تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

سال ۲۰۲۲، طرفداران ژانر‌های مختلف مانند ترسناک، اکشن، درام و حتی فیلم‌های ابرقهرمانی واقعاً وقت خوبی را تجربه کردند. بدیهی است که از این منظر، تولیدات انیمیشنی نیز داستان‌های جذابی را به ارمغان آوردند. اکران فیلم‌هایی مانند "باز لایت‌یر"، "برگری باب" و "پینوکیوی دل‌تورو" نمونه‌های آشکار از این وضعیت بودند.

بهترین انیمیشن‌های دوبله فارسی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: اما اگر به فهرست انیمیشن‌های سال ۲۰۲۳ نگاهی بیندازیم، یک واقعیت آشکار است: ایام خوشی که از سال گذشته آغاز شده، قرار است همچنان ادامه یابد. شرکت‌هایی مانند دیزنی، دریم‌ورکس، پیکسار، ایلومینیشن، آردمن، نتفلیکس و سایرین قرار است با نسخه‌های جدید و هیجان‌انگیز یا دنباله‌های جذاب، دوباره شعف و سرور عاشقان دنیای انیمیشن را برانگیزند. تاکنون، شاهد اکران اثر‌های فوق‌العاده‌ای بودیم که با استقبال بزرگی از سوی تماشاچیان و نقادان همراه بودند و باعث سودآوری قابل توجهی شدند.

انیمیشن نیکلاس کوچولو

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

انیمیشن "نیکلاس کوچولو" با الهام از مجموعه کتاب‌های محبوب کودکان ساخته شده است که نویسندگی آن را "رنه گوسینی" برعهده داشته و ژان ژاک سامپه تصویرگر آن بود. متأسفانه، ژان ژاک سامپه در اوایل سال گذشته فوت کرد. در ساخت این انیمیشن، از تکنیک انیمیشن شستشوی جوهر، که یک سبک چینی است، استفاده شده است تا در ظاهر و بافت انیمیشن، شباهتی به آثار هنری اصلی سامپه وجود داشته باشد.

داستان این انیمیشن نیز درباره نیکلاس است، یک کودک پرجنب و جوش و شاد که علاقه زیادی به یادگیری دارد و از طریق تجربه مسائلی مانند دوستی، مشاجره، دعوا، تنبیه، شوخی و البته بازی، چیز‌های جدیدی یاد می‌گیرد.

انیمیشن موریس شگفت انگیز

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

داستان انیمیشن "موریس شگفت‌انگیز" درباره موریس، یک گربه خیابانی زنجبیلی رنگ است که همراه با گروهی از موش‌ها، با روشی کلاهبرداری، سعی در کسب درآمد دارند.


بیشتر بخوانید:  ۱۰ فیلم موزیکال برتر تاریخ سینما


انیمیشن فیل جادوگر (فیل شعبده‌باز)

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

انیمیشن "فیل جادوگر" بر اساس رمانی نوشته شده توسط کیت دی‌کامیلو ساخته شده است و کارگردانی آن را وندی راجرز برعهده دارد. وندی راجرز که از قبل آثاری مانند "شرک" و "اسپیریت: اسب سیمارون" را کارگردانی کرده است، در این انیمیشن نیز به کارگردانی می‌پردازد.

داستان فیل جادوگر درباره پیتر است که تلاش می‌کند خواهر گمشده‌اش، آدل را پیدا کند. او به یک فالگیر در میدان شهر مراجعه می‌کند و تنها یک سؤال در ذهنش تکرار می‌شود: "آیا خواهرم هنوز زنده است؟ " پاسخ فالگیر این است که برای پیدا کردن آدل، باید یک فیل مرموز را پیدا کند. جادوگری که در شکل یک فیل ظاهر می‌شود، پیتر را به سفری پرفراز و نشیب می‌برد تا سه کار ظاهراً غیرممکن را انجام دهد. این کار‌ها باعث تغییری عمده در زندگی شهر و محل اقامت پیتر می‌شوند.

انیمیشن برادران سوپر ماریو

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

یکی از بزرگترین و خنده‌دارترین انیمیشن‌های سال جاری میلادی، فیلم انیمیشنی "برادران سوپر ماریو" است که به یک موفقیت بزرگ در گیشه تبدیل شده است. این انیمیشن به شکلی خاص و با احترامی به طرفداران نینتندو، نسخه تصویری رنگارنگ و جذاب بازی محبوب سوپر ماریو را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

سازندگان این انیمیشن، با معرفی شخصیت‌های جذاب و قابل قبول، به هوشمندی عناصر بازی را در صحنه‌های هنری و هیجان‌انگیز جای داده‌اند. این ترکیب باهوشانه، به خوبی جواب داده و "برادران سوپر ماریو" را به یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است.

انیمیشن مرد عنکبوتی

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

در ادامه فیلم برنده جایزه اسکار "مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوت"، فیلم "در میان دنیای عنکبوتی" به زندگی مایلز مورالس، شخصیت اصلی، می‌پردازد که برای تجربه ماجراجویی جدید بازگشته است. او به تیم قدرت‌های گوئن استیسی و یک تیم جدید ملحق می‌شود و برای مقابله با موجودی شرور و قدرتمند آماده می‌شود که قوی‌تر از هرچیزی است که تاکنون با آن مواجه شده است.

انیمیشن برادران ونچر

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

بعد از دو دهه حضور موفق، وداع گفتن همیشه چالش‌برانگیز است، اما انیمیشن "برادران ونچر" با موفقیت با این چالش برخورد کرد. داستان این انیمیشن بر روی شخصیت هنک ونچر تمرکز دارد، که با خطراتی پنهان و آشکار روبرو می‌شود. در همین حال، یک تهدید شرورانه از گذشته ظاهر می‌شود و منجر به هرج و مرج می‌شود. نیاز به بازگرداندن تعادل به جهان، باعث اتحاد متحدان قبلی و حتی دشمنان آن‌ها می‌شود. زیرا اگر این اتحاد شکل نگیرد، آن‌ها باید انتظار سقوط جهان را بپذیرند.

باید خداحافظی صمیمانه با طرفداران پروپاقرص این مجموعه را در قسمت پایانی تلقی کرد. این انیمیشن در حین به وجود آوردن احساسات عمیق طرفداران، همچنین صحنه‌های اکشن سرگرم‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد که حائز اهمیت است. پایانی باشکوه که هر دقیقه آن برای تماشا لذت‌بخش است، داستانی که به افراط و تفریط روی نمی‌دهد و در نهایت رضایت مخاطبان را به همراه دارد.

انیمشن ترول ۳

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

ترولز، پس از ساخت مجموعه‌هایی مانند "شرک"، "ماداگاسکار"، "پاندای کونگ‌فو کار" و "چگونه اژد‌های خود را تربیت کنیم"، پنجمین مجموعه‌ی تولید شده توسط شرکت دریم‌ورکس است.

اطلاعات دقیقی درباره فیلم جدید این مجموعه هنوز منتشر نشده است، اما ساخت این فیلم پیش‌بینی ناپذیر نبود. واقعاً پس از فروش بیش از ۳۵۰ میلیون دلار فیلم اول و فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فیلم دوم، حتی در شرایطی که بسیاری از سینما‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بودند، ساخت نسخه جدیدی از این مجموعه قابل انتظار بود.

انیمیشن فرار مرغی: طلوع ناگت

بهترین انیمیشن‌های جدید دوبله فارسی

استاپ موشن فرار مرغی: طلوع ناگت، دنباله‌ای بر فیلم محبوب "فرار مرغی" از سال ۲۰۰۰ است. در این باره، همچنان با گروهی از مرغ‌های فراری همراه می‌شویم که قصد دارند راهی برای نفوذ به یک قلعه غیرقابل تسلیم پیدا کنند. علاوه بر شخصیت‌های قبلی فیلم، یعنی جینجر و راکی، یک دختر به نام مولی نیز به گروه اضافه شده است.

تفاوت اصلی این فیلم با نسخه قبلی، جایگزینی صداپیشه‌های دو شخصیت اصلی است. در حالی که مل گیبسون و جولیا سوال‌ها (صوت دادن به راکی و جینجر) در نسخه قبلی حضور داشتند، این بار تندی نیوتن و زکری لی‌وای به جای آن‌ها قرار گرفته‌اند. البته این موضوع منجر به بحث و جدل شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان