تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲

بهترین گوشی تا ۷ میلیون

اگر شما قصد خرید گوشی هوشمند دارید و بودجه‌ای که می‌توانید برای آن اختصاص دهید در حدود هفت میلیون تومان است، حتما با ما همراه باشید. چرا که در ادامه بهترین گوشی‌های هوشمند تا ۷ میلیون تومان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین گوشی تا ۷ میلیون

رویداد۲۴ نازنین احمدی: کاربرد فراوان گوشی‌های هوشمند در زندگی امروزه سبب شده است که گوشی هوشمند به یکی از ملزومات زندگی مبدل شود. کاربران برای خرید گوشی هوشمند مورد نیاز خود فاکتور‌های مختلفی را بررسی می‌کنند و با توجه به آن فاکتورها، گوشی مدنظر خود را انتخاب می‌کنند. پردازنده، کیفیت دوربین، کیفیت صفحه نمایش، اندازه و ... از جمله فاکتور‌هایی هستند که در هنگام خرید گوشی هوشمند اهمیت دارند. اما به جرئت می‌توان گفت برای بسیاری از افراد، قیمت و هزینه گوشی‌های هوشمند مهم‌ترین فاکتور است.

اگر شما قصد خرید گوشی هوشمند دارید و بودجه‌ای که می‌توانید برای آن اختصاص دهید در حدود هفت میلیون تومان است، حتما با ما همراه باشید. چرا که در ادامه بهترین گوشی‌های هوشمند تا ۷ میلیون تومان را به شما معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید گوشی تا ۷ میلیون تومان

با هفت میلیون تومان می‌توان گوشی‌های اقتصادی خوبی تهیه کرد که جواب گوی نیاز‌های شما باشد. جنس این گوشی‌ها پلاستیکی است و اغلب از پردازنده و دوربین قابل قبولی در آن‌ها استفاده شده است. اکثر صفحه نمایش‌ها نیز از جنس LCD است و رفرش ریت آن‌ها معمولا ۶۰ یا ۹۰ هرتزی است. در ادامه این تلفن‌ها را معرفی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون


 شیائومی ردمی ۱۰C

بهترین گوشی تا ۷ میلیون

یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی که می‌توانید با بودجه‌ای در حدود ۷ میلیون تومان تهیه کنید، شیائومی ردمی ۱۰C است. این گوشی که کمتر از هفت میلیون تومان قیمت دارد با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایتی قدرت سخت افزاری بسیار خوبی دارد و می‌تواند جوابگوی کار‌های سبک و حتی نیمه سنگین روزانه شما باشد. حتی می‌توانید بازی‌های نیمه سنگین را نیز با آن بدون لگ و باگ انجام دهید. صفحه نمایش ۷۱/۶ اینچی شیائومی ردمی ۱۰C از نوع IPS LCD با رفرش ریت ۶۰ هرتز است و کیفیت بالایی ندارد، اما در این بازه قیمتی قابل قبول است. این گوشی با دارا بودن باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری شارژدهی خوبی را به شما ارائه خواهد داد.

اما نقطه ضعف اصلی شیائومی ردمی ۱۰C، دوربین آن است. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی آن کیفیت خوبی ندارد و جزئیات در عکس‌های ثبت نمی‌شوند و رنگ‌ها نیز فقط تا حدودی طبیعی جلوه می‌دهند. دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی نیز عملکرد قابل توجهی ندارد.

اما همان طور که گفتیم نقطه قوت شیائومی ردمی ۱۰C، پردازنده و سخت افزار آن است. در این گوشی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۶۸۰ بهره گرفته شده است و عملکرد بسیار خوبی دارد و در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ هم رده در انجام بازی‌های گرافیکی و کار‌های پردازشی بهتر عمل می‌کند. این تلفن همراه با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI ۱۳ عرضه شده است و با توجه به امکانات شخصی سازی مناسبی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، در هنگام استفاده از شیائومی ردمی ۱۰C تجربه کاربری روان و خوبی را خواهید داشت.

شیائومی ردمی ۱۰C در زمان عرضه قیمتی در حدود ۱۸۰ یورو داشته است و شما می‌توانید با مبلغی در حدود ۵/۶ میلیون تومان در بازار‌های داخلی آن را تهیه کنید.

سامسونگ A۱۳

بهترین گوشی تا ۷ میلیون

سامسونگ A۱۳ از زمان عرضه در سال ۲۰۲۲ تا کنون یکی از پر فروش‌ترین‌های بازار ایران بوده است و هنوز هم فروش بالایی دارد. شما می‌توانید نسخه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی این تلفن همراه هوشمند را در بازار‌های داخلی با قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان تهیه کنید.

طراحی گوشی ساده و زیبا است و جنس آن از پلاستیک است. صفحه نمایش گوشی سامسونگ A۱۳ یک صفحه نمایش ۶/۶ اینچی PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ و رفرش ریت ۶۰ هرتز است. دقت و کیفیت صفحه نمایش قابل قبول است.

در این گوشی هوشمند از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده شده است که به واسطه آن می‌توانید در کاربری‌های معمولی و نیمه سنگین تا یک روز را شارژدهی داشته باشد.

با استفاده از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ A۱۳ در شرایط نور دهی مناسب می‌توانید عکس‌های مناسبی تهیه کنید و دوربین آن به نوعی نقطه قوت آن محسوب می‌شود. البته نباید انتظار داشته باشیم که جزئیات با دقت بالایی در عکس‌های مشخص باشد. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی استفاده شده در این تلفن همراه نیز کیفیت مناسبی دارد، اما دوربین ماکرو آن بیشتر جنبه فانتزی دارد.

نقطه ضعف اصلی این گوشی پردازنده و سخت افزار ضعیف آن است که برای مصرف بهینه باتری ساخته شده است و در اجرای نرم افزار‌های مختلف ممکن است شما را کمی اذیت کند. این تلفن همراه در زمان عرضه با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core ۴/۱ وارد بازار شده است.

 سامسونگ A۱۴

بهترین گوشی تا ۷ میلیون

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که با بودجه‌ای در حدود هفت میلیون تومان می‌توانید داشته باشید، سامسونگ A۱۴ است. این گوشی که در اواخر سال ۱۴۰۱ به بازار ایران عرضه شده است در مجموع امکانات خوبی به شما ارائه می‌دهد و به نوعی نسخه به روز شده و بهبود یافته سامسونگ A۱۳ به حساب می‌آید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر بین خرید A۱۳ و A۱۴ مردد هستید با کمی هزینه بیشتر گوشی A۱۴ را تهیه کنید.

به نسبت نسل پیش، سامسونگ A۱۴ در بخش طراحی بهبود یافته است و با کمی خمیدگی در لبه‌ها ساخته شده است. بدنه پلاستیکی تخت نیز در پشت تلفن همراه قرار دارد. البته قطر گوشی کمی بیشتر شده است.

صفحه نمایش آن یک صفحه نمایش ۶/۶ اینچی PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ و رفرش ریت ۶۰ هرتزی است و کیفیت خوبی دارد.

در گوشی سامسونگ A۱۴ از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بهره گرفته شده که می‌تواند در استفاده‌های سبک تا ۲ روز نیز شارژدهی داشته باشد، اما آداپتور از جعبه گوشی حذف شده و برای خرید جنس اصلی آداپتور نیاز دارید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید. با استفاده از یک اداپتور ۲۰ واتی، صفر تا صد شارژ شدن این گوشی حدودا ۲ ساعت و نیم زمان می‌برد.

پردازنده سامسونگ A۱۴ تراشه مدیاتک هلیو جی ۸۰ است که به نسبت نسل پیش بهبود یافته و دیگر خبری از لگ و باگ نیست و جوابگوی نیاز‌های روزمره و نیمه سنگین شما است.

دوربین اصلی این تلفن هوشمند ۵۰ مگاپیکسلی است و در شرایط نوردهی مناسب کیفیت خوبی دارد و به نوعی بهترین دوربین گوشی با هفت میلیون تومان است. لنز‌های اولترا واید و ماکرو در این بازه قیمتی کیفیت قابل قبولی دارند. همچنین دوربین سلفی نیز ۱۳ مگاپیکسلی است و عملکرد بهتری به نسبت دوربین سلفی گوشی سامسونگ A۱۳ دارد.

برای خرید گوشی سامسونگ A۱۴ در بازار‌های داخلی نیاز به پرداخت هزینه‌ای در حدود ۵/۷ میلیون تومان دارید.

حرف آخر

خرید گوشی‌های هوشمند در بازه هفت میلیون تومان به نوعی به معنای خرید گوشی‌های اقتصادی بازار است و نبایستی انتظار امکانات گوشی میان رده و پرچمدار را از این تلفن‌های هوشمند داشته باشید. در این مقاله سعی شد بهترین انتخاب‌هایی که می‌توان با بودجه‌ای در حدود ۷ میلیون تومان داشت را به شما معرفی کنیم. با این بودجه گزینه‌های دیگری همچون M۱۳، M۱۴ و آنر X۷ نیز پیش روی شما قرار دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان