تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

پوتین در مراسم تدفین پریگوژین شرکت نمی‌کند

کرملین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در مراسم تدفین بنیان‌گذار گروه نظامی خصوصی واگنر شرکت نخواهد کرد.

مراسم تدفین پریگوژین

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پی‌ای مدیا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم تدفین یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار و فرمانده گروه نظامی واگنر شرکت نخواهد کرد، گفت که درباره مکان و زمان تدفین او هم اطلاعی نخواهد داد.

بااین‌وجود، رسانه‌های سنت‌پترزبورگ که شهر مادری پریگوژین است، پیش‌بینی کردند که او در قبرستان سرافیموفسکو دفن شود، مکانی که پیش‌ازاین هم در تدفین چهره‌های برجسته نظامی مورد استفاده قرار گرفته و پدر و مادر شخص پوتین هم در آنجا دفن شده‌اند.

در ماه ژوئن یوگنی پریگوژین به همراه نظامیان تحت امر خود دست به شورشی مسلحانه زد و به سمت مسکو به راه افتاد؛ شورشی که یک روز بعد در نهایت با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس به پایان رسید.

سخنگوی کرملین در آن زمان با اعلام خبر پایان این شورش و مختومه شدن پرونده جنایی که سرویس امنیت فدرال روسیه علیه پریگوژین باز کرده بود، گفت: او (پریگوژین) به بلاروس می‌رود. اگر بپرسید که چه تضمینی وجود دارد که پریگوژین بتواند روسیه را به مقصد بلاروس ترک کند، باید بگویم که این حرف شخص رئیس‌جمهوری روسیه است.

بااین‌وجود، در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته جت شخصی متعلق به یوگنی پریگوژین در شمال مسکو سقوط کرد که در نتیجه آن، ۱۰ تن از جمله شخص پریگوژین جان باختند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ولادیمر پوتین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
0
0
دیگه این و از ولادیمیر قاتل نخوایین قاتل در مراسم تدفین مقتول شرکت کنه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
0
0
از ترس ماتحت مبارک در مراسم او شرکت نمیکنه چون میدونه اونا چه جانورهایی هستن .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان