تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۲

یک اصولگرا: سیدمحمد خاتمی اصلاح طلب تندرو نیست/ او نظام را قبول دارد

یک فعال سیاسی گفت: آقای خاتمی گرچه مواضعی می‌گیرد که مورد قبول نیست، اما به هر حال او هنوز هم صراحتا می‌گوید نظام را قبول دارم.

یک اصولگرا: سیدمحمد خاتمی اصلاح طلب تندرو نیست/ او نظام را قبول دارد

رویداد۲۴ محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی گفت: اخیرا حزب مجمع ایثارگران در بیانیه‌ای تند نه به سیاست‌ها و روش‌ها بلکه به کلیت نظام حمله کرده است؛ بیانیه‌ای که بیشتر شبیه به مواضع اپوزیسیون خارج‌نشین است تا یک حزب سیاسی و قانونی داخلی.

او ادامه داد: «رادیکال‌ها نمی‌توانند بگویند از جانب مردم سخن می‌گوییم، زیرا آن‌ها یک طیف کوچک در میان خود اصلاح‌طلبان هستند و حتی عموم اصلاح‌طلبان مواضع آن‌ها را قبول ندارند. این طیف تصور می‌کند هرچه تندترموضع‌گیری کند، مسیرش برای ورود دوباره به سیاست بازتر می‌شود، در صورتی که چنین نیست. اینکه حزب ایثارگران نظام را متهم به سرکوب می‌کند و همزمان چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کند، عملا اقدام اخیرش یعنی انتشار این بیانیه محتوای بیانیه را نقض می‌کند، زیرا چه طور سرکوبی است که در آن می‌شود بیانیه‌ای صادر کرد و انواع اتهامات را متوجه کلیت نظام کرد؟»

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان رادیکال در میان مردم جایگاهی ندارند و صرفا برای اثبات وجودی خود بیانیه می‌دهند یا حرفی می‌زنند. به هر حال آن‌ها روش دیگر اصلاح‌طلبان مبنی بر مشارکت سیاسی برای اصلاح، تلاش برای قانونگذاری، تعامل انتقادی با دولت و... را در پیش نگرفته‌اند و گویا به این روش‌های اصلاحی چارچوب‌مدارانه باور ندارند».

پورمختار در پایان در پاسخ به این پرسش که سید محمد خاتمی در میان اصلاح‌طلبان در کدام طیف می‌گنجد، گفت: «آقای خاتمی گرچه مواضعی می‌گیرد که مورد قبول نیست، اما به هر حال او هنوز هم صراحتا می‌گوید نظام را قبول دارم. با آنکه به او انتقاد‌های بسیاری وارد است، اما نمی‌توان او را در زمره طیف تندرو‌ها قرار داد».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سید محمد خاتمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان