تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

پیش‌بینی آینده دو سرمربی سرخابی؛ نکونام و گل‌محمدی مثل ونگر و مورینیو

کارشناس فوتبال که از معلمان شاغل در این رشته است با اشاره به اتفاقاتی که بین سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس رخ داده است گفت: نمونه خارجی این اتفاق را هم داشتیم که ختم به آشتی شد.

پیش‌بینی آینده دو سرمربی سرخابی؛ نکونام و گل‌محمدی مثل ونگر و مورینیو

رویداد۲۴ پس از صحبت‌های یحیی گل محمدی (سرمربی تیم پرسپولیس) در نشست خبری پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان که در آن کنایه‌ای به جواد نکونام (سرمربی استقلال تهران) زده بود، فوتبال ایران وارد فاز جدیدی از حواشی بین دو رقیب سنتی یعنی استقلال و پرسپولیس شد.

نکونام هم کنایه گل محمدی را بی پاسخ نگذاشت و در نشست خبری پس از بازی با شمس آذر جواب تندی به صحبت‌های سرمربی پرسپولیس داد؛ اما این پایان کار نبود و گل محمدی در صحبت‌های خود پس از دیدار با صنعت نفت آبادان خطاب به نکونام گفت: جواب کسی را که بلد نباشد به بزرگ‌تر خود احترام بگذارد را نمی‌دهم.

پس از رد و بدل شدن کنایه و حرف‌های تند بین سرمربیان استقلال و پرسپولیس، بازیکنان و مسئولان هر دو باشگاه از سرمربی تیم خود حمایت کردند تا اینگونه رفتار از سوی آنها باعث تحریک بیشتر هواداران شود.

خبرنگار مهر در خصوص برخورد ناپسند مربیان با یکدیگر و نحوه مدیریت در اینگونه موارد با مجید جلالی سرمربی اسبق تیم‌های پیکان و فولادخوزستان گفت و گو کرده است.

جلالی در رابطه با صحبت‌های رد و بدل شده میان گل محمدی و نکونام اظهار داشت: اول از همه باید بگویم که اینگونه مشاجره‌ها در همه جای دنیا رخ می‌دهد و موضوع نوظهوری نیست. حدود ۱۰، ۱۵ سال پیش در لیگ جزیره آرسن ونگر و خوزه مورینیو با هم درگیری شدید لفظی پیدا کردند که چند سال بعد هر دوی آنها از صحبت‌های زشتی که با یکدیگر داشتند اظهار پشیمانی کردند.


بیشتربخوانید: حمله یحیی به جواد نکونام: آدم‌های بی خودی درباره من حرف زدند!


او ادامه داد: یحیی گل محمدی و جواد نکونام هم حکایت ونگر و مورینیو را دارند و مطمئن باشید در سال‌های آینده هر دو از رفتار خود پشیمان می‌شوند. امکان دارد هرکسی در لحظه، کنترل خود را از دست دهد و صحبت‌هایی را به زبان بیاورد اما معتقدم که باید در هر شرایطی ادب را رعایت کرد و نباید به کسی بی احترامی شود.

جلالی افزود: هم گل محمدی و هم نکونام از شاگردان من بوده اند و هر دو از بازیکنان با ادب و با شخصیت تیم بودند. هیچگاه از هیچکدام از آنها رفتار ناپسند ندیدم و اگر الان با هم به مشکل خورده اند، فشار رسانه‌ها و هواداران است.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا برای خود او در دوران مربیگری پیش آمده که با مربی دیگری به مشکل بخورد، گفت: یک بار با یکی از مربیان خوب فوتبال کشور، درگیر شدم اما هیچ وقت به او بی احترامی نکردم و خیلی زود هم سوءتفاهمات از بین رفت و با یکدیگر رفیق شدیم، برای نکونام و گل محمدی هم مطمئنم چنین اتفاقاتی رخ خواهد داد و خیلی زود اختلافات را کنار می‌گذارند.

او درباره نقش مدیران دو باشگاه برای مدیریت کردن این موضوع گفت: مدیریت فقط این نیست که در رسانه‌ها صحبت کنند، در این مواقع مدیران هر دو باشگاه که حکم بزرگترهای دو تیم را دارند باید دخالت کنند تا هرچه زودتر دو مربی اختلافات را کنار بگذارند نه اینکه بیشتر باعث شعله ور شدن این ماجرا شوند. در هر صورت امیدوارم هم مدیرعامل استقلال و هم مدیرعامل پرسپولیس جو متشنجی که شکل گرفته را آرام کنند.

جلالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به مربیان جوان لیگ برتر دارد، بیان کرد: متأسفانه در فوتبال کنونی کشور، مربیان جوان بیشتر از مربیان پیشکسوت جو را شلوغ می‌کنند و به دنبال ایجاد حاشیه هستند تا اسم خود را در رسانه‌ها بیاندازند. شأن یک مربی فوتبال چنین درگیری‌هایی نیست و باید فقط به دنبال عملکرد بهتر تیم خود در هر بازی باشد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان