظرات شما
پیشخوان