تاریخ انتشار: ۲۰:۴۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

باز هم پای پرسپولیس در میان است؛ دردسر تازه نکونام هم از راه رسید!

بدون شک سخت‌ترین شرایط برای یک فوتبالیست تحمل تمرینات مداوم و تکراری و مسابقه ندادن است.

باز هم پای پرسپولیس در میان است؛ دردسر تازه نکونام هم از راه رسید!

رویداد۲۴ با اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال مشخص شد پس از لغو دیدارهای هفته پنجم و ششم به دلیل حضور تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از جمله پرسپولیس، سپاهان و نساجی، حالا قرار است هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر تازه از روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه جاری استارت بخورد.

در این برنامه اعلام شده که استقلال باید روز شنبه پانزدهم مهرماه در شهر رفسنجان به مصاف مس برود. دیداری که از ساعت ۱۷:۴۵ آغاز خواهد شد که قطعاً یک مسابقه خوب در هوای مطبوع به نظر می‌رسد.

اما با نگاهی به روزهای قبل از امروز و ۱۲ روز باقیمانده تا شروع این مسابقه می‌توان دریافت که استقلال در بدترین شرایط ممکن خودش را برای حضور دوباره در لیگ برتر آماده می‌کند.

آخرین بار که استقلال در یک مسابقه رسمی به میدان رفت تاریخ ششم شهریور ماه گذشته (مقابل استقلال خوزستان) بود. چیزی تقریباً در حدود یک ماه پیش بود که استقلال در یک رقابت رسمی حضور پیدا کرد و حالا باید ۱۲ روز دیگر هم صبر کند تا بعد از ۴۲ روز (با احتساب ماه ۳۱ روزه شهریور) خودش را دوباره در شرایط مسابقه رسمی ببیند. این نوع برنامه‌ریزی بدون شک وضعیت سختی را برای کادر فنی استقلال به وجود خواهد آورد.

حفظ آمادگی ۲۵ بازیکن که بخشی از آنها نفرات چندین میلیارد تومانی به شمار می‌روند کار کاملاً سختی است. فوتبالیست‌های تمام حرفه‌ای و ملی پوشی که اکثرشان باید با تغذیه و تمرینات مناسب در فرم مطلوب برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر باقی بمانند.

اگر به این مشکل وضعیت مالی باشگاه و ندادن پول به بازیکنان را اضافه کنیم متوجه می‌شویم که کار جواد نکونام و تیمی که این روزها آن را تمرین می‌دهد باز هم به مراتب سخت‌تر می‌شود.

معضل روحی روانی غیبت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا کم بود، حالا باید به آن اضافه کرد دوری چند هفته‌ای بازیکنان این تیم از مسابقات لیگ برتر را.

دوری استقلالی‌ها از مسابقات قطعاً این نفرات را در شرایط خوبی قرار نمی‌دهد. هرچند که این وضعیت برای ۱۲ تیم دیگر لیگ برتری هم وجود دارد اما بدون شک برای استقلال که با تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی است می‌تواند دردسرساز باشد. چرا که دو تیمی که از آن یاد شد این روزها سرگرم مسابقه و تمرین برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند و نفراتشان از انگیزه تمرینی بالایی برخوردارند اما استقلالی‌ها روز به روز از شرایط مسابقه دورتر می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان