تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

بورس تهران در واکنش به ملتهب شدن امنیت منطقه، بیش از ۱۶ هزار واحد ریزش را طی جریان معاملات روز آغازین هفته تجربه کرد. از سویی خبر آزادسازی ۱.۷ میلیاردی منابع ارزی بلوکه شده در لوکزامبورگ، دست دولت را در کنترل قیمت‌ها بازتر از گذشته می‌سازد. با وجود چنین رویداد‌هایی سرنوشت بازار در روز‌های آتی چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲

رویداد۲۴ در پایان معاملات روز شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 16 هزار و 864 واحدی که معادل 0.81 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 52 هزار واحدی ایستاد.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن که نشان‌دهنده بررسی روند عمومی قیمت تمامی شرکت‌های کوچک و متوسط است، عملکرد موازی اما شدیدتری را به ثبت رساند و با کاهش 6 هزار و 710 واحدی در ارتفاع 709 هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص‌ کل فرابورس نیز که منعکس‌‌کننده سطح عمومی قیمت‌ سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است با افت درصدی معادل 243 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح 25 هزار و 684 واحدی ایستاد.

طی جریان معاملات روز شنبه وضعیت شاخص کل و هم‌وزن تفاوت معنادار و خاصی نسبت به هم داشتند؛ شاخص هم‌وزن می‌تواند زودتر واکنش نشان دهد. با توجه به تحرکات مثبت در برخی تک‌سهم‌ها، احتمالا افزایش تقاضا برای سهام متوسط و کوچک در نیمه دوم مهرماه بالاتر خواهد رفت.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، چهار هزار و 189 میلیارد تومان نشان می‌داد. امروز ارزش معاملات نسبت به سطح روز چهارشنبه افزایش یافت. قرارگیری ارزش معاملات در کانال چهارهزار میلیارد تومان اما برای افزایش پویایی بازار کافی نیست.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز شنبه را 6میلیارد و 900 برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر خواهد ساخت.


بیشتربخوانید: دوره رکود بورس بالاخره تمام می‌شود؟


پیش بینی بورس یکشنبه

بازار سهام در اولین روز هفته در شوک افزایش التهابات منطقه‌ای با درگیری میان نیروهای مقاومت غزه و اسرائیل فرو رفت. عرضه‌های آبشاری فروشندگان از ابتدای بازار آغاز شد و این روند تا آخرین دقیقه بازه معاملاتی ادامه داشت.

در میان آزادسازی 1.7 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در لوکزامبورگ، دست دولت را برای پیشبرد سیاست‌های کنترلی بازتر می‌سازد. با کاهش انتظارات تورمی بازارها تمایل بیشتری به سکون در سطوح فعلی نشان می‌دهد.

آنچه در مقطع فعلی برای بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخودار است، فاکتور حجم معاملات است. محدوده مهم دو میلیون تا دو میلیون و 50 هزار واحد شاخص کل، به عنوان کف بازار توسط اهالی بازار سهام شناخته می‌شود و در هفته آینده چشم تمام فعالان بازار به این سطوح شاخص کل است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
1
تحلیل های پا منقلی
بی سر و ته
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان