تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

محتوای پیام بازدارنده‌ آمریکا به ایران چیست؟

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در زمینه هدف قرار گرفتن نظامیان و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، گفت که واشنگتن قصد دارد «پیام محکم بازدارنده‌ای» در این باره به ایران بفرستد.

محتوای پیام بازدارنده‌ آمریکا به ایران چیست؟
رویداد۲۴ جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در زمینه هدف قرار گرفتن نظامیان و پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه، گفت که واشنگتن قصد دارد «پیام محکم بازدارنده‌ای» در این باره به ایران بفرستد.

به گزارش ایسنا، در ادامه ادعا‌های دولت آمریکا مبنی بر «نقش هم‌دستانه» ایران در وقوع عملیات گسترده و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های دولت آمریکا از این رژیم در جنگ غزه که موجب خشم و واکنش نیرو‌های مقاومت علیه نظامیان آمریکا در منطقه شده است که واشنگتن مدعیست تحت حمایت ایران هستند و از آن دستور می‌گیرند، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا در تلاش است با افزایش نگرانی‌ها درباره گسترش یک درگیری منطقه‌ای، «پیام محکم بازدارنده‌ای» به ایران منتقل کند.

سی‌ان‌ان گزارش داد که کربی در این باره گفت: «اگر قرار باشد به حفاظت از نظامیان و تاسیساتمان ادامه دهیم، قطعا وارد عمل خواهیم شد. ما ثابت کرده‌ایم که حمله می‌کنیم و در تلاشیم این کار را بکنیم. این پیام محکمی است که ایران باید خود را کنار بکشد. ما این مسئولیت‌ها را جدی می‌گیریم.


بیشتر بخوانید: جنگ جهانی سوم در راه است؟


کربی در ادامه با توجیه حضور نظامی مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه به بهانه تامین امنیت آن و «مبارزه با تروریسم» به سی‌ان‌ان گفت: «ما امنیت ملی‌مان در منطقه را نیز بسیار جدی می‌گیریم و به همین دلیل است که رییس جمهور دو ناوگروه هواپیمابر به منطقه اعزام کرده است. ما باید اطمینان بیابیم که نه تنها به ایران، بلکه به تمامی بازیگران و ایران به طور ویژه، این پیام را مخابره می‌کنیم که امنیت ملی‌مان را بسیار جدی می‌گیریم. ما به حفاظت و دفاع از نظامیانمان ادامه خواهیم داد. این کار را در زمانی که بخواهیم و به روشی که بخواهیم انجام می‌دهیم.»

اظهارات کربی در این باره در حالی بیان شده که بیم گسترش جبهه‌های جنگ علیه رژیم اشغالگر قدس و درگیر شدن آمریکا در یکی دیگر از «جنگ‌های ابدی» در منطقه افزایش یافته است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
0
0
یکی از هواپیما های مسافربری رو بزنیم، قضیه حل میشود
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان