تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

فیلم دیدنی مسابقه سرعت تمساح و ایمپالا در رودخانه

فیلم مستندی از حیات وحش ببینید که یک ایمپالای شجاع تلاش می‌کند در جستجوی مراتع سبزتر از رودخانه پر از کروکدیل عبور کند، اما توسط یک تمساح گرسنه تعقیب می‌شود.

شکار تمساح

رویداد۲۴ حسین فلاحی: «کیتلین ایرواکر» پرستار 24 ساله دامپزشکی و خانواده اش در حال گشت و گذار با قایق بودند که این منظره باورنکردنی در مقابل چشمان آنها رخ داد. کیتلین و لوسی وایتهد داستان و فیلم خود را به اشتراک گذاشتند. ایرواکر در این باره گفت: « هنگامی که در امتداد رودخانه Chobe در بوتسوانا در حال گشت و گذار بودیم، حیوانات متعددی را دیدیم که برای نوشیدن به لبه رودخانه می آمدند. راهنمای ما ناگهان به یک ایمپالا اشاره کرد که در عرض رودخانه شنا می‌کرد. همه چیز آرام بود تا اینکه ناگهان یک تمساح از آب بیرون آمد و به تعقیب ایمپالا پرداخت. نفش همه ما به شماره افتاد چون ایمپالا با احساس خطر وقتی متوجه شد که تمساح در تعقیب آن است شروع به شنا کردن سریعتر کرد. تمساح که مصمم بود از ایمپالا یک نهاردرست کند، سرعتش را تندتر کرد. ایمپالا و کروکودیل به تعقیب و گریز پر سرعت خود از رودخانه ادامه دادند. ایمپالا با پاهای قدرتمندش جلوتر از کروکدیل بود، اما تمساح لحظه به لحظه نزدیک می شد.»

ایرواکر ادامه داد: « در یک نقطه، کروکدیل آرواره های خود را بست و تنها یک اینچ مانده به ایمپالا گم شد. تمساح هنوز راضی به انصراف از تعقیب طعمه خود نبو و به تعقیب خود ادامه داد. همه ما ا اراده ایمپالا و تمساح شگفت زده شدیم. ایمپالا ، با پاهای قدرتمندش، می‌توانست سریع‌تر و کارآمدتر از تمساح شنا کند، اما قدرت و استقامت تمساح به آن اجازه داد تا تعقیب را ادامه دهد.»

کروکودیل ها که خزندگان بزرگی هستند معمولاً طعمه را با تعقیب آن شکار نمی کنند. آنها تعقیب و کمین را ترجیح می دهند. با این حال، آنها  چنین فرصت هایی را از دست نمی دهند. ایرواکر در پایان گفت: ««هنگامی که ایمپالا به ساحل رسید، همه ما یک نفس راحت کشیدیم. این یک تجربه واقعاً باورنکردنی بود که شاهد چنین مبارزه دراماتیکی باشیم. رودخانه Chobe واقعاً مقصدی است که باید برای هر کسی که علاقه مند به حیات وحش و طبیعت است از آن بازدید کند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان