تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

با دانلود بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ خود می‌توانید از ایمنی و حفاظت حریم شخصی خود در کنار افزایش سرعت گوشی اطمینان حاصل کنید.

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رویداد۲۴ مریم آیتی: اگر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، برای بالا بردن ایمنی خود، حتماً استفاده از آنتی ویروس‌ها را فراموش نکنید. گلکسی محبوبتان هم از این قاعده مستثنی نیست. با دانلود بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ خود می‌توانید از ایمنی و حفاظت حریم شخصی خود در کنار افزایش سرعت گوشی اطمینان حاصل کنید.

بعید است که گوشی سامسونگ شما تحت تأثیر هر نوع بدافزاری قرار گیرد، زیرا همه برنامه‌های گلکسی و پلی استور قبل از دانلود اسکن میشوند. با این حال، تبلیغات یا ایمیل‌های اسپم میتوانند نرمافزار مضری را روی گوشی شما دانلود کنند.

ویروس گوشی چیست؟

در دنیای دیجیتال امروز، ویروسی شدن گوشی‌های هوشمند همانقدر ترسناک است که مریض شدن بدن انسان! چون ویروس‌ها می‌توانند سلامت گوشی‌های هوشمند را به خطر بیندازند و کیفیت کارایی آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار بدهند.

ویروس اندرویدی یا بدافزار (Malware) نرم افزار‌های مخربی هستند که به صورت اتوماتیک روی گوشی یا تبلت اندرویدی نصب شده و مزیتی برای دستگاه ندارند؛ در عین حال، تبلیغات ناخواسته نشان می‌دهند و به علت اینکه همواره فعال هستند، نمی‌توانیم آن‌ها رو به راحتی از روی گوشی پاک کنیم.

بدافزار‌ها انواع مختلفی دارند؛ از ویروس‌ها و تبلیغات مزاحم گرفته تا تروجان‌ها و برنامه‌های جاسوسی یا به اصطلاح اسپایور‌ها (Spyware). همچنین این بدافزار‌ها هدف‌های متفاوتی دارند، مثل دستکاری اطلاعات شخصی، ایجاد هزینه‌های گزاف بر روی قبض تلفن همراه شما و...

حال با فرض اینکه مطمئن هستید گوشی شما ویروسی شده و ربطی به مشکلات عملکردی مثل کند شدن گوشی بخاطر بالا رفتن سن گوشی، ضعیف شدن باتری و مسائلی از این دست ندارد، بدونشک سادهترین راه برای ویروس کشی کردن گوشی، استفاده از آنتی ویروس‌ها است؛ البته فراموش نکنید که باید حتما مطمئن بشوید که آنتی‌ویروس خودتان را از یک منبع معتبر دانلود کرده اید، چون در غیر این صورت، ممکن است یک ویروس دیگر نصب کنید و وضعیت بدتر هم بشود و بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه میشود همیشه اپلیکیشن‌های مورد نظرتان را از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود کنید تا مشکل امنیتی برایتان پیش نیاید و ریسک ویروسی شدن گوشی را متحمل نشوید.

آنتی ویروس Bitdefender

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان، ۹ دلار در سال (برای اولین اشتراک). این آنتی ویروس از نظر بسیاری از کاربران، بهترین و خاص‌ترین ویروس کش برای گوشی سامسونگ است که ایمنی بینقصی در مقابل بدافزار‌ها ایجاد می‌کند.

این برنامه روی عملکرد موبایلتان تاثیر بسیار کمی میگذارد. به علاوه، نقش یک VPN و یک مسدودکننده سایت‌های مخرب را هم برای شما ایفا می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های اندروید


این آنتی ویروس شامل ابزار‌هایی برای مراقبت از حریم شخصی کاربران شامل قفل گذاری برای اپلیکیشن، اسکن وایفای و ویژگی‌های ضد سرقت است. رابط کاربری ساده Bitdefender دسترسی آسانی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های متنوع این ویروس کش گوشی سامسونگ ارائه می‌کند. علاوه بر آن، Bitdefender تاثیر بسیار کمی روی عملکرد سیستم می‌گذارد.

این آنتی ویروس در قله جای دارد و امکان نصب و اسکن درخواستی را برای سیستم عامل Android فراهم می‌کند.

توجه به این نکته داستان را جالب‌تر می‌کند که این آنتی ویروس گوشی بیت دفندر، در آخرین ارزیابی AV-Test نمره کامل دریافت کرده و در یک تست دیگر هم که با اسم AV-Comparatives شناخته می‌شود، نرخ محافظت ۹۹.۹ درصد را به خودش اختصاص داده که این درصد محافظت، واقعا فوق‌العاده است.

قابلیتها:

آنتی ویروس Bitdefender امکان پیدا کردن گوشی‌های سامسونگ از راه دور پس از سرقت یا گم شدن را فراهم می‌کند.

  • این اپلیکیشن بسیار سبک است و حداقل تأثیر را در طول عمر باتری دستگاه دارد.
  • با بروزرسانی‌های امنیتی روزانه، در مقابل جدیدترین بدافزار‌ها مقاومت دارد.
  • نسخه رایگان تنها در مقابل بدافزار‌ها ایمنی دارد.
  • یک VPN برای ایمن کردن فعالیت‌های آنلاین ارائه میدهد که البته در نسخه رایگان اپلیکیشن، تنها ۲۰۰ مگابایت پهنای باند مجاز دارد.
  • محافظت از حریم خصوصی حساب‌های کاربر
  • امکان قفل دستگاه در صورت سرقت
  • حفاظت از اطلاعات در هنگام خرید آنلاین

آنتی ویروس Avast

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

به گزارش رویداد۲۴ آنتی ویروس Avast غنی‌ترین آنتی ویروس گوشی سامسونگ است. با Avast می‌توانید از امنیت کامل دستگاه اندرویدی و سامسونگی خود مطمئن باشید. این توسعه‌دهنده در سال ۲۰۱۷ محبوبترین آنتی ویروس زمان را داشت و در سال ۲۰۱۸ موفق شد ۱۰0 درصد بدافزار‌های آزمون AV-TEST را تشخیص دهد و در آن امتیاز ۶ از ۶ دریافت کند. ایراد نسخه Avast در تبلیغ‌های مزاحم آن است.

یکی از بهترین برنامه‌های آنتی‌ویروس اندروید با امکانات کامل است که می‌تواند علاوه بر محافظت گوشی شما در برابر بدافزارها، قابلیت‌های دیگری را هم به شما ارائه دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به مواردی مثل: حفظ حریم خصوصی، بهینه سازی سیستم، اسکن خودکار دستگاه به صورت دورهای، شناسایی نرم افزار‌های مخرب پیش از نصب، قابلیت شناسایی لینک‌های آلوده، تامین امنیت شبکه وای فای و ... اشاره کرد. به این ترتیب، با مشکلاتی مثل پرشدن بدون دلیل حافظه گوشی سامسونگ کمتر مواجه خواهید شد.

این برنامه هم در نسخه رایگان و هم پولی عرضه میشود. کاربرانی که با پرداخت ماهیانه حق اشتراک، نسخه پریمیوم این برنامه را دریافت میکنند از ویژگی‌های ضد سرقت پیشرفته، قفل برنامه و پشتیبانی فنی هم برخوردار میشوند. با این وجود نسخه رایگان در بیشتر مواقع پاسخگوی نیاز شما خواهد بود؛ ولی متاسفانه در هنگام استفاده از آن تبلیغ‌های زیادی به شما نمایش داده میشود که ممکن است آزاردهنده باشد.

قابلیتها:

  • اسکن منظم برای تشخیص تهدیدات ایمنی
  • می‌تواند برنامه‌های مخرب را پیش از نصب شناسایی و حذف کند.
  • می‌تواند در مقابل لینک‌های مخرف و آلوده به بدافزار از دستگاه محافظت کند.
  • نسخه رایگان Avast ویژگی‌های رایگان فراوانی دارد.
  • می‌تواند امنیت شبکه WiFi را تایید کند.

آنتی ویروس AVG AntiVirus & Security

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان. AVG یکی از محبوبترین آنتی ویروس‌های سیستم عامل اندروید است که میانگین امتیاز خیره کننده ۴.۸/۵ را از میان بیش از ۷ میلیون نظر دریافت کرده است. موتور ضد بدافزار AVG بسیار قدرتمند است و انواع خطرات را به سرعت شناسایی و برطرف میکند. این اپلیکیشن برای گوشی‌های گم شده یا به سرقت رفته امکان قفل کردن، ردیابی و پاک کردن حافظه داخلی را فراهم می‌کند.

در لیست بهترین ویروسکش برای گوشی سامسونگ از نظر گوگل آنتی‌ویروس قدرتمند AVG هم دیده میشود. این آنتی‌ویروس در برابر بدافزار‌ها بسیار هوشمند عمل میکند و سرعت و دقت بالایی در شناسایی و حذف ویروس‌ها دارد. از دیگر قابلیت‌های این برنامه میتوان به اسکن خودکار دستگاه در بازه‌های زمانی مشخص، شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب پیش و بعد از نصب، ردیابی گوشی‌های گم یا دزدیده شده و امکان قفل یا حذف اطلاعات داخلی گوشی از راه دور اشاره کرد.

به علاوه، این آنتی ویروس به قابلیت Booster مجهز است که باعث افزایش سرعت گوشی شما میشود و به اندازۀ پاک کردن حافظه پنهان گوشی سامسونگ روی بهینه‌سازی آن اثر میگذارد. از همه مهمتر این که استفاده از این آنتی‌ویروس کاملا رایگان است. بد نیست بدانید که این آنتی‌ویروس زیر نظر شرکت Avast طراحی میشود و از این رو عملکردی شبیه به آنتی‌ویروس Avast دارد.

قابلیتها:

  • موتور ضدبدافزار AVG بسیار قدرتمند و محبوب است. توجه داشته باشید که Avast این شرکت را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد و موتور آنتی ویروس AVG و Avast یکسان هستند.
  • اسکن خودکار AVG را میتوانید برای بازه‌های روزانه، هفتگی یا دلخواه تنظیم کنید.
  • می‌تواند گوشی گم شده را قفل و محتوای روی آن را پاک کند.
  • این ویروس کش گوشی سامسونگ امنیت اپلیکیشن‌ها را پیش و بعد از نصب بررسی می‌کند.
  • دارای امکانات Booster برای افزایش سرعت دستگاه است.

آنتی ویروس TotalAV Antivirus & VPN

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان. ذکر این نکته الزامی است که عنوان بهترین آنتی ویروس سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به Total AV اختصاص داده شده و این آنتی ویروس به گون‌های طراحی شده که استفاده از آن بسیار ساده و سریع است؛ علاوه بر این، این آنتی ویروس گوشی Total AV با نظارت دائمی روی دانلودها، فایل‌های اجرایی و فایلها، تهدید‌های بالقوه را شناسایی خواهد کرد و به سادگی از بین خواهد برد.

قابلیت‌ها:

  • پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف
  • امکان محافظت لحظه‌ای از دستگاه
  • قابلیت حذف بدافزار‌های شناسایی‌شده
  • پشتیبانی از سیستم تشخیص آنلاین تهدید‌های امنیتی

آنتی ویروس McAfee Security: Antivirus

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

سه سطح رایگان، استاندارد و پلاس. مانند Avast، آنتی ویروس McAfee یکی از قدیمی‌های این صنعت است که ویژگی‌های فراوانی برای ارائه کردن دارد. نسخه رایگان این آنتی ویروس شامل ابزار‌هایی برای اسکن شبکه WiFi و دنبال کردن میزان پهنای باند مصرفی اپلیکیشن‌ها می‌شود.

حتماً تا به حال نام این آنتی ویروس را شنیده‌اید که سابقه طولانی و درخشانی در ارائه خدمات به کاربران سیستم‌های مختلف دارد. این آنتی‌ویروس در سه سطح رایگان، استاندارد و پلاس طراحی شده که امکانات هر کدام از آن‌ها متفاوت است. در نظر داشته باشید که علیرغم قدرت بالا، هیچ کدام از نسخه‌های این آنتی ویروس، برای حل مشکل تغییر رنگ صفحه گوشی سامسونگ نمیتوانند کمکی به شما کنند؛ چرا که این مشکل علتی غیر از آلوده بودن به ویروس دارد.

در نسخه رایگان McAfee به امکانات مفید یا پیشرفت‌هایی مثل: محافظت از موبایل سامسونگ در برابر بدافزارها، تامین امنیت شبکه وای فای با استفاده از یک فایروال قدرتمند، امکان ردیابی میزان مصرف داده توسط هر برنامه، مدیریت و ذخیرهسازی پسورد‌های امنیتی و رمزگذاری اطلاعات شخصی دسترسی پیدا می‌کنید.

با این وجود باید بدانید که تبلیغات و پیشنهادات فروش زیادی در حین استفاده از این نرم افزار به شما نمایش داده می‌شود که ناچار به تحمل آن‌ها هستید. در نسخه‌های استاندارد و پلاس که به ترتیب با پرداخت ۳۰ و ۸۰ دلار در سال می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، خبری از تبلیغات نیست و مسلما امکانات بیشتری هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته نباید فراموش کرد که Bitdefender همین امکانات پیشرفته را با قیمت‌های کمتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

قابلیت‌ها:

  • این آنتی ویروس موبایل سامسونگ از آلوده شدن دستگاه به انواع بدافزار‌ها جلوگیری می‌کند.
  • با کمک یک Firewall قوی، از دسترسی هکر‌ها به شبکه خانگی جلوگیری می‌کند.
  • با McAfee می‌توانید تمام رمز‌های عبور خود را در یک مکان ایمن ذخیره و مدیریت کنید.
  • فایل‌های حساس خود را با رمزگذاری ۲۵۶ بیتی، محرمانه و ایمن نگه دارید.

آنتی ویروس Mobile Security – Lookout

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان. Lookout Security & Antivirus یکی از قدیمی‌ترین آنتی ویروس‌های اندرویدی است. این برنامه در پلی استور بیش از ۱۰۰ میلیون مرتبه دانلود شده است. میانگین امتیاز‌های این اپلیکیشن از میان ۱,۱۳۰,۱۹۰ نظر، ۴.۶ است. این آنتی ویروس گوشی سامسونگ میتواند از امنیت داده‌ها و هویت کاربر محافظت کند و جلوی حملات از طریق شبکه WiFi را بگیرد.

قابلیتها:

  • با کمک این برنامه می‌توانید با خیال راحت اطلاعات شخصی خود را ذخیره کنید.
  • این برنامه در مقابل ویروس‌ها و بدافزار‌ها از دستگاه محافظت می‌کند.
  • به شما کمک می‌کند دستگاه به سرقت رفته یا گم شده خود را پیدا کنید.

آنتی ویروس Sophos Intercept X

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان. آنتی ویروس Sophos Intercept X در عین رایگان بودن، هیچ تبلیغاتی ندارد. این آنتی ویروس سبک می‌تواند بدون کاهش عملکرد گوشی یا شارژدهی باتری، از دستگاه مقابل بدافزار‌ها مراقبت کند. این آنتی ویروس موبایل سامسونگ امکان مدیریت رمز عبور را فراهم می‌کند.

همه آنتی ویروس‌های خوب که نباید پولی باشند؛ Sophos Intercept X یک آنتی ویروس است که در عین رایگان بودن، مطمئن هم است.

آنتی ویروس Sophos Intercept X کار‌های تقریبا خوبی هم انجام میدهد؛ در کنار شناسایی بدافزار‌های گوشی، امکان رمز گذاری روی نرمافزار‌های دلخواه، ردیابی کردن گوشی در مواقع مورد نیاز و مقابله در برابر Spam را می‌تواند انجام بدهد.

قابلیتها:

  • Sophos امنیت اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده را بررسی میکند و جلوی نصب برنامه‌های مخرب جدید را می‌گیرد.
  • این آنتی ویروس درمورد راه‌های بهبود امنیت دستگاه راهنمایی می‌کند.
  • به کاربر امکان قفل گذاری روی اپلیکیشن‌های دلخواه را می‌دهد.
  • در مقابل پیامک‌های ناخواسته یا Spam محافظت می‌کند.
  • با Sophos میتوانید شماره‌های ناخواسته یا مزاحم را مسدود کنید.
  • با این آنتی ویروس گوشی گم شده یا به سرقت رفته خود را پیدا خواهید کرد.
  • Sophos سلامت لینک‌ها را بررسی می‌کند.

آنتی ویروس Avira Security Antivirus

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان. موتور ضدبدافزار آنتی ویروس Avira از بهترین‌های موجود برای گوشی‌های اندرویدی است. برند آلمانی Avira در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد، اما این آنتی ویروس سابقه ۳۰ ساله دارد. نسخه رایگان آنتی ویروس موبایل Avira دارای تبلیغات است، اما شامل ویژگی‌های گسترد‌های میشود که ارزش دانلود و نصب آن را بالا می‌برند.

برنامه Avira یکی از جدیدترین آنتی ویروس‌هایی است که برای گوشی‌های اندروید طراحی و عرضه شده و پیشرفت آن به میزان زیادی صعودی و چشمگیر است؛ این برنامه دارای قابلیت‌های اولیه یک برنامه آنتی ویروس اعم از اسکن گوشی، محافظت از گوشی، اسکن کارت SD و سایر موارد میباشد. جهت اطلاع شما عزیزان، آنتی ویروس Avira فایل‌های دانلود شده را که در حافظه ابزار شما و در حافظه خارجی مانند کارت SD ذخیره شدند را هم اسکن می‌کند.

نسخه رایگان آنتی ویروس آویرا هم با وجود تبلیغات فراوان؛ قابلیت‌های پیشرفت‌های در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله: اسکن خودکار سیستم به صورت منظم، بهینهسازی حافظه داخلی گوشی و حذف اطلاعات بدون مصرف، حفاظت از ایمیلها، ردیابی قفل و حذف اطلاعات گوشی‌های گم یا دزدیده شده، قابلیت رمزگذاری روی برنامه‌ها و.. در نظر داشته باشید که این برنامه در هنگام فراموش کردن رمز گوشی سامسونگ نمیتواند به شما کمکی برساند.

قابلیتها:

  • این برنامه می‌تواند در صورت درز شدن اطلاعات ایمیل کاربر اطلاع دهد.
  • کمک می‌کند گوشی به سرقت رفته را قفل یا اطلاعات آن را کامل پاک کنید. این ابزار به ردیابی و بازیابی تلفن همراه گم شده کمک می‌کند.
  • در بازه‌های زمانی مناسب ویروس‌ها را اسکن و تهدیدات را برطرف می‌کند.
  • به کمک این اپلیکیشن میتواند حافظه داخلی خود را اسکن و داده‌های بلااستفاده را حذف کنید. به این شکل این آنتی ویروس به بهینه کردن تلفن یا تبلت کاربر کمک می‌کند.
  • با Avira میتوانید روی اپلیکیشن‌های خود قفل بگذارید.
  • VPN این انتی ویروس مورد تایید سامسونگ روزانه مقداری پهنای باند به کاربر ارائه می‌کند.

آنتی ویروس AhnLab V۳ Mobile Security

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان. AhnLab به اندازه نام‌های دیگر این فهرست شناخته شده نیست، اما بدون تردید از بهترین آنتی ویروس برای اندروید سامسونگ است که سابقه گذراندن آزمون AV با تشخیص ۱۰0 درصد بدافزار‌ها را دارد. نقطه قوت این نرم افزار در سبکی آن است که باعث می‌شود روی نسخه‌های قدیمیتر اندروید و گوشی‌های قدیمی‌تر هم به خوبی اجرا شود. این اپلیکیشن رایگان است و از حریم شخصی کاربر خود دفاع می‌کند.

قابلیت‌ها:

  • در برابر ویروس‌ها از دستگاه محافظت می‌کند.
  • دارای booster که سرعت گوشی اندرویدی کاربر را افزایش می‌دهد.
  • گالری مخفی برای پنهان کردن فایل‌های تصویری محرمانه

آنتی ویروس Kaspersky Mobile

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

رایگان. این اپلیکیشن در نسخه رایگان خود به بهترین شکل موبایل شما را در برابر بدافزار‌ها محافظت می‌کند. به علاوه، در نسخه رایگان Kaspersky هیچ تبلیغی مزاحم شما نمی‌شود. شما می‌توانید از قابلیت‌های بلاک کردن تماس‌های مزاحم، قابلیت‌های ضدسرقت و لایه‌های امنیتی در این نسخه استفاده کنید؛ اما در نظر داشته باشید که Kaspersky رایگان برنامه‌های جدید شما را به صورت خودکار اسکن نمیکند. به بیان دیگر باید هر بار به صورت دستی برنامه‌های جدید خود را بررسی کنید.

آنتی ویروس Norton۳۶۰ Antivirus & Security

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

پولی. یکی دیگر از آنتی ویروس‌هایی که می‌شود از آن جهت حفاظت از اطلاعات شخصی خودتان استفاده کنید، Norton Mobile Security است که در لیست بهترین آنتی ویروس برای گوشی سامسونگ قرار دارد؛ این برنامه، ویروس یابی گوشی را به دقیقترین حالت ممکن انجام میدهد و قادر به شناسایی ۱۰. درصد همه بدافزار‌های اندرویدی است و سپس آن‌ها رو به صورت خودکار حذف می‌کند.

به بیان ساده‌تر این آنتی ویروس دقیقا دو قابلیت را ارائه میدهد که شامل اسکن و پاکسازی ویروس‌های موجود و محافظت از دستگاه در برابر آلوده شدن به ویروس می‌شود؛ چراکه این آنتی ویروس در حین نصب اپلیکیشن‌های مختلف را اسکن میکند و این در حالی است که اسکن دستگاه توسط این آنتی ویروس به سادگی انجام می‌شود و چند لحظه بسیار کوتاه به طول می‌انجامد.

مطابق با آزمایشات سایت tomsguide بهترین محافظت از بدافزار‌ها را در میان برنامه‌های آنتی‌ویروس اندرویدی ارائه می‌دهد. با این وجود به دلیل این که از امکانات دیگری چون: قابلیت ضدسرقت و ... پشتیبانی نمیکند و به علاوه نسخه رایگانی هم ندارد، در ایران طرفداران زیادی پیدا نکرده است.

با این وجود توصیه میکنیم که اگر قصد نصب این آنتی ویروس را دارید، حتما در کنار آن از سرویس Find My Mobile برای ردیابی گوشی سامسونگ خود استفاده کنید تا در مواقع گم یا دزدیده شدن گوشی خود با مشکلات کمتری مواجه شوید.

قابلیت‌ها:

  • فناوری اسکن برنامه‌های محافظت‌شده
  • جلوگیری از حمله‌های سایبری به گوشی
  • اعلام هشدار همگام اتصال به شبکه‌های ناامن Wi-Fi
  • شناسایی وبسایت‌های مخرب

آنتی ویروس Trend Micro Mobile Security

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

پولی است و قیمت بالایی دارد. Trend Micro یک آنتی ویروس بسیار قدرتمند برای اندروید و سامسونگ است. این نرم افزار علاوه بر محافظت از گوشی در برابر بدافزارها، ابزار‌های باج گیری و اپلیکیشن‌های جعلی، سرعت گوشی را هم بالا میبرد. با این اپلیکیشن میتوانید از حریم شخصی خود محافظت کنید و گوشی آلوده شده یا کند شده خود را به روز اول خود برگردانید. متاسفانه آنتی ویروس Trend Micro رایگان نیست و قیمت بالایی هم دارد که ممکن است برای کاربران مقیم ایران مناسب نباشد.

قابلیتها:

  • موتور ضد بدافزار قدرتمند که هیچ چیز از زیر پنجه‌های تیزش در نمی‌رود.
  • اپلیکیشن‌ها را پیش از دانلود و نصب اسکن و بررسی می‌کند.
  • هنگام وبگردی از دستگاه در مقابل لینک‌ها و صفحات آلوده محافظت می‌کند.
  • دارای ویژگی‌های ضدسرقت است.
  • جلوی جعل هویت کاربر را می‌گیرد.

Google Play Protect

بهترین آنتی ویروس‌ها برای گوشی سامسونگ

Google Play Protect پاسخ خام گوگل و اندروید به نیاز‌های امنیتی کاربران است. عمده کار این سیستم بررسی اپلیکیشن‌ها در فروشگاه Play Store است که در صورت پیدا شدن بدافزار به کاربر اطلاع می‌دهد، اما موتور ضد بدافزار آن به شدت ضعیف است و چشمی بهتر میشود تشخیص داد یک برنامه ویروس است یا نه.

Google Play Protect به گوگل اجازه میدهد از دور اپلیکیشن‌های مخرب و خطرناک را متوقف کند که بهترین ویژگی آن به شمار میرود. در صورت تمایل میتوانید آن را متوقف کنید، اما بهتر است بگذارید به کار خود ادامه دهد. در کنار Google Play Protect حتما از یک آنتی ویروس قدرتمند استفاده کنید.

آنتی ویروس خود گوشی سامسونگ کجاست؟

سامسونگ، یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند است که برای عقب نماندن از رقبا و جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران خود حساسیت بالایی به خرج میدهد. مسلم است که چنین برندی تدابیری برای محافظت گوشی‌های خود در برابر بدافزار‌ها می‌اندیشد.

قابلیت Smart Manager که به صورت پیش فرض در گوشی‌های سامسونگ تعریف شده است، برای کاربران این امکان را فراهم میآورد که گوشی‌های خود را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری اسکن و بهینهسازی کنند. این قابلیت درست مثل اسمارت سوییچ سامسونگ بسیار کارآمد است.

برای دسترسی به این قابلیت باید مسیر زیر را در گوشی خود پشت سر بگذارید:

  • صفحه اپلیکیشن‌ها یا apps را در گوشی خود باز کنید.
  • روی برنامه Smart Manager در لیست برنامه‌ها ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ای که روبروی شما باز می‌شود، چهار بخش اصلی: حافظه، باتری، رم و امنیت را مشاهده می‌کنید که امکان بهینه‌سازی هر کدام از این قسمت‌ها را در گوشی شما فراهم می‌آورند.
  • روی device security ضربه بزنید.
  • در بالای صفحه سمت راست، میتوانید آخرین باری که دستگاه شما به صورت دستی یا اتوماتیک اسکن شده است، ببینید.
  • برای اسکن دستگاه خود کافی است که روی Scan device در پایین صفحه ضربه بزنید.

در نظر داشته باشید که با فعال سازی حالت Safe Mode هم می‌توانید بدون نیاز به نصب هیچ آنتی‌ویروسی، به صورت دستی آلوده بودن گوشی خود را به بدافزار‌ها و ویروس‌ها مورد بررسی قرار دهید.

در حالت Safe Mode سیستم عامل گوشی شما بدون اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های جالبی اجرا می‌شود. اگر در حین استفاده از گوشی خود در این حالت هیچ مشکلی نداشتید، می‌توانید نتیجه بگیرید که یکی از برنامه‌هایی که به تازگی روی سیستم خود نصب کردهاید، ویروسی است. بنابراین، با پاک کردن برنامه مشکوک گوشی خود را از شر ویروس نجات دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان