تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

نقوی حسینی: خاتمی، با ژست اپوزیسیون می‌خواهد جذب نیرو کند!

نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا در حملاتی به خاتمی گفت: او با ژست اپوزیسیون می‌خواهد جذب نیرو کند. او تصور می‌کند به این شکل پایگاه اجتماعی طیف‌اش تقویت می‌شود.

محمد خاتمی

رویداد۲۴ به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا،  در واکنش بهه اظهارات اخیر سید محمد خاتمی گفت: «در جبهه اصلاحات سردرگمی‌های زیادی وجود دارد و هیچکس قادر نیست شرایط را مدیریت کند و آنها را به جمع‌بندی واحدی برساند زیرا جبهه اصلاحات طیف‌های گسترده‌ای را شامل می‌شود و طیف‌های مختلف در این جبهه سیاسی، دیدگاه‌های مختلفی دارند‌ و هستند اصلاح‌طلبانی‌ که نزدیک به اصولگرایان‌اند یا رویکرد اعتدالی دارند و البته طیف‌های محدودی هم رادیکال هستند».

او ادامه داد: «رویکرد طیف منسوب به آقای خاتمی افراطی است و از بیانیه‌هایی که از سوی برخی احزاب نزدیک به او منتشر می‌شود می‌توان دریافت که طیف نزدیک به خاتمی از قانون اساسی و اصول انقلاب اسلامی عبور کرده‌اند. طیف خاتمی بیشتر شبیه به اپوزیسیون شده است و به نظر می‌رسد در آینده چنین گرایشاتی در آنها بیشتر هم شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای خاتمی حملات تندی به شورای نگهبان می‌کند در صورتی که شورای نگهبان عین قانون را اجرا می‌کند. من کسی هستم که سه بار از سوی شورای نگهبان تأییدصلاحیت شدم و یک‌بار هم صلاحیتم رد شد؛ یعنی دو سمت قضیه را دیده‌ام اما می‌گویم که شورای نگهبان‌ عین قانون را انجام می‌دهد و همه باید مقید به قانون باشیم و به نظر نهادهای تمکین کنیم».


بیشتر بخوانید: کوشکی: هواداران خاتمی از او عبور کرده‌اند و برایشان خاطره شده است


نقوی حسینی در پایان گفت: «در مجموع همان‌طور‌ که ابتدای گفت‌وگو بیان کردم، هیچکس نمی‌تواند آشفتگی میان اصلاح‌طلبان را مدیریت کند و سامان دهد. آقای خاتمی هم دیگر خاتمیِ سال ۷۶ و ۹۲ نیست و بسیاری از اصلاح‌طلبان نقدهای جدی به او دارند و شک‌ نکنید اگر او بخواهد انتخابات را تحریم کند و نزدیک به اپوزیسیون شود اکثریت اصلاح‌طلبان‌ از نظر او پیروی نمی‌کنند، مگر‌ یک طیف محدودِ رادیکال. آقای خاتمی با ژست اپوزیسیون می‌خواهد جذب نیرو کند. او تصور می‌کند به این شکل پایگاه اجتماعی طیف‌اش تقویت می‌شود. حالا او و طیفش دچار پاردوکس می‌شوند زیرا در معرض این پرسش قرار می‌گیرند که از این پایگاه‌ اجتماعی می‌خواهید کجا استفاده کنید؟ اگر بگویند انتخابات، سپس باید پاسخ دهند چه‌طور هم‌زمان نقش اپوزیسیون را بازی می‌کنید و در عین حال انتظار دارید فضای انتخاباتی برایتان باز باشد؟ اگر طیفی می‌خواهد کار قانونی انجام دهد، طبیعی است که نباید گرایش‌های اپوزیسیونی داشته باشد. آقای خاتمی نمی‌تواند این پاردوکس رفع کند. او در بین اپوزیسیون‌ خارج‌نشین هم اقبالی ندارد زیرا آنها اصلا خاتمی‌ را قبول ندارند».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سید محمد خاتمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
0
7
ولایی کله داغ عزیز
خاتمی با هشتاد سال سن دیگه ازش گذشته که بخواد کار سیاسی بکنه
شما راحت باشید
دیگه نگران موسوی و کروبی و خاتمی نباشید
فرصت را سوزاندید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان