تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

نماینده مجلس: مردم به ما اعلام می‌کنند که خواستشان بررسی لایحه حجاب نیست

​اولویت دولت و مجلس باید اقتصاد و معیشت باشد اصل این لایحه ضرورتی ندارد.

نماینده مجلس: مردم به ما اعلام می‌کنند که خواستشان بررسی لایحه حجاب نیست

رویداد۲۴ نماینده مردم خلخال در مجلس با اشاره به لایحه عفاف و حجاب، گفت: اصل ۸۵شدنی لایحه عفاف و حجاب برخلاف قانون اساسی و اختیارات نمایندگی است. نمایندگان نمی‌توانند اختیارات خودشان را به دیگری واگذار کنند. رسم غلطی در این مجلس باب شده است که هر لایحه و طرحی را برخی از متنفذین مجلس می‌خواهند به نتیجه برسد را اصل ۸۵می کنند. بعد مخالفین را نیز تحت فشار قرار می‌دهند که مبادا در مخالفت صحبت کنند. در بدترین موقع هم رای گیری برای این کار صورت می‌گیرد مثلا در هنگام رای گیری برای اصل ۸۵این لایحه، هفت نماینده اردبیل در دیدار با مقام معظم رهبری بودیم و هیچ کدام در جلسه علنی مجلس حضور نداشتیم که رای بدهیم.

سید غنی نظری با بیان این مطلب به خبرنگار عصر ایران در گفت: اینکه قانون اساسی اجازه اصل ۸۵ طرح‌ها و لوایح را داده است در شرایط اضطرار، خاص و ویژه است که در کمیسیون تخصصی به دلیل اضطرار موضوع مطرح و بررسی می‌شود ما با اصل ۸۵شدنی لایحه عفاف و‌حجاب مخالف هستیم. حتی یک نفر از مردم پیامک نداده است که که این لایحه به صورت ۸۵بررسی شود یا نشود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که وضعیت معیشتی مردم نامناسب است و اولویت دولت باید اقتصاد و معیشت باشد اصل این لایحه ضرورتی ندارد. لایحه با دید حقوقی، منطقی جدی تنظیم نشده است و خیلی ضعیف است. خنده دارتر این است که حامیان این لایحه می‌گویند ما این جرایم را برای اشتغال و ازدواج اختصاص می‌دهیم مثلا از خواهر من پول می‌گیرند به برادر من می‌دهند که این کار غلطی است. اینکه حکم خداوندی را با پول رد و بدل کنیم درست نیست. پروین اعتصامی در شعری می‌گوید «کار دین کار درهم و دینار نیست». خیلی کار بدی است که اگر فلان خانم موهایش باز باشد این مقدار جریمه پرداخت کند اگر این باب شود برخی می‌گویند ما وضعمان خوب است یکسال جریمه مان چه میزان است تا آنرا پرداخت کنیم و ایام سال آزادانه زندگی کنیم.

غنی نظری گفت: ما در قانون مجازات اسلامی برای حجاب قانون داریم و‌در ماده ۶۳۹مجازات مشخص است. شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی مصوباتی برای عفاف و حجاب دارند. در حالیکه ۳۴دستگاه باید در حوزه عفاف و حجاب فعالیت کنند ما همه را رها کردیم و چسبیدیم به نیروی انتظامی. نیروی انتظامی که وظیفه امنیت کشور را به عهده دارد، در این قانون تکالیف زیادی عهده دار می‌شود این در حالی است که سایر تکالیف را از روی دوش دستگاه‌ها برداشتیم.


بیشتر بخوانید: توانگر، نماینده مجلس: از نفوذی‌های مدعی حجاب وحشت دارم


وی افزود: به دستگاه‌های متولی فرهنگی که میلیارد‌ها بودجه و پول می‌گیرند و یک هفته هم بودجه شان دیر شود جیغ و دادشان بلند می‌شود گفته ایم بروید بخوابید و کار فرهنگی نکنید و همه کار‌ها را نیروی انتظامی انجام دهد. حلقه آخر که نیروی انتظامی است را درگیر کرده ایم، قطعا کار نیروی انتظامی زیاد می‌شود و این موضوع باعث می‌شود بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و دزدی و سرقت کمرنگ شود. وقتی کلانتری ۱۵نیرو دارد و ده نفر را برای گشت‌های مربوط به عفاف و حجاب بفرستد قطعا برای مقابله با سرقت و‌قاچاق نیرو کم می‌آورد.

وی تصریح کرد: با این اقدامات مردم را در تقابل با نیروی انتظامی قرار می‌دهند. در بحث حجاب ما نیاز به اقدامات فرهنگی داریم چراکه این اقدامات موثر و مفید است. باید فرهنگ سازی از طریق دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ای صورت گیرد. مردم با پیامک به ما اعلام می‌کنند که با این لایحه مخالف هستند و خواستشان بررسی لایحه نیست چراکه قانون کافی در این زمینه وجود دارد.

نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: در کمیسیون قضایی که قرار است این لایحه بررسی شود افراد خاصی هستند و معلوم نیست چه از آن بیرون می‌آید. همان افرادی که در طرح صیانت موفق نشدند به اهدافشان برسند حامیان لایحه عفاف و حجاب هستند و این به ضرر دولت و مجلس است چراکه اولویت‌های ضرورتری داریم. حجاب حکم خداست مردم هم مسلمان هستند و رعایت می‌کنند و‌نیازی به نوشتن قانون نیست.

وی خاطر نشان کرد: با تذکر و ارشاد این موضوع قابل حل است اینکه جوانی ناخواسته بی حجاب شده است بعد برایش پرونده و سابقه کیفری درست شود و در آینده اش مشکلی ایجاد شود برای برخورد کنندگان راحت‌تر از این است که با تساهل و کار فرهنگی بخواهند اقدامی انجام دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
18
مردم ؟؟؟؟؟؟؟ مردم غلط میکنند ! مگر مردم در این نظام جز پای صندوق برای نمایش صف انتخابات ! محلی از اعراب هم دارند ؟؟؟ بقول مصباح یزدی : مردم مگر حقی هم دارند ؛ مردم چکاره اند !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
15
فعلا که درمضحک ترین، بی اراده ترین،بی سوادترین و بی خیال ترین مجلس تمام دورانهای ایران، نمایندگان طومار امضا میکنن یکی بشه رئیس جمهور،یکی از ما مردم در برابر خودمون تو فضای مجازی صیانت کنه و در آخرین مورد هم برای اینکه مردم متن قانون و موادش رو نفهمنن، حق قانون گذاری رو تنفیذ می کنن جای دیگه. خوب دقیقا شما که شغلی ندارید چرا اون تو هستید و ساختمون رو اشغال کردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
25
0
دروغ میگی مثل سگ
مردم متدین و انقلابی بارها اعلام کردن جمع شدن بی حجابی قطعا اولویت اول شون هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
متدین منظورت پاچه گیر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
منظورش خرررززززشیه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
نگاه کنید، این طرز صحبت کردن مدعیان حجابه، یک عده ادم بی سواد و بی فرهنگ
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان