تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۲

بهترین پهپاد برای فیلمبرداری

نمای هوایی عکاسی و فیلمبرداری شما را به سطح بالاتری می برد. در این مطلب به معرفی پهپادهایی خواهیم پرداخت که می توانند به شما کمک کنند تا فیلمبرداری خود را ارتقا دهید.

بهترین پهپاد‌های فیلمبرداری در سال ۲۰۲۳

رویداد۲۴ حسین فلاحی: یکی از جالب‌ترین وسایلی که می‌توانید در اختیار داشته باشید پهپاد است. دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید یکی از آن ها راداشته باشید. خلبانی یک ربات پرنده کوچک بسیار عالی است. اولاً، هدایت آنها فوق العاده سرگرم کننده است. ثانیاً، اگر یک عکاس پرشور هستید، می‌تواند ابزاری عالی برای کادربندی عکس‌های منظره باشد. دوربین‌های پهپاد می‌توانند چشم‌انداز جدیدی را به شما ارائه دهند که شگفت‌انگیز است.

بهترین پهپادها در سال 2023 می توانند باشکوه ترین مناظری را که کمتر کسی تا به حال آنها دیده است به تصویر بکشد، به خصوص اگر در یک منطقه روستایی یا حومه شهر زندگی می کنید. مطمئناً با ثبت تصاویری دیدنی، دوستان و خانواده خود را شگفت زده خواهید کرد. این روزها شما می توانید یک پهپاد عالی با دوربین کمتر از 500 دلار تهیه کنید.

گزینه های مقرون به صرفه زیادی برای دارندگان هواپیماهای بدون سرنشین فیلمبرداری وجود دارد که ترکیبات مختلفی از ویژگی ها، کیفیت ویدیو با قیمت های متنوع را برای هر علاقه مند به هواپیماهای بدون سرنشین ارائه می دهند. بنابراین، چه به دنبال عکاسی با هواپیماهای بدون سرنشین باشید یا فقط می‌خواهید از هیجان پرواز لذت ببرید، ما برای شما توصیه‌هایی داریم.


بیشتر بخوانید: پهپاد چگونه کنترل می‌شود؟


ما در این مطلب بهترین پهپادها را برای مبتدیان، کاربران متوسط ​​و علاقه‌مندان پرشور و حرفه ای ارائه کرده‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

DJI Air 2S؛ بهترین پهپاد همه کاره

پهپاد DJI Air 2S
DJI Air 2S با سنسور تصویر بزرگ 1 اینچی خود می تواند عکس ها و فیلم های با ظاهری عالی از آسمان بگیرد. این دوربین تا رزولوشن 5.4k فیلمبرداری می کند، در حالی که می توان تصاویر ثابت را با فرمت خام DNG تا حداکثر 20 مگاپیکسل گرفت. این پهپاد دارای انواع حالت‌های پرواز هوشمند نیز می‌باشد که ضبط فیلم‌های سینمایی را حتی زمانی که خودتان در حال پیاده‌روی هستید، بسیار آسان می‌کند، از جمله حالتی که شما را در حین راه رفتن در تپه‌ها دنبال می‌کند و حالتی که به طور خودکار یک نقطه را دور می‌زند.

حالت پرواز آن مانند سایر پهپادها دارای طیف وسیعی از حسگرهای مانع برای کمک به نگه داشتن آن در هوا و جلوگیری از برخورد آن به درخت یا دیوار است. حداکثر زمان پرواز آن تا 31 دقیقه برای پهپادی با این اندازه ثابت است، اما می توان آن را با یک بسته باتری اضافی برای ثبت فیلمبرداری بیشتر از آسمان استفاده کرد.

به گزارش رویداد۲۴ طراحی تاشو آن را به راحتی در یک کوله پشتی عکاسی قرار می دهد، اما از نظر فیزیکی بزرگتر و سنگین تر از طیف "Mini" DJI است، بنابراین اگر به دنبال سبک ترین مدل برای سفر هستید، این را در نظر داشته باشید. اما ترکیبی از زمان پرواز، حالت‌های پرواز خودکار و کیفیت تصویر عالی، آن را به یک دستگاه فوق‌العاده همه جانبه تبدیل می‌کند که ارزش بررسی دارد.

DJI Mini 2؛ بهترین پهپاد برای مبتدی ها

پهپاد DJI Mini 2

DJI Mini اگرچه در سال 2020 عرضه شده است، اما هنوز هم برای خرید در دسترس است و هنوز یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال برداشتن اولین قدم های خود به دنیای عکاسی هوایی هستند. اندازه جمع و جور و تاشو به این معنی است که به راحتی می توان آن را در یک کوله انداخت و در هر مکانی حمل کرد، در حالی که وزن 249 گرمی آن به این معنی است که نیازی به ثبت آن در FAA (در ایالات متحده) ندارید.

این برنامه از طرح کنترلی مشابه سایر پهپادهای DJI استفاده می کند که هدایت آن را برای مبتدیان آسان می کند و در عین حال به پروازکنندگان پیشرفته تر اجازه می دهد تا مهارت های خود را آزمایش کنند. با یک بار شارژ می تواند تا 31 دقیقه پرواز کند و برد پروازی آن تا 6.2 مایل (10 کیلومتر) است.

واحد دوربین کوچک آن برای فیلم‌برداری روان تثبیت شده است و می‌تواند با کیفیت 4K تا 30 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. تصاویر ثابت با وضوح 12 مگاپیکسل ثبت می شوند.

یکی از دلایل سبک بودن پهپاد تاشو این است که هیچ سنسوری برای جلوگیری از موانع ندارد. این بدان معناست که حسگرها برای جلوگیری از خرابکاری وجود ندارد. بنابراین، در حالی که این یک گزینه مقرون به صرفه برای مبتدی ها است، کسانی که مهارت پروازی ندارند، باید تمرین با آن را در فضاهای باز شروع کنند. هنگامی که اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردید، Mini 2 نسبت به سایر مدل های DJI پایدار، چابک، ایمن تر است.

DJI Mini 3 Pro؛ بهترین پهپاد برای ثبت ویدیوهای TikTok و ریلزهای اینستاگرام

DJI Mini 3 Pro؛ بهترین پهپاد برای ثبت ویدیوهای TikTok و ریلزهای اینستاگرام

در حالی که DJI's Air 2s و Mavic 3 کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند، اما فاقد توانایی چرخاندن دوربین و فیلم‌برداری و ثبت فیلم در جهت پرتره هستند. در نتیجه اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید از فیلم خود برای صفحه TikTok یا ریلزهای اینستاگرام خود استفاده کنید، باید ویدیو را دقیقاً از وسط برش دهید، وضوح زیادی را در این فرآیند از دست می‌دهید.

Mini 3 Pro چنین مشکلی ندارد، زیرا با یک ضربه ساده بر روی یک دکمه روی صفحه، دوربین آن به حالت عمودی برمی‌گردد و به شما امکان می‌دهد با استفاده از نمای کامل و حداکثر وضوح 4K سنسور، محتوای اجتماعی را ضبط کنید. فیلم‌ها را می‌توان تا 60 فریم در ثانیه گرفت، در حالی که تصاویر ثابت را می‌توان با DNG با وضوح چشمگیر 48 مگاپیکسل ثبت کرد.

طراحی تاشو این امکان را به آن می‌دهد تا به اندازه کمی بزرگ‌تر از یک قوطی معمولی کوچک شود. این پهپاد حسگرهای مختلفی دارد که به شما کمک می‌کند از برخورد آن به درختان جلوگیری کنید. البته به خاطر داشته باشید که اندازه کوچک و وزن 249 گرمی آن به این معنی است که مستعد بروز حوادث بادهای شدید است و در شرایط طوفانی باید سخت‌تر بجنگد تا در هوا بماند.

DJI آواتا، بهترین پهپاد FPV برای تجربه اولین پرواز هیجان انگیز

دیجی آواتا؛ بهترین پهپاد FPV برای پرواز

اخیراً در اینستاگرام یا TikTok ویدیوهای مهیج از پهپادهای FPV مشابه در حال پرواز در سالن‌های بولینگ، کارخانه‌ها یا انجام مانورهای هوایی باورنکردنی را دیده‌اید. برای رسیدن به این هدف، خلبانان FPV از هدست‌هایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از طریق چشمان پهپاد ببینند، در آن پیچ‌ها حرکت کنند و از شکاف‌های تنگ زوم کنند، انگار پشت فرمان‌ها و در هوا هستند.

و دقیقاً اینگونه است که شما با آواتا پرواز خواهید کرد. با مجموعه ای از عینک های DJI FPV که مستقیماً از منظر پهپاد به شما نمایی می دهد. این یک روش هیجان‌انگیز برای پرواز است، زیرا واقعاً احساس می‌کنید که در هوا هستید و پهپاد را از پشت فرمان کنترل می‌کنید. این یک روش افراطی‌تر برای پرواز نسبت به پهپادهای معمولی مانند Air 2S  با کنترل‌های فوری‌تر و سرعت‌های سریع‌تر است.

نکته مثبت این است که شما فیلم‌های سریع و هیجان‌انگیزی از سرعت پهپاد خود در جنگل‌ها یا موانع غیرممکن کوچک دریافت می‌کنید که به سادگی نمی‌توانید با پهپادهای دیگر در این لیست به دست آورید.

ماهیت استفاده از عینک به این معنی است که شما قادر به دیدن اطراف خود نیستید - که تشخیص خطرات وارده مانند هلیکوپترهای نجات را دشوارتر می کند. به این ترتیب، شما از نظر قانونی در بسیاری از مناطق (از جمله بریتانیا) موظف هستید که در کنار خود یک نقطه‌نگار داشته باشید که هنگام مسابقه با هواپیمای بدون سرنشین خود در اطراف آسمان مراقب شما باشد.

آواتا از اولین پهپاد FPV DJI کوچکتر و سبک تر است و دارای محافظ های تعبیه شده در اطراف ملخ های خود است که به آن اجازه می دهد بدون تصادف با دیوارها، درختان یا سایر موانع و خارج شدن از هوا  فیلمبرداری کند.

ویدیوی 4K و 60 فریم در ثانیه آن عالی به نظر می رسد و با استفاده از کنترلر حرکت DJI پرواز آسانی دارد، که به شما امکان می دهد به سادگی بر اساس حرکات دست خود، پهپاد را مانور دهید. در نمای خود یک تلاقی می بینید که با حرکت دادن کنترلر به اطراف حرکت می کند. هر جا که خط تیره را نشان دهید، پهپاد نیز دنبال خواهد شد. این یک روش ساده «نقطه و کلیک» برای پرواز است که واقعاً از آن لذت خواهید برد.

DJI Mavic 3؛ بهترین پهپاد برای عکاسان حرفه ای

DJI Mavic 3؛ بهترین پهپاد برای عکاسان حرفه ای

قیمت اولیه نسبتاً بالای 2000 دلاری DJI Mavic 3 آن را به طور قابل توجهی گران‌تر از سایرین در این لیست می‌کند، اما اگر عکاس حرفه‌ای یا مشتاقی هستید که می‌خواهید عکس‌ها و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای از آسمان داشته باشید، این سرمایه‌گذاری است که ارزش انجام آن را دارد.

Mavic 3 دارای یک سنسور تصویر با اندازه 4/3 است که از نظر فیزیکی بزرگتر از هر سنسور تصویر دیگری است که از سایر پهپادها در این صفحه دریافت می کنید. این سنسور بزرگتر به آن اجازه می دهد تا نور بیشتری را جذب کند و محدوده دینامیکی بهتری ارائه دهد. در نتیجه، ویدیوی با وضوح 5.1K آن با هزاران جزئیات برای برش و نوردهی عالی، حتی در سناریوهای با کنتراست بالا فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

همچنین دارای حسگرهای همه جانبه است که آن را از برخورد با موانع در امان نگه می دارد. همچنین حداکثر زمان پرواز 46 دقیقه ای آن تقریباً از هر پهپاد دیگری در اطراف بهتر است. به اندازه یک لنز دوربین بزرگ تا می‌شود، بنابراین قرار گرفتن آن در یک کوله‌پشتی عکاسی نسبتاً آسان است، اما کسانی از شما که یک پهپاد کوچک برای سفر می‌خواهید باید همچنان DJI Mini 3 Pro مد نظر داشته باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما