تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

هزینه کمرشکن نگهداری خودرو‌های مونتاژی

قیمت‌های بالای لوازم یدکی خودرو‌های چینی، موضوع جدیدی نیست. رقم بالای قیمت قطعات این خودروها، باعث نگرانی مالکان آن‌ها شده است.

قیمت خودرو

رویداد۲۴ قیمت‌های بالای لوازم یدکی خودرو‌های چینی، موضوع جدیدی نیست. هم‌زمان با افزایش تنوع خودرو‌های چینی در بازار داخلی، مشتریان انتظار داشتند تا دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها نیز آسان‌تر از گذشته شود. بااین‌حال چنین اتفاقی در واقعیت رخ نداد. قیمت لوازم یدکی خودرو‌های چینی روزبه‌روز درحال افزایش است. علاوه‌براین، کمبود قطعات این خودرو‌ها نیز در بازار به خوبی حس می‌شود.

به جرأت می‌توان گفت که افزایش قیمت قطعات خودرو‌های مونتاژی از کنترل خارج شده است. اکنون قطعات برخی از این خودرو‌ها با بهایی بیشتر از قطعات خودرو‌های وارداتی فروخته می‌شوند. بسیاری از این قطعات همانند خودرو‌های چینی به‌صورت وارداتی در بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین یک انحصار تقریبی در بازار قطعات یدکی خودرو‌های مونتاژی نیز وجود دارد.

قیمت بالای قطعات خودرو‌های مونتاژی به‌خصوص لوازم ظاهری آن‌ها، باعث شده است تا مالکان این خودرو‌ها همواره در مورد نگهداری از اتومبیل خود نگران باشند. به‌عنوان مثال قیمت جلوپنجره دیگنیتی پرایم ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این قیمت درحالی اعلام می‌شود که جلوپنجره بی ام و X۴ حدود شش الی پانزده میلیون تومان قیمت دارد. به عبارت دیگر قیمت قطعه خودرو چینی،

جدول قیمت لوازم یدکی خودرو‌های چینی:

هزینه کمرشکن نگهداری خودرو‌های مونتاژی

به گفته «بهرام شهریاری»، فعال صنعت قطعه‌سازی خودرو، واردات لوازم یدکی خودرو‌های چینی با ارز آزاد به کشور عامل اصلی بالارفتن قیمت قطعات خودرو است. شهریاری عنوان می‌کند که سیاست خودروسازان برای عرضه خودرو‌های مونتاژی، عرضه گران‌قیمت خودرو و قطعات خودرو است که درنهایت به ضرر مصرف‌کننده تمام می‌شود. علاوه بر موارد یادشده بایستی به تیراژ تولید اندک بسیاری از خودرو‌های مونتاژی نیز اشاره کنیم. این مسئله باعث می‌شود تا تولیدکننده پس از مدتی تمایل به واردات قطعات یدکی خودرو‌های قدیمی نداشته باشد. حاصل این عدم تمایل دردسر بیشتر برای مالکان خودرو‌های چینی خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
0
0
خوب جلو پنجره بی ام و هم با ارز آزاد وارد میشه پس چرا اینقدر از جلو پنجره دیگنیتی ارزونتره؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان