تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

انهدام شرکت هرمی دهه هشتادی‌ها در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲۰ تن از اعضای یک شرکت هرمی در تهران خبر داد.

شرکت هرمی دهه هشتادی‌ها

رویداد۲۴ به گزارش ایسنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی در حاشیه دستگیری این افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در تاریخ چهارم آذرماه امسال خبری مبنی بر مفقودی یک جوان ۲۰ ساله به پلیس آگاهی اطلاع داده شد و درپی آن رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. در نخستین گام نیز از خانواده این فرد برای حضور در مقر انتظامی دعوت شد و آنان به کارآگاهان گفتند که فرزندشان چندی پیش به آنان مراجعه کرده و اعلام کرده که به دلیل مشکلات مالی نیازمند پول است و به همین دلیل نیز با خانواده‌اش درگیر شده، اما پس از دریافت این پول دیگر خبری از او نشده است. 

وی با بیان اینکه کارآگاهان مشکوک به فعالیت این فرد در شرکت‌های هرمی شدند، گفت: کارآگاهان با توجه به اظهارات خانواده فرد گمشده تحقیقات میدانی و اطلاعاتی گسترده خود را آغاز کرده و موفق شدند سرنخ‌هایی را به دست بیاورند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: تحقیقات ادامه پیدا کرد و سرانجام پس از چند روز ماموران موفق شدند تا محل حضور و در واقع اختفاء این جوان ۲۰ ساله را پیدا کنند. در ادامه نیز با توجه به حساسیت موضوع و احتمال گروگانگیری، طی یک عملیات عافلگیرانه جوان گمشده را شناسایی کرده و متوجه شدند که یک تیم ۲۰ نفره با میانگین سنی حدود ۲۰ سال مشغول فعالیت در یک شرکت هرمی شده‌اند و با توجه به مقررات این شرکت اجازه خروج از مخفیگاه خود را ندارند. عمده افراد این شرکت متولد دهه هشتاد بودند.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه تمامی اعضای این شرکت هرمی در مخفیگاهشان دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند، گفت: با انتقال متهمان به مقر انتظامی آنان تحت بازجویی قرار گرفته و با توجه به شواهد و قرائن موجود صراحتا به اعمال مجرمانه خود معترف شده و گفتند که به دلیل مشکلات مالی و نبود کار به این کار روی آورده‌اند و تصور می‌کردند که در مدت زمان کوتاهی ثروتمند خواهندشد.

وی درباره شیوه و شگرد کار این شرکت هرمی نیز گفت: این افراد معترف شدند که ابتدا از طریق درج آگهی در سایت‌های خرید و فروش یا از طریق دوستان و آشنایان به صورت دوستانه در جذب اعضا پیش رفته و پس از جلب اعتماد آنان و دادن وعده های پوشالی آنان را در این مسیر کشانده و از آنان سوءاستفاده می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه جوان مفقودی نیز در میان اعضای این شرکت هرمی حضور داشت، گفت: در ادامه برای متهمان دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر همدستان و اعضای این شرکت هرمی ادامه دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کلاهبرداری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان