تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

فیلم دیدنی حیات وحش از حمله همزمان عقاب و ۲ شغال برای شکار آهو

فیلمی دیدنی از حیات وحش را مشاهده کنید که آهو چگونه در حال شکار شدن است. در حالی که این آهوی بیچاره برای زندگی خود می دوید، توسط دو شغال از پشت و یک عقاب از بالا تعقیب می‌شد.

فیلم حیات وحش

رویداد۲۴ حسین فلاحی: شکار شدن به اندازه کافی بد است، شکار شدن از روی زمین و هوا بدتر است! در حالی که این آهوی بیچاره برای زندگی خود می‌دوید، او توسط دو شغال از پشت و همچنین یک عقاب از بالا تعقیب می‌شد. راهنمای میدانی ۳۳ ساله «شان ایتسبس» در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰  این تعقیب و گریز باورنکردنی را در یک ویدیو در جاده‌ای کوچک که درست از کنار Tshokwane می‌گذرد شکار کرد.

اودرباره مشاهدات خود گفت: «ما در حال رانندگی بودیم که یک عقاب قهوه‌ای رنگ را در بالای درخت دیدیم. یک دقیقه ایستادیم که عقاب ناگهان پرواز و شروع به تعقیب یک آهو در چمن کرد. به اندازه کافی شگفت‌انگیز بود که عقاب را در حال شکار چنین طعمه‌ای بزرگ ببینم و من خوش شانس بودم که توانستم این شکاررا از نزدیک دنبال کنم، زیرا بسیار کوتاه مدت بود. طولی نکشید که متوجه حرکت از جهتی دیگر شدیم که دو شغال پشت سیاه از ناکجاآباد وارد کادر شدند!»

اگرچه این یک تعقیب و گریز کوتاه بود و نه شغال‌ها و نه عقاب‌ها نتوانستند آهو را بگیرند، اما این برای من اولین بار بود که چنین چیزی را می‌دیدم. آهو توانست از هر دو شکارچی پیشی بگیرد و زنده بماند تا یک روز دیگر زندگی کند.

آلدو بروتی، متخصص پرندگان است در این باره می‌گوید: عقاب‌های تاونی ذاتا لاشخور هستند. اما آن‌ها به شکار پستانداران تا ۴ کیلوگرم، از جمله تاگ‌ها و بز کوهی معروف بوده‌اند. اگر به آن نگاه کنید احتمالا یک آهوی نر ۱۱ کیلوگرمی است. تئوری من این است که این یک تلاش فرصت‌طلبانه توسط عقاب بوده و احتمالاً شغال‌ها قبلاً به دنبال این شکار بوده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان