تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۰ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اتحادیه اروپا اهانت به قرآن را محکوم کرد

اتحادیه اروپا بیانیه‌ای صادر کرد و در آن ضمن محکوم کردن قرآن سوزی در سوئد، آن را «زشت و تحریک کننده» دانست.

اتحادیه اروپا اهانت به قرآن را محکوم کرد

رویداد۲۴ اتحادیه اروپا امروز در بیانیه‌ای اهانت به مقدسات مسلمانان و سوزاندن قرآن کریم را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا امروز شنبه به دنبال واکنش و محکومیت گسترده به قرآن سوزی در سوئد که با مجور و حمایت دولت این کشور در روز عید قربان صورت گرفت، بیانیه‌ای صادر کرد و در آن ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را «زشت و تحریک کننده» دانست.

پیشتر نیز ولادیمیر پوتین در واکنش به جنایت سوزاندن قرآن کریم در سوئد گفت: اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه همیشه به ما می‌گوید که مسلمانان برادران ما هستند. همین طور هم است و این اتحاد مردم ما را تقویت می‌کند. مردم چند ملیتی، با گرایش‌های مذهبی مختلف، اما متحد. اینجا زیارتگاه مسلمانان است، زیارتگاه بقیه است.

وزارت خارجه اردن هم سفیر سوئد را در اعتراض به هتاکی به قرآن کریم در این کشور اروپایی احضار کرد.

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز با محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم خواستار احترام به ادیان آسمانی در تمام جهان شد.

شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق هم گفت آنچه در سوئد رخ داد، تعدی به کتاب خدا و پیام آشکار از دشمنی و خصومت غرب با اسلام است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم گفت تکرار سوزاندن قرآن کریم در سوئد با پوشش رسمی حکومت این کشور، به شدت مردود و محکوم است.

وزارت خارجه امارات هم سفیر سوئد را در واکنش به اجازه دادن دولت این کشور به افراطیون برای سوزاندن قرآن کریم احضار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز عصر روز جمعه در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، درباره اقدام موهن اخیر علیه قرآن کریم در سوئد گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی ضمن ابراز تاسف شدید از اقدام موهن و تحریک کننده اخیر در سوئد در اهانت به قرآن کریم، این اقدام را به شدت محکوم و تقبیح کرد.

وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن و هم زمان با نشست وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد در باکو، برای رسیدگی به این اقدام موهن تشکیل جلسه دهد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
1
3
متاسفانه دولت ایران با تمام لافها و گزافه گویی هایش و همچنین ائمه جمعه که برای قضیه حجاب فریاد وااسلاما سر می‌دادند برای موضوع قرآن سوزی بخاری بلند نشد و در حد چند جمله بی خاصیت برخورد گردید و این نشان از ریا و استانداردهای دوگانه در موضوع دین است!!!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان