تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۲

رادان: باید مبادی زمینه‌ساز «فتنه‌ها» را ببندیم / متوجه خط سیاسی «آشوب» و «فتنه‌انگیزی» دشمنان داخلی و خارجی هستیم

سردار فرمانده کل فراجا گفت: ما متوجه خط سیاسی «آشوب» و «فتنه‌انگیزی» دشمنان داخلی و خارجی هستیم و باید مراقب زمینه‌های شعله ور شدن این «فتنه‌ها» در کشور باشیم؛ لذا باید مبادی زمینه سازی این «فتنه‌ها» در کشور که می‌تواند از هر ارگانی از جمله نیروی انتظامی باشد را ببندیم.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ ایلنا: سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور با همراهی سردار اشراق معاون هماهنگ کننده فراجا و سردار ملک زاده معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا در سازمان قضایی نیروهای مسلح با حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

 پورخاقان در این دیدار ضمن خیر مقدم به فرمانده کل انتظامی کشور و حُسن انتصاب ایشان از سوی فرمانده معظم کل قوا گفت: بحمدلله انتصاب جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از روحیه ولایی و انقلابی و مواضع قاطع شما در بزنگاه‌ها دارد. حقیقتاً شخصیت شما در انجام ماموریت‌های فراجا به گونه‌ای است که وقتی ضد انقلاب و اشرار نام شما را می‌شنوند لرزه به اندامشان می‌افتد. 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به ماموریت‌های گسترده انتظامی کشور در همه عرصه‌ها گفت: نیروی انتظامی یک نیروی میدانی است که تقریباً در همه عرصه‌های کشور اعم از ملی، دینی، انقلابی، دولتی، غیر دولتی، ورزشی، هنری و هر چیزی که لازم باشد اجتماعی شود، در خط مقدم جبهه حفظ امنیت قرار دارد و این نیروهای فراجا هستند که بسیج می‌شوند تا اتفاقی پیش نیاید.

همچنین وی با اشاره به مقوله مهم امنیت در کشور و نقش فراجا در ایجاد و حفظ امنیت ملی اظهار کرد: در مراسمات مذهبی مثل عاشورا و اربعین و در مناسبت‌های ملی مثل عید نوروز پلیس راه و راهنمایی و رانندگی و دیگر رسته‌های انتظامی برای حفظ امنیت کشور از بودن کنار خانواده‌های خود نیز محرومند، همچنین در انتخابات‌های کشور و دیگر عرصه‌ها امکان ندارد ردّ پایی از نیروهای خدوم انتظامی در آن نباشد که این نشان از ضرورت تقویت جایگاه فراجا در نظام اسلامی دارد.

در این جلسه که معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیر کل حفاظت و اطلاعات، مدیر کل منابع انسانی، مدیرکل تحقیقات ویژه، مدیر کل حوزه ریاست و دادستان نظامی سازمان قضایی تهران نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای انتظامی کشور خاطر نشان ساخت: بارها گفته ام اگر عزت نیروهای مسلح شکسته شود، قطعاً امنیت کشور مخدوش خواهد شد. اگرچه علیرغم تمام شیطنت‌ها و تلاش‌های دشمن در بر هم زدن امنیت کشور، با حضور نیروهای مسلح جان برکف اعم از ارتش و سپاه و بسیج خصوصا فراجا که در همین شش ماهه اول سال، ۴۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد، همچنین سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مردم ما در سخت‌ترین شرایط و در دور افتاده‌ترین نقاط کشورمان نسبت به دیگر کشورهای منطقه در سطح امنیت مطلوبی قرار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در اهمیت صیانت از نیروهای مسلح مخصوصاً فراجا بیان کرد: در بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی بحث پیشگیری مطرح شده و به نظر می‌رسد قانونگذار مسئله صیانت را تعمداً قبل از اصل ۱۵۹ برای دادگستری و اصل ۱۷۲ برای سازمان قضایی نیروهای مسلح که مربوط به رسیدگی به جرائم است آورده، چون با پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از نیروهای مسلح، اقتدار نیروها حفظ و به تبع آن امنیت کشور تامین می‌شود، چرا که به تعبیر مقام معظم رهبری هر پیشرفتی که در کشور اتفاق می‌افتد در سایه امنیت حاصل می‌شود.

پورخاقان در پایان سخنان خود افزود: البته چنانچه افرادی مرتکب جرم شوند با مجرم باید برخورد قاطع شود و این امر نیز خود موجب حفظ اقتدار نیروهای مسلح می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد تعامل هرچه بیشتر فراجا با دستگاه قضایی و انجام دقیق وظایف در مقام ضابط موجب تسریع در رسیدگی‌های قضایی و رفع اطاله دادرسی می‌شود.

همچنین سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: ما همه بدهکار این انقلاب و شهدای عزیزمان هستیم و خود را برای هزینه دادن در این مسیر آماده کرده ایم و می‌دانیم ایستادن پای این مکتب هزینه دارد، البته بسیار شیرین است و عاقبت بخیری را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به ماموریت سازمان قضایی در صیانت از نیروهای مسلح و برخورد بجا با مجرمین اظهار داشت: آن شخصی که در فراجا جرایم عمدی مرتکب می‌شود، باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی ما می‌شود و می‌توان گفت این‌ها دزد لباس ما هستند و با دزد باید مثل یک دزد برخورد کرد.

رادان در ادامه افزود: ما متوجه خط سیاسی آشوب و فتنه انگیزی دشمنان داخلی و خارجی هستیم و باید مراقب زمینه‌های شعله ور شدن این فتنه‌ها در کشور باشیم؛ لذا باید مبادی زمینه سازی این فتنه‌ها در کشور که می‌تواند از هر ارگانی از جمله نیروی انتظامی باشد را ببندیم.


بیشتر بخوانید: معاون اول قوه قضاییه: دشمن در حال زمینه سازی برای فتنه انگیزی در شهریور ماه امسال است


فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به تلاش‌های دشمن در قرار دادن مردم در مقابل فراجا بیان داشت: درگیری و برخورد مردم با پلیس و سرخورده کردن این نیروها یکی از اهداف دشمنان است که در انقلاب‌های رنگی و مخملی گرجستان از این حربه استفاده شد. یکی دیگر از حربه‌های دشمن بهره بردن از فضای مجازی برای تضعیف پلیس است، تا جایی که روزی نیست در کشور، همکاران ما در معرض شهادت نباشند، اگرچه این ایستادگی و این شهادت برای نیروهای ما افتخار است.

وی با تاکید بر صیانت از نیروهای فراجا از سوی سازمان قضایی اظهار داشت: اگر احیاناً توسط نیروهای فراجا جرمی اتفاق بیفتد ما به دنبال دفاع از او نیستیم، بلکه خودمان مدعی خواهیم بود و بشدت در خصوص فساد اخلاقی، مواد مخدر و رشوه حساس بوده و برخورد می‌کنیم، چرا که ما با مردم ارتباط داریم و باید الگوی جامعه باشیم.

در پایان رادان بر تعامل سازنده بین سازمان قضایی نیروهای مسلح و فراجا تاکید کرد و گفت: ما آمادگی هر گونه همکاری و برگزاری کلاس‌های پیشگیرانه از سوی سازمان قضایی را داریم و این تعامل سازنده بین سطوح بالای مدیریتی این دو نهاد را قدمی در جهت پیشگیری از وقوع جرم می‌دانیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان