تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر: چرا برخی ریالی تولید می‌کنند، اما دلاری می‌فروشند!

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه برخی تصمیمات نادرست و برخی مشکلات به دلیل نبود شفافیت و آمار و اطلاعات درست است، گفت: چرا در کشورمان برخی محصولاتشان را ریالی تولید می‌کنند اما به مردم آن را دلاری و بر اساس فوب خلیج فارس و بورس لندن می‌فروشند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر: چرا برخی ریالی تولید می‌کنند، اما دلاری می‌فروشند!

رویداد۲۴ ناصر فخاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان اقتصادی کوثر و مرکز آمار اظهار کرد: ثبات سیاستگذاری در کشور نیازمند اندازه‌گیری و آمار است و از آنجا که سازمان اقتصادی کوثر در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی نقش موثری دارد به نظر می‌رسد امضای این تفاهم نامه در راستای شفافیت آمار و اطلاعات در این حوزه و تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: اینکه دولت هر قدر تلاش می‌کند که سفره مردم تنگ نشود نبود آمار و اطلاعات دقیق و شفاف یا کمبود آن‌ها باعث می‌شود تا سوداگران این اقدامات را خنثی کنند و شاهد این باشیم که قیمت محصولی مانند مرغ افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ادامه داد: با توجه به راه اندازی سامانه‌های هوشمند در حوزه جمع‌آوری دیتا و اطلاعات در سازمان اقتصادی کوثر آمادگی این را داریم تا به دستگاه‌هایی مانند مرکز آمار ایران، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک کنیم تا با در اختیار قرار دادن اطلاعات شفاف در اختیار این دستگاه‌ها بتوانیم کار‌هایی انجام دهیم که در سفره مردم احساس شود.


بیشتر بخوانید: آیا اجاره مسکن با نرخ دلار قانونی است؟


وی تصریح کرد: اینکه قیمت گوشت مرغ یا گوشت قرمز در بازار غیر متعارف می‌شود به دلیل نبود اطلاعات و دیتای شفاف است که البته نمی‌خواهیم کسی را در نبود این اطلاعات مقصر اعلام کنیم، اما گاهی در کشور تصمیماتی اتخاذ می‌شود که بر مبنای اطلاعات درست نیست و عوارضی در این زمینه به وجود می‌آید.

چرا برخی ریالی تولید می‌کنند و دلاری می‌فروشند

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که به دلیل نبود شفافیت رخ می‌دهد این است که برخی با وجود اینکه محصولات خود را ریالی تولید می‌کنند و حتی از یارانه‌هایی مانند یارانه انرژی استفاده می‌کنند محصولاتشان را به قیمت دلاری به مردم می‌فروشند و این به هیچ وجه درست نیست. به عنوان مثال می‌توان به فولادی‌ها اشاره کرد که آن‌ها قیمت‌گذاریشان بر اساس نرخ دلار، بورس فلزات لندن و ... است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان