تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲

معاملات روز دوشنبه بازار سهام نشان داد آتش هیجان جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین که ریزش شاخص کل بورس را در پی داشت، به تدریج فروکش کرده و بورس تهران اندک‌اندک به مدار منطق بازمی‌گردد.

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲

رویداد۲۴ بازار سهام در حالی به معاملات روز دوشنبه پایان داد که شاخص کل با رشد ضعیفی همراه بود. همین افزایش کم‌رمق اما توانست نماگر بازار را از سقوط نجات دهد و آن را همچنان بالای دو میلیون واحد نگاه دارد.

بورس دوشنبه در یک نگاه

معاملات بورس دوشنبه به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت معاملات روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی افزایش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس دوشنبه شاخص کل، با افزایش چهار هزار و 360 واحدی که معادل 0.22 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات دوشنبه در سطح دو میلیون و پنج هزار واحدی ایستاد.

اما شاخص هم‌وزن در کمال صداقت وضعیت تنش برانگیز بازار را به خوبی نشان داد و با فرمان شاخص دروغین حرکت کرد. به طوری که این نماگر بیشتر از دو هزار و 200 واحد کاهش ارتفاع داد. به این ترتیب شاخص هم‌وزن با کاهش 0.33 درصدی به سطح 680 هزار و 984 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دوشنبه را 7 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 315 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز دوشنبه حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس دوشنبه، خبر از خروج 377 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس سه‌شنبه

با توجه به اینکه خروج پول در معاملات روز دوشنبه به یک‌سوم میزان خروج پول در روز یکشنبه کاهش یافته بود، به نظر می‌رسد منطق به معاملات بازگشته و صفوف فروش هیجانی بازار رو به جمع شدن باشند. با این حال اما نگاهی به حجم و ارزش معاملات خرد بورس حاکی از تداوم رکود معاملاتی است. اگرچه چشم امید حرفه‌ای‌های بازار اکنون به گزارش‌های ۶ ماهه است تا نگرش سهامداران را نسبت به خرید و فروش‌ها تغییر داده و آنها را در تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری دقیق‌تر و حساس‌تر کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان