تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲

ترفند جدید خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو

بهروز محبی، نماینده سبزوار گفت: من از آقای رئیس جمهور و وزیر صمت خواهش می‌کنم، صدای مردم را بشنوند؛ به عنوان نمونه زمانی که خودرو همچنان در گارانتی قرار دارد، برای یک تعویض روغن، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، این در حالی است که صاحب خودرو همان کار را خارج از مجموعه می‌تواند با ۷۰۰ هزار تومان انجام دهد.

ترفند جدید خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو
رویداد۲۴ زهرا ظهروند در اقتصاد۲۴ نوشت: روز‌ها به تندی برای دولت سیزدهم می‌گذرد و همچنان آشفتگی در حوزه اقتصاد، بیداد می‌کند. یکی از بخش‌هایی که با گذشت زمان، هنوز چالش‌هایش حل نشده، صنعت و بازار خودرو است.

در همین خصوص، بهروز محبی، نماینده سبزوار به اقتصاد۲۴ گفت: بنده ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت هستم. متاسفانه این شورا در زمینه خودرو، دستورالعمل می‌دهد و قیمت‌گذاری را سازمان حمایت انجام می‌دهد، از این‌رو شاهد این قضیه هستیم که خودروسازان با عوض کردن و افزودن آپشن‌های جدید، با سرعت، قیمت‌های خودرو را تغییر می‌دهند و مردم هم از این مسئله ابراز نارضایتی شدید دارند.

مردم به سرویس‌دهی خودروساز‌ها و نوع گارانتی آن‌ها اعتراض دارند

وی افزود: بنده از رئیس جمهور و وزیر صمت درخواست ویژه دارم که خودشان به وضعیت کالا‌های داخلی ورود کنند؛ این قیمت‌های تمام شده، قیمت‌های واقعی نیستند و ناگهان مشاهده می‌کنیم با یک تغییرات جدی، نوع سرویس‌دهی خودروساز‌ها و نوع گارانتی آن‌ها کاملا مورد اعتراض مردم است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: من از آقای رئیس جمهور و وزیر صمت خواهش می‌کنم صدای مردم را بشنوند؛ به عنوان نمونه زمانی که خودرو همچنان در گارانتی قرار دارد، برای یک تعویض روغن، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، این در حالی است که صاحب خودرو همان کار را خارج از مجموعه می‌تواند با ۷۰۰ هزار تومان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: وقتی خودروسازان احتکار می‌کنند از فروشنده چه توقعی می‌شود داشت؟ / دولت خریداران خودرو را با طرح‌های کاذب سرگرم کرده است

محبی اظهار کرد: آنچه در حال رخ دادن است، اتفاقات ناگواری است؛ قرار شد در شورای رقابت در سازمان حمایت، ما هم از خودروساز به عنوان تولیدکننده و هم از حقوق ملت حفاظت کنیم، اما متاسفانه حقوق ملت در حال تضییع شدن است، این در حالی است که ما از حقوق خودروساز حمایت کرده‌ایم.

وی گفت: وظیفه دولت است که بخش‌هایی که خودروساز دچار مشکل تامین ارز است را برطرف کند. اما در مورد خودرو‌های سی کی دی و مونتاژی، شورای رقابت فرمول دقیق و دستورالعمل دارد؛ در دو قسمتی که مربوط به ارز مبادله‌ای و حقوق ورودی و گمرکی است، نقش دولت مستقیم است.


بیشتر بخوانید: هشدار وزیر صمت به خودروسازان!


افزایش قیمت خودرو

نماینده سبزوار در ادامه تصریح کرد: دولت اگر ما را در این دو قسمت یعنی تهیه ارز و تهیه حقوق گمرکی کمک کند، تا یک سوم قیمت خودرو‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

محبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های آخر سال، آیا با جهش قیمتی خودرو مواجه خواهیم شد، گفت: نباید این اتفاق بیفتد، ما تلاش خود را می‌کنیم و دولت نیز به ما کمک کند تا این اتفاق نیفتد. به عنوان نمونه در مورد خودرو‌های سی کی دی، دولت در دو قسمت ارز و حقوق ورودی به ما کمک کند؛ رئیس جمهور و وزیر صمت نیز در حوزه داخلی‌ها هزینه‌ها را پایین بیاورند؛ آپشن‌های جدیدی که اضافه می‌کنند بر اساس هزینه‌های واقعی باشد و از خودروساز‌ها خواسته شود تا هزینه‌هایشان را پایین بیاورند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال شرایط کشور به گونه‌ای نیست که تورم ایجاد شود؛ افزایش قیمت‌ها ناشی از تورم است و قطعا تورم باید نزولی باشد. سیاست‌های دولت هم، ثبات نرخ ارز را نشان می‌دهد که آینده آن، آینده روشنی خواهد بود. با توجه به گسترش تولیداتی که در کشور در حال انجام است و کار‌های اساسی که دولت انجام می‌دهد، قطعا شرایط ما رو به بهبود است و تورم، نباید تورم جدی‌ای باشد.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان