تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

وضعیت خطرناک فعالان خبری در فلسطین؛ کشته شدن ۱۱ خبرنگار تایید شد!

«کمیته حفاظت از خبرنگاران» کشته شدن دست کم ۱۱ خبرنگار؛ از جمله شهادت ۹ خبرنگار فلسطینی، یک خبرنگار لبنانی و مرگ یک خبرنگار رژیم صهیونیستی در این هفته را تایید کرده است.

وضعیت خطرناک فعالان خبری در فلسطین؛ کشته شدن ۱۱ خبرنگار تایید شد!

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: دست‌کم یک خبرنگار اسرائیلی نیز ناپدید شده است و بسیاری از خبرنگاران نیز مجروح شده‌اند. به نقل از نیویورک‌تایمز، تخلیه جمعیت، بمباران هوایی و نبرد زمینی، وضعیت بسیار خطرناکی را برای گزارش وقایع مبارزات فلسطینی‌ها مقابل سربازان رژیم صهیونیستی به وجود آورده است. این کمیته همچنین در حال انجام تحقیقاتی درباره سایر گزارش‌ها مبنی بر کشته، مجروح و ناپدید شدن خبرنگاران در نزدیکی غزه است.


بیشتر بخوانید: خبرنگارانی که توسط اسرائیل کشته شدند +جدول


براساس گزارش‌های این کمیته، روز جمعه در جریان بمباران لبنان یکی از فیلمبرداران «رویترز» کشته و دست‌کم ۶ خبرنگار دیگر مجروح شدند. به گفته شریف منصور، یکی از اعضای بخش خاورمیانه «کمیته حفاظت از خبرنگاران»، خبرنگاران در غزه علاوه بر تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات باید از خانواده خود محافظت و آن‌ها را از منطقه خارج کنند. بسیاری از این خبرنگاران خانه و دفاتر خود را از دست داده‌اند و برخی در بیمارستان فعالیت می‌کنند؛ چراکه فقط در بیمارستان‌ها می‌توان به برق و اینترنت دسترسی داشت. «منصور» معتقد است که این خبرنگاران هم‌اکنون بسیار آسیب‌پذیرند،، اما در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به آن‌ها نیاز داریم. آن‌ها چشم‌های جهانیان برای تماشای اتفاقات در حال وقوع‌اند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان