تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۲

سود ۱.۸ میلیارد تومانی وام خرید مسکن در بازپرداخت پلکانی

سود وام ۹۶۰ میلیون تومانی در روش بازپرداخت پلکانی حدود ۱.۸ میلیارد تومان خواهد بود.

سود ۱.۸ میلیارد تومانی وام خرید مسکن در بازپرداخت پلکانی

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: با بخشنامه بانک مرکزی متقاضیان وام جدید خرید مسکن می‌توانند اقساط را پلکانی پرداخت کنند که سود این وام ۱.۸ میلیارد تومان است.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک مسکن، افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن و سقف تسهیلات جعاله تعمیر مسکن را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

الف: به منظور افزایش پوشش هزینه‌های خرید مسکن، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شرح جدول زیر افزایش یابد.

ب: سقف تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، متناسب با تغییرات هزینه‌های ساخت طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تا مبلغ ۱۶۰۰ میلیون ریال افزایش یابد.

ضمناً، به منظور مساعدت با متقاضیان لازم است امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات مزبور به روش پلکانی حسب درخواست متقاضی فراهم شود. براین اساس، مراتب به نحو مقتضی به واحد‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود. ‏‏‏‏

به گزارش تسنیم، در بازپرداخت پلکانی اقساط وام ۸۰۰ میلیون تومانی در سال اول حدود ۱۴.۶ میلیون تومان و در ماه ۱۲ سال دوازدهم ۲۰ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان خواهد بود. کل سود این وام در روش بازپرداخت پلکانی حدود یک میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان است.

همچنین برای وام ۱۶۰ میلیون تومانی تعمیر نیز اقساط ماهانه در سال اول ۴ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان و در سال پنجم ۴ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان خواهد بود. کل سود این وام حدود ۱۱۱ میلیون تومان است. به این ترتیب سود وام ۹۶۰ میلیون تومانی در روش بازپرداخت پلکانی حدود ۱.۸ میلیارد تومان خواهد بود.

در روش بازپرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی سود وام حدود ۱.۵ میلیارد است که با احتساب سود وام تعمیر حدود ۱.۷ میلیارد تومان می‌شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وام مسکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان