تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

تسنیم: قالیباف برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده

بر اساس اطلاعات موثق، بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم در مرحله پیش‌ثبت نام انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده‌اند که نام محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس نیز در بین نمایندگان ثبت‌نام کرده دیده می‌شود.

انتخابات مجلس

رویداد۲۴ تسنیم: با پایان مهلت پیش ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، براساس اطلاعات منابع موثق، بیش از ۲۲۰ نماینده فعلی مجلس از جمله محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

مرحله ابتدایی ثبت‌نام داوطلبین نمایندگی مجلس دوازدهم از روز دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شد و امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد) به پایان رسید. مرحله‌ای که برای اولین‌بار و طبق اصلاحیه جدید قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت.

استقبال از این پیش‌ثبت‌نام که به‌صورت الکترونیکی صورت گرفت، به حدی بود که به‌طور متوسط روزانه حدود ۶۰۰ نفر برای حضور در مجلس آینده و مشارکت در روند قانون‌گذاری کشور اعلام آمادگی کردند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، در مجموع ۴۸۸۴۷ نفر در این دوره برای ورود به ساختمان بهارستان نام‌نویسی داشتند.

نگاه به جزئیات ثبت‌نام‌ها طی روز‌های این مرحله نیز قابل تأمل است؛ روز اول ۷۷۰۰ نفر، روز دوم ۶۲۴۷ نفر، ۵۲۰۱ نفر در روز سوم، ۴۳۴۹ نفر برای روز چهارم، ۴۲۶۵ نفر روز پنجم، ۷۸۸۲ نفر در روز ششم و ۱۳۲۳۴ نفر در آخرین روز مدارک هویتی خود را در سامانه وزارت کشور بارگزاری کردند.

رشد نام‌نویسی‌ها در این دوره تا حدی قابل پیش‌بینی بود، ولی این میزان از استقبال که بخش زیادی از آن را جوانان شامل می‌شوند، فراتر از پیش‌بینی‌های برخی مراکز آماری بوده است.

آماری که با نام‌نویسی ۴۸۸۴۷ نفر، بیش از سه برابرِ آمار نام‌نویسی مجلس یازدهم با ۱۶۰۳۳ ثبت‌نام‌کننده است.

بر اساس این گزارش، مجلس شورای اسلامی دارای ۲۹۰ کرسی نمایندگی است که با این حساب، برای هر یکی از صندلی‌های خانه ملت ۱۶۸ نفر اسم نوشته‌اند.


بیشتر بخوانید: تقریبا همه اصولگرایان در انتخابات ثبت‌نام کردند؛ ۱۰۰۰ نفر برای ۳۰ صندلی کاندید شدند!


تعداد ثبت‌نام داوطلبان در یازده دوره قبلی هم به این شرح است: مجلس اول: ۳ هزار و ۷۴۸ نفر، مجلس دوم: یک‌هزار و ۵۹۰ نفر، مجلس سوم: یک‌هزار و ۹۹۴ نفر، مجلس چهارم: یک‌هزار و ۲۷۶ نفر، مجلس پنجم: ۵ هزار و ۳۶۱، ششمین دوره مجلس: ۶ هزار و ۸۵۲، مجلس هفتم: ۸ هزار و ۱۶۷ نفر، مجلس هشتم: ۷ هزار و ۵۹۵ نفر، نهمین مجلس: ۵ هزار و ۳۸۲، دهمین دوره مجلس: ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر و مجلس یازدهم: ۱۶ هزار و ۰۳۳ نفر نام‌نویسی کرده بودند.

آمار تفکیکی افراد داوطلبین نمایندگی مجلس نیز عبارت از این است که ۸۶ درصد آقایان و ۱۴ درصد خانم‌ها برای راهیابی به خانه ملت، متقاضی هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
0
اصلاح‌طلب اصولگرا تمام ماجرا.
در انتخابات شرکت نمی کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
0
حداد عادل دور خیز کرده . نمیذاره قالیباف رئیس بشه ، یه کاری میکنه مثه مرحوم هاشمی بشه.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان