تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

كارشكنی یک مدير وزارت نفت در پایتخت انرژی کشور

ظهر روز، سه شنبه سوم مرداد ماه پرواز شماره ۱۸۵ هواپیمایی ساها از مبداء فرودگاه خلیج فارس عسلویه به مقصد تهران با یک ساعت و نیم تأخیر انجام شد که طبق بررسی انجام شده علت این تأخیر، کارشکنی فرودگاه عسلویه در تحویل سوخت مورد نیاز هواپیما با بهانه واهی مشکل کمبود سوخت در این فرودگاه بوده است.

كارشكنی یک مدير وزارت نفت در پایتخت انرژی کشور

رویداد۲۴ به نقل از سایت دیده‌بان، ظهر روز، سه شنبه سوم مرداد ماه پرواز شماره ۱۸۵ هواپیمایی ساها از مبداء فرودگاه خلیج فارس عسلویه به مقصد تهران با یک ساعت و نیم تأخیر انجام شد که طبق بررسی انجام شده علت این تأخیر، کارشکنی فرودگاه عسلویه در تحویل سوخت مورد نیاز هواپیما با بهانه واهی مشکل کمبود سوخت در این فرودگاه بوده است.

خلبان این هواپيما پس از پیاده كردن مسافران پرواز قبلی، تقاضای سوخت گیری مجدد جهت پرواز به تهران را داشت که ابتدا با درخواست خلبان موافقت شده، اما به هنگام تحویل، عوامل فرودگاه با بهانه کمبود سوخت در فرودگاه عسلویه، از تحویل کامل سوخت به مقدار ایمن و مورد نیاز پرواز که توسط خلبان محاسبه شده بود، امتناع كردند.
این در حالی بود که خلبان و سایر کادر پرواز در حال آماده سازی هواپیما برای سوار کردن مسافران شامل کارکنان صنعت پتروشیمی و خانواده های آنان بودند اما به دلیل این کارشکنی و عدم تحویل سوخت مورد نیاز از سوی فرودگاه خلیج فارس عسلویه، هواپیما امکان پرواز نداشت و پرواز این هواپیما با یک ساعت و نیم تاخیر مواجه شده که موجب نارضایتی شدید کادر پرواز و مسافران آن شد به طوری که در هواي گرم عسلويه اين تاخير براي کادر پرواز محبوس شده در هواپیما و مسافران اين پرواز که تعدادی از آن ها خانم و کودک بودند، غير قابل تحمل بود.

در همين زمينه يكي از مسافران به خبرنگار ما گفت: مسئولان فرودگاه عسلویه در پاسخ به اعتراض ما، با ارائه اطلاعات غلط، گرمای هوا را علت تاخیر هواپیما اعلام كردند در حالی که خلبان پرواز این موضوع را تکذیب کرده و علت را کارشکنی فرودگاه عسلویه در تحویل سوخت اعلام كرد.

اين مسافر افزود: از آقای سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی که مسئولیت اداره فرودگاه خلیج فارس عسلویه بر عهده سازمان تحت مدیریت اوست، باید پرسید که چگونه در قطب انرژی کشور از تامین سوخت مورد نیاز هواپیماها عاجز هستند؟ علت این کارشکنی ها و سوء مدیریت ها چه چیزی است؟ کارکنان شرکت های پتروشیمی که در خط مقدم جهاد اقتصادی و در شرایطی بسیار سخت و طاقت فرسا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، شایسته این بی مهری ها و سوء مدیریت ها نیستند.

سخاوت اسدی از نیروهای وابسته به بیژن زنگه در دهه ۷۰ در دولت میرحسین موسوی در وزارت نیرو بوده که وقتی زنگنه در دولت اصلاحات سید محمد خاتمی وزیر نفت شد، با او به وزارت نفت رفت و در واپسین روزهای دولت روحانی، مسئولیت این سازمان کلیدی و مهم را بر عهده گرفته است. 

از مسئولین وزارت نفت دولت سیزدهم انتظار می رود در راستای اجرای اهداف دولت مردمی آیت الله رئیسی، اقدام به تغییر مدیران ناکارآمد به جا مانده از دولت قبل در این حوزه کلیدی اقتصاد کشور نمایند.

از وزارت راه نیز انتظار می رود در شرایطی که وضعیت پروازها به دلیل تحریم های ظالمانه، فاصله زیادی با وضع مطلوب دارند، در برابر این رفتارهای غیرمسئولانه و خودتحریمی ها، سکوت نکرده و پیگر استیفای حقوق مسافران باشد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان