تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲

ویژگی‌های کوله‌پشتی استاندارد

فصل مدرسه‌ها نزدیک است پس اگر تن‌درستی فرزندتان اندازه درس‌خواندنش برایتان مهم است تلاش کنید از وسایل و کیف استاندارد برایش تهیه کنید.

ویژگی‌های کوله‌پشتی استاندارد

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: فصل مدرسه‌ها نزدیک است پس اگر تن‌درستی فرزندتان اندازه درس‌خواندنش برایتان مهم است تلاش کنید از وسایل و کیف استاندارد برایش تهیه کنید.

ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد برای کاربرد‌های گوناگون متفاوت است. برای نمونه یک کوله پشتی ارگونومیک خوب برای کودکان نباید بزرگ‌تر از پشت کودک باشد. برای ساده‌تر شدن کار دو اندازه از پشت کودک خود بگیرید و از آن‌ها برای حداکثر ارتفاع و عرض کوله پشتی استفاده کنید. این کار سبب می‌شود که اندازه کوله پشتی متناسب با بدن کودک باشد. همچنین فراموش نکنید که بند‌های شانه را به گونه‌ای تنظیم کنید که به راحتی روی بدن کودک قرار بگیرند؛ و از آن‌ها برای حداکثر ارتفاع و عرض کوله پشتی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که اندازه کوله پشتی متناسب با بدن کودک باشد. همچنین فراموش نکنید که بند‌های شانه را به گونه‌ای تنظیم کنید که به راحتی روی بدن کودک قرار بگیرند. اگر بند‌ها خیلی آزاد باشند، کیف زیر کمر آویزان می‌شود و به مرور به قسمت پایین کمر و سر شانه‌ها فشار وارد می‌شود. در عین حال نیز اگر بند‌ها خیلی محکم باشند، ممکن است شانه‌های کودک شما را اذیت و دامنه حرکت را محدود کنند. در این‌جا می‌توان به چند ویژگی مهم کوله پشتی استاندارد اشاره کرد:

- نظم دهنده: توجه داشته باشید تا کوله پشتی فضای کافی برای نگهداری لوازم مختلف را داشته باشد.

- سبک: مهم نیست که کوله پشتی شما چه اندازه و یا چه وزنی دارد، تنها چیزی که اهمیت دارد راحت بودن شماست و مطمئن شوید اگر مدت زمان طولانی کوله پشتی را بر روی شانه خود حمل کنید به شما آسیبی وارد نمی‌شود.

- امنیت: بیش‌تر کوله پشتی‌ها سبک، ضد آب و انعطاف پذیر هستند در نتیجه شما این امکان را دارید تا وسایل خود را با ایمنی بالا حمل کنید.

- حمل آسان برای مدت زمان طولانی:، چون کوله پشتی‌ها از دو بند شانه‌ای نرم و روکش دار برای توزیع یکنواخت وزن بار استفاده می‌کنند، می‌توان آن‌ها را برای مدت طولانی بدون احساس ناراحتی حمل کرد.

- طراحی مناسب و به روز: به نظر می‌رسد یک کوله پشتی با کیفیت هرگز از دور خارج نشده و قدیمی نمی‌شود! در واقع تنوع کوله پشتی در هر نوع و اندازه‌ای در بازار بسیار زیاد است که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب درستی داشته باشید.

- راحت: کوله پشتی‌ها فوق العاده راحت هستند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند به راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشید. با یک نگاه می‌توانید آنچه داخل آن است را ببینید و وسیله مورد نظر خود را پیدا کنید.

ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد

ویژگی‌های مهم در انتخاب کوله‌پشتی استاندارد برای دانش‌آموزان

به گزارش رویداد۲۴ خرید کوله پشتی برای مدرسه و دانشگاه احتمالاً یکی از دشوارترین خرید‌ها به حساب می‌آید. از آنجایی که از این نوع کوله پشتی به صورت روزانه برای حمل وسایل استفاده می‌شود در نتیجه این وسیله کاربردی باید مقاومت بالایی داشته باشد. پس مناسب است در هنگام خرید کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان به موارد زیر توجه کنید:

کیفیت

بهترین زمان برای خرید یک کوله پشتی در زمان بازگشایی مدارس است چرا که شما در این بازه زمانی می‌توانید مدل‌ها و قیمت‌های متنوع و متفاوتی را مشاهده نمایید. همیشه به این نکته توجه کنید که یک کوله پشتی استاندارد باید از نظر جنس، اندازه، نوع دوخت مناسب باشد تا دوام و کیفیت قابل قبولی را عرضه نماید.

برای خرید یک کوله پشتی با کیفیت مجله (Consumer Reports magazine به شما پیشنهاد می‌کند که سه چیز را در داخل و خارج کوله پشتی بررسی نمایید:

- از خرید کوله پشتی و کیف که دوخت آزاد و نامنظمی دارند خودداری کنید.

- توجه کنید که در لبه‌های داخلی کوله پشتی از پارچه‌های مرغوب و با کیفیت استفاده شده باشد.

- کوله پشتی با زیپ مخفی انتخاب کنید جهت امنیت بیش‌تر.


بیشتر بخوانید: چگونه فرزندان سالمی داشته باشیم؟


تناسب

کوله‌پشتی که به درستی بر روی شانه قرار نگیرد و یا متناسب با وزن و قد فرد نباشد در طولانی مدت منجر به آسیب کمر و ستون فقرات می‌شود. دکتر هالسی که در زمینه ارتوپدی کودکان فعالیت دارد؛ کوله‌پشتی مناسب را این‌گونه می‌داند:

- کوله پشتی با اندازه مناسب را خریداری کنید: عرض کوله پشتی باید نسبتاً متناسب با عرض شانه‌ها باشد. به عنوان مثال یک کودک نباید کوله پشتی با اندازه بزرگسالان را انتخاب کند. بهتر است ارتفاع کوله پشتی از حدود دو اینچ زیر خط شانه تا خط کمر یا کمی بالاتر از آن باشد.

- کوله پشتی با بند‌های پهن و به صورت بالشتکی خریداری کنید: به دنبال بند‌های پهن با بالشتک برای شانه باشید تا هم راحتی بیشتری داشته باشید و هم از شانه‌ها در برابر فشار بیش از حد محافظت کنید. مهم است که از هر دو بند استفاده شود تا وزن کوله پشتی به طور مساوی تقسیم شود. استفاده از یک بند فشار بیشتری به شانه وارد می‌کند. بند‌های قابل تنظیم نه تنها برای تنظیم ارتفاع بند بلکه برای قرارگیری مناسب بر روی شانه مفید هستند. مجدداً یادآور می‌شویم که کوله پشتی باید کمی بالاتر از کمر قرار گیرد.
ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد
- کوله پشتی با جیب و محفظه‌های متعدد را خریداری کنید: به دنبال کوله پشتی‌هایی با جیب، محفظه و تقسیم کننده‌های متعدد باشید تا کمک نماید وزن وسایل به طور مساوی در قسمت‌های مختلف کوله پشتی تقسیم شود. اقلام سنگین‌تر باید نزدیک‌تر به پشت فرد در داخل کوله پشتی قرار گیرند. وسایل سبک‌تر می‌توانند در جایی دورتر از بدن قرار گیرند.

- کوله پشتی خود را بیش از اندازه حمل نکنید: وزن کوله پشتی را تا ۱۵ درصد وزن بدن فرزندتان نگه دارید. مهم است که کوله پشتی‌ها را سنگین نکنید. این به ویژه در مورد کودکان صادق است. کوله پشتی و همچنین محتویات آن نباید بیشتر از ۱۵ درصد وزن شخص باشد.

- بند‌های کوله پشتی را تنظیم کنید: اگر کوله پشتی بند سینه یا کمر دارد، مطمئن شوید که به درستی روی بدن کودک شما می‌نشیند. برخی از کوله پشتی‌ها دارای بند سینه یا کمر هستند که برای کمک به توزیع وزن طراحی شده اند. اگر آن‌ها به درستی روی بدن کودک شما قرار نگیرند به توزیع وزن کمکی نمی‌کنند و حتی ممکن است منجر به ناراحتی شوند.

سبک شخصی

کودک شما هر روز کوله پشتی خود را به مدرسه می‌برد. در حالی که تناسب مناسب و کیفیت خوب مهم‌ترین فاکتور‌هایی هستند که باید به دنبال آن‌ها باشید، طراحی و ظاهر هنوز هم عنصری است که باید در نظر گرفته شود. مهم است که فرزندتان واقعاً کوله پشتی‌ای را که در طول سال از آن استفاده خواهد کرد دوست داشته باشد. اگر فرزند شما تمایل به استفاده از کوله پشتی با شخصیت‌های کارتونی دارد با توجه به سلیقه فرزندتان آن را خریداری کنید یا با توجه به رنگ مورد علاقه کودک یک کوله پشتی مناسب را انتخاب کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما