تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲

بلینکن: ایده اخراج فلسطینی‌ها از غزه محکوم به شکست است

وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: ما معتقدیم که مردم باید بتوانند در غزه، خانه خود، بمانند. اما ما همچنین می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها از محدوده خطر خارج شده‌اند و کمک‌های لازم را دریافت می‌کنند.

بلینکن: ایده اخراج فلسطینی‌ها از غزه محکوم به شکست است
رویداد۲۴ در پی ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی به ساکنان شمال نوار غزه برای خروج از این منطقه، وزیر خارجه آمریکا گفت که چنین ایده‌ای محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی در قاهره در این باره ایده اخراج فلسطینی‌ها از نوار غزه را رد کرد و گفت که آن‌ها باید بتوانند در سرزمین خود بمانند.

بلینکن گفت: من مستقیماً از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تقریباً همه رهبران دیگری که در منطقه با آن‌ها صحبت کردم شنیدم که این ایده محکوم به شکست است، بنابراین ما از آن حمایت نمی‌کنیم.

وی افزود: ما معتقدیم که مردم باید بتوانند در غزه، خانه خود، بمانند. اما ما همچنین می‌خواهیم مطمئن شویم که آن‌ها از محدوده خطر خارج شده‌اند و کمک‌های لازم را دریافت می‌کنند.»


بیشتر بخوانید: اسرائیل می‌خواهد مردم غزه را به سمت صحرای سینا کوچ اجباری دهد/ برنامه دارند غزه را از جغرافیای فلسطین خارج کنند


رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته خواستار خروج بیش از یک میلیون ساکن شمال نوار غزه از این منطقه در راستای فراهم کردن زمینه آغاز عملیات زمینی در این باریکه شد.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان نبرد «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده است برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق بر روی آن‌ها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد دهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به ۲۶۷۹ شهید و ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان