تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران

بنا بر اعلام مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران دانش‌آموز و با اولویت مناطق محروم توزیع می‌شود.

توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ بین دختران

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: رابعه امامی رضوی مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش درخصوص آمار دانش‌آموزان دختر در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: از میان ۱۶ میلون و ۷۰۰ هزار دانش آموز، بیش از ۸ میلیون نفر دختر در پایه‌های مختلف تحصیلی مشغول آموزش هستند و نیمی از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز اول ابتدایی نیز دختر هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره فعالیت‌هایی که امسال آموزش و پرورش برای دانش آموزان دختر در دستور کار دارد نیز توضیح داد: امسال برنامه تربیت کنشگر فضای رسانه، برنامه هویت دخترانه، برنامه توانمندسازی دختران با هویت دخترانه و نیز سبک زندگی دخترانه را در دستور کار داریم. در همین راستا دو جلد کتاب تالیف کرده‌ایم و قرار است در سراسر کشور توانمند سازی دختران با استفاده از این دو جلد کتاب انجام گیرد.

توزیع بسته‌های بهداشتی «دوران بلوغ» بین دختران 

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش همچنین از توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ با اولویت مناطق محروم در بین دانش آموزان دختر محصل در متوسطه اول خبر داد و گفت: امسال بحث آموزش‌های مخصوص دوران بلوغ و توزیع بسته‌های بهداشتی دوران بلوغ برای دختران را در دستور کار داریم. این امر از اول مهر و در سراسر کشور اجرا می‌شود؛ البته یکی دو سال است که در حال اجراست و امسال هم با اولویت مناطق محروم ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: سلطانیان: ازدواج، مانع تحصیل در مدرسه نیست


امامی رضوی در پاسخ به اینکه آیا مشخصا کالای بهداشتی را بین دختران توزیع خواهید کرد، تصریح کرد: این امر را هم به شکل ارائه بسته‌های آموزشی و هم به شکل ارائه کالای بهداشتی برای استفاده دختران در سن بلوغ در متوسطه اول اجرا می‌کنیم چراکه این دختران دقیقا در دوران نوجوانی قرار دارند.

تالیف و تدریس کتابی درباره حقوق و مسئولیت‌های دختران در مدارس 

وی در پایان سخنان خود افزود: اقدام دیگر ما در سال تحصیلی جدید، آموزش حقوق و مسئولیت‌های دختران است که برای آن در حال تولید محتوا هستیم. کتاب آن نیز در حال تالیف است که برای ترم بعدی، یعنی نیمسال دوم در مقطع متوسطه اول و دوم انجام می‌گیرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آموزش و پروش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان