تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

هزینه ایمپلنت دندان در اروپا چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان بر اساس نرخ ثابتی تعیین نمی شود. به یاد داشته باشید که هزینه ایمپلنت دندان از بسیاری از روش های دندانپزشکی دیگر بیشتر است. روش کاشت هر دندان زمان مناسبی را می طلبد زیرا این جراحی مشکلات خاص خود را دارد.

رویداد۲۴ یکی از پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی در ایران و سایر کشورها درخواست ایمپلنت دندان است. قیمت ایمپلنت دندان در کشورهای مختلف در این مقاله بررسی می شود. اگر علاقه مند هستید بدانید که هزینه ایمپلنت در اروپا چقدر است ؟  آیا ایمپلنت دندان در ایران ارزان تر است یا اینکه این روش را می توان با هزینه کمتر در کشورهای دیگر انجام داد؟ این مقاله می توانند شما را راهنمایی کند.

هزینه ایمپلنت در اروپا

هزینه ایمپلنت دندان بر اساس نرخ ثابتی تعیین نمی شود. به یاد داشته باشید که هزینه ایمپلنت دندان از بسیاری از روش های دندانپزشکی دیگر بیشتر است. روش کاشت هر دندان زمان مناسبی را می طلبد زیرا این جراحی مشکلات خاص خود را دارد. موارد زیر ممکن است به عنوان برخی از مهم ترین متغیرهایی که بر هزینه ایمپلنت در کشورهای مختلف تأثیر می گذارند می توان به:

  • تعداد دندان های ترمیم شده
  • دشواری جراحی
  • نوع ایمپلنت
  • مواد مورد استفاده
  • تخصص دندانپزشک

همیشه به خاطر داشته باشید که روش‌های کاشت دندان زمانی مقرون به صرفه‌تر هستند که به‌جای تکی، به‌صورت کلی انجام شوند. به همین دلیل، اگر تصمیم به کاشت ایمپلنت دارید، با پزشک خود در مورد جایگزینی چندین دندان به طور همزمان صحبت کنید.

شاید برایتان جذاب باشد » ایمپلنت دندان چیست ؟ 

ایمپلنت دندان در کشور های اروپایی

پروتز و ایمپلنت دندان معمولاً در اروپا بین 600 تا 2200 یورو هزینه دارد. برند ایمپلنت و کشور سازنده این تفاوت قیمت را تعیین می کنند. می توان اشاره کرد که هزینه ایمپلنت دندان به جنبه های مختلفی بستگی دارد زیرا درمان ایمپلنت شامل چندین مرحله و استفاده از مواد و تجهیزات مختلف در هر مرحله است.

قیمت ایمپلنت دندان در کشور های اروپایی

از سوی دیگر، اروپا متشکل از کشورهای مختلف است، بنابراین نمی توان قیمت مشخصی را برای این روش تعیین کرد. با این حال، از آنجایی که اکثر کشورهای اروپایی از یورو به عنوان واحد پول رسمی خود استفاده می کنند یا ارز بسیار ارزشمندی دارند، ممکن است استنباط کنیم که ایمپلنت دندان در اکثر این کشورها گران است. سه کشور برتر آلمان، انگلیس و فرانسه هستند که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، درمان های دندانپزشکی در این کشورها به طور قابل توجهی گران تر است. به عنوان مثال، در انگلستان، برای هر ایمپلنت دندان باید بین 1000 تا 3000 دلار بودجه اختصاص دهید.

لازم به ذکر است که ارز هر کشور تاثیر مستقیمی بر قیمت ایمپلنت دارد. آلمان از یورو به عنوان ارز رسمی خود استفاده می کند، بنابراین منطقی است که قیمت ایمپلنت این کشور تا حدودی بالاتر از سایر کشورها است. در آلمان، هزینه ایمپلنت دندان به ازای هر واحد 1700 یورو است، بدون احتساب هر روش دیگری. در لهستان، ایمپلنت دندان معمولاً 760 دلار قیمت دارد.

حداقل هزینه ایمپلنت دندان در لهستان حداقل 4600 دلار است و حداکثر ایمپلنت دندان می تواند تا 2000 دلار هزینه داشته باشد. هزینه ایمپلنت دندان در لهستان ممکن است از دندانپزشک به دندانپزشک متفاوت باشد. قیمت ها نیز ممکن است بسته به مکانی که مطب دندانپزشکی در آن قرار دارد متفاوت باشد. کشورهای اسکاندیناوی مانند نروژ و سوئد این کشورها تقریباً 10٪ کمتر از کشور های ذکر شده در بالا برای خدمات ایمپلنت دندان هزینه می گیرند. کشورهایی که امتیاز پایین تری نسبت به دو گروه دیگر از نظر مراقبت های دندانی دارند، مانند ایتالیا، مجارستان، پرتغال، اسپانیا، بلغارستان و غیره هستند.

اگر می خواهید از روش های ایمپلنت دندان استفاده کنید، باید بین 700 تا 800 دلار برای هر دندان در این کشورها بودجه داشته باشید. برای کاشت هر دندان در کشور  آمریکا بین 1500 تا 3000 دلار در نظر بگیرید که مبلغ بسیار گرانی است. بهترین کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی هستند. به عنوان مثال، هزینه ایمپلنت دندان در کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا به ترتیب حدود 1000 دلار، 790 دلار و 750 دلار است. آمریکای شمالی و جنوبی وضعیتی مشابه اروپا دارند.

نرخ خدمات دندانپزشکی در شرق آسیا، از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی، اساساً با کشورهای اسکاندیناوی در اروپا قابل مقایسه است. در هند ممکن است کاشت ایمپلنت دندان کمتر از ۴۲۰ دلار باشد که کمترین قیمت در خارج از ایران است. کشورهای خاورمیانه به دلیل نزدیک بودن به ایران و هزینه کمتری برای رفتن به آنجا، برای ما اهمیت بیشتری دارند. با این حال، سوال اساسی این است که آیا این کشورها هزینه خدمات ایمپلنت دندانی کمتری نسبت به ایران دارند یا خیر.

مزایا و معایب ایمپلنت در اروپا

قبل از انجام این ایمپلنت در اروپا، باید از مزایا و معایب زندگی در این کشور های اروپایی آگاه باشید. از آنجایی که آنها تجهیزات پیچیده تری دارند و مراقبت بیشتری از بیماران خود دارند، ممکن است گفته شود که کشورهای اروپایی مدرن ایمپلنت هایی را ارائه می دهند که دقیق تر هستند. از طرف دیگر، لازم به ذکر است که گزینه های بیشتری برای نام تجاری ایمپلنت در کشورهای اروپایی وجود دارد که گزینه های اضافی را در اختیار شما قرار می دهد. ایمپلنت های دندان اروپایی دارای معایب خاص خود هستند. هزینه انجام ایمپلنت در اروپا  یکی از معایب ایمپلنت در این کشورهاست. به طور خلاصه، ممکن است بگوییم که کشورهای اروپایی نسبت به اکثر کشورهای دیگر هزینه بیشتری برای ایمپلنت دندان دریافت می کنند. در واقع، شما ممکن است در کشورهای دیگر درمان با کالیبر برابر یا حتی بالاتر را با پول کمتر دریافت کنید. از طرفی باید توجه داشت که هزینه سفر به این کشور ها را نیز در نظر بگیرید.

کلام آخر

همانطور که می بینید، ما در این پست هزینه ایمپلنت را در سراسر کشورهای اروپایی مقایسه کردیم. هزینه خدمات دندانپزشکی در ایران با کشورهای همسایه و سایر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی قابل مقایسه نیست. علاوه بر این، شما باید هزینه های مربوط به اقامت و حمل و نقل به کشورهای دیگر را به صورت جداگانه در نظر بگیرید. بنابراین به شما توصیه می کنیم از توانایی دندانپزشکان ایرانی در کاشت ایمپلنت دندان استفاده کنید. در این رویکرد، شما ممکن است همان نتیجه کیفی را در جاهای دیگر با هزینه بسیار پایین تر  به دست آورید.

منبع » Dental Implants Cost in Europe ، قیمت ایمپلنت

برچسب ها: سلامت دندان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان