تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۳ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

باهنر نقشه انتخاباتی اصلاح طلبان را لو داد؟

نامه نیوز نوشت:  سخنان محمدرضا باهنر در مورد اینکه اصلاح طلبان به تفاهم و لیست واحد خواهند رسید با واکنش‌های قابل توجهی همراه شده است. وی که البته نامزد انتخابات این دوره مجلس نیز هست با این اظهار نظر خود خبرساز شده است.

باهنر نقشه انتخاباتی اصلاح طلبان را لو داد؟

رویداد۲۴ سخنان باهنر البته دو وجه دارد، وجه اول و مهمش هشدار به چهره ها و جریان های اصولگرایی که از نقشه جناح مقابل حکایت می کند و به آنها نهیب می زند که اگر همچنان به تک روی ادامه د هند ممکن است با وحدت اصلاح طلبان به یکباره مجلس را از دست بدهند.

سوی دیگر سخنان محمد رضا باهنر پیش بینی رفتار سیاسی اصلاح طلبان است. او از نشانه های توافق بین گروه های مختلف اصلاح طلبی روایت کرده است.

این پیش بینی البته چندان هم دور از دسترس به نظر نمی رسد . او نشانه هایی از همگرایی بین این گروه ها و البته بیش فعالی آن ها را مشاهده کرده و با تجربه طولانی اش در پارلمان و انتخابات مختلف حدس زده است که ممکن است چنین رخدادی به وقوع بپیوندد. به هر حال این اظهار درست در شرایطی مطرح شده است که جبهه پایداری، شریان و برخی گروه های دیگر اصولگرا از ناب سازی و انتخاب اصلح سخن می گویند و بر جداسازی و تفکیک بین نیروها اصرار دارند و در بخش های دیگر هم تک روی های فراوان دیده می شود و گروه های اصیل اصولگرایی با هجمه مواجه شده اند.

حالا اما محمد رضا باهنر تاکتیک اصلاح طلبان را به روشنی بیان کرده و از نقشه انتخاباتی آنها سخن به میان آورده است.

این پیش بینی البته به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده. چه آنکه آنها طبعا تمایل داشته و دارند که تا نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات دستشان رو نشود.


بیشتربخوانید: رد صلاحیت‌های انتخابات مجلس دوازدهم و یک سوال بزرگ: چه کسی به جمهوری اسلامی التزام دارد؟


مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق در این باره به خبرنگار نامه نیوز گفته است: ما دعا می کنیم صحبت آقای باهنر درست باشد چون چرخ کشور با یک دیدگاه و یک جریان نمی چرخد.

او در عین حال گفته است: من با برخی دوستان در حزب ندا و حزب کارگزاران ارتباط دارم و از صحبت های آنها بر می آید که هر دو حزب هنوز به لیست نرسیده اند. این دو حزب برخلاف بقیه احزاب اصلاح طلب علاقمند به مشارکت در انتخابات و معرفی کاندیدا و ارائه لیست هستند، با این وجود می گویند «شاید تعدادی نامزد را معرفی کنیم اما بعید است بتوانیم لیست بدهیم».

رحمانیان ادامه داده است: بعید می دانم اصلاح طلبان به لحاظ تشکیلاتی لیست بدهند. شاید برخی احزاب اصلاح طلب نفراتی را معرفی کنند اما اسمش ارائه فهرست انتخاباتی نیست.

در گفت و گویی دیگر، جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات هم به خبرنگار نامه نیوز گفته است: شاید برخی دوستان ما به صورت فردی ثبت‌نام کرده باشند یا برخی احزاب بنا به معرفی لیست داشته باشند ولی تا این لحظه هیچ تصمیمی در جبهه اصلاحات گرفته نشده است.

وی افزوده است: درباره جبهه اصلاحات به دنبال ایجاد شرایط برای برگزاری انتخابات رقابتی باشند و از طرف اصلاح طلبان اظهارنظر نکنند. هر تصمیمی در جبهه اصلاحات درباره انتخابات گرفته شود، در دسترس مردم و رسانه‌ها قرار می گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
0
خیلئ‌خوشم‌آمد‌گفتی فریاد مظلومان کاخ ظالمان را فرو خواهد ریخت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان