تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

رایزنی ایران و فرانسه برای همکاری در حوزه دارو

در مراسم بازدید 20 شرکت دارویی و درمانی فرانسه از محصولات سازمان تجهیزات پزشکی ایران، رایزنی‌هایی برای همکاری های دوجانبه میان ایران و این شرکت ها در زمینه دارویی انجام شد.
رویداد24- دکتر پیر ساوارد مدیر امور بین الملل شرکت لیم فرانسه گفت: هفته آینده هیاتی از سوی وزارت بهداشت ایران وارد پاریس خواهند شد. همچنین از هلال احمر ایران دعوت کرده ایم تا در ماه اکتبر به پاریس بیایند.

وی افزود: مسلما علاقه مندیم که همکاری های بیشتری در زمینه دارویی با هم داشته باشیم.

ساوارد درباره چگونگی روابط و تبادلات دارویی ایران و فرانسه بعد از اجرای برجام و برداشته شدن تحریم گفت: فرانسه و ایران از سال‌ها قبل روابط خوبی داشته‌اند که با اعمال تحریم‌ها روابط مقداری کاهش یافت اما با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها درهای جدیدی بر روی دو کشور باز شده و فکر می کنیم ایران سطح خوبی در تولید دارو و پزشکی دارد و می تواند شریک خوبی برای ما باشد.

مدیر امور بین الملل شرکت لیم فرانسه تاکید کرد: امروز آمده ایم تا درهای رابطه فرانسه با ایران را در حوزه دارویی باز کرده و روابط را در این زمینه گسترش دهیم. بر این اساس در نظر داریم تا هم به ایران واردات داشته باشیم و هم صادرات را از ایران به فرانسه انجام دهیم.

در ادامه این مراسم دکتر فلاح معاون امور اجرایی و تدارکات سازمان هلال احمر با بیان اینکه در این رایزنی‌ها اطلاعاتی درباره توانایی‌های شرکت دارویی ایران ارائه کردیم گفت: در حال حاضر فضای جدیدی ایجاد شده و همه تلاش می کنیم که از این فضا برای بهبود صنعت دارویی در کشور استفاده کنیم. در آینده حتما تماس‌ها بین دو طرف وجود خواهد داشت و جزییات همکاری ها مشخص خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایران ، فرانسه ، دارو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان