تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۴ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

کنعانی: بیانیه روسیه و کشور‌های عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی اقدام علیه تمامیت ارضی ایران است/ اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ادعا‌های مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشور‌های عربی در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است و مفاد آن از نظر ایران مردود و غیرقابل قبول است.

کنعانی: بیانیه روسیه و کشور‌های عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی اقدام علیه تمامیت ارضی ایران است/ اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم

رویداد۲۴ ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری گفت: ادعا‌های مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشور‌های عربی در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است و مفاد آن از نظر ایران مردود و غیرقابل قبول است.

، او در پاسخ به سؤالی درباره بیانیه نشست مراکش و واکنش ایران تصریح کرد: ادعا‌های مندرج در بیانیه مشترک روسیه و کشور‌های عربی در مراکش درباره جزایر سه گانه ایرانی به منزله اقدام علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود و مفاد آن از نظر ایران از اساس مردود و غیرقابل قبول است. طرح نکات مندرج در بیانیه درباره جزایر ایرانی به منزله نقض اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است.


بیشتر بخوانید: ظریف: اگر ما با دیدگاه غلط امتیازاتی تقدیم روسیه کردیم نباید توقع رفتار مشابه داشته باشیم/ روسیه منافعش را به خطر نمی اندازد!


وی افزود: در ارتباط با تمامیت ارضی کشور با هیچ طرفی تعارف نکرده و نمی‌کنیم. ایران با صریح‌ترین و شفاف‌ترین عبارات اعتراض خود را اعلام کرده و هم مفاد بیانیه را کاملا مردود شمرده و در مورد روسیه صریح‌ترین عبارات ایران به مقامات عالی روسیه اعلام شده است. مواضع ما روشن است. در ارتباط با حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هیچ طرفی مسامحه نمی‌کند. عکس‌العمل‌ها و واکنش‌های ایران هم در چارچوب اهتمام جدی و قاطعانه و توام با دقت نسبت به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و هم در چارچوب منافع ملی و با نظر داشت همه ابعاد منافع ملی ایران صورت می‌گیرد و اقدامات دیپلماتیک را در این خصوص انجام داده و در هر چارچوب دیگری که اقتضا کند مبتنی بر منافع و مصالح ملی ایران اقدامات دیگر انجام خواهد شد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
1
فکرمیکنید روسیه کثیف بااین اعتراضات ککش میگزه این کشورکمونیست کماکان به دنبال منافع خودش است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
3
چه جوری اعلام کردید به قول نقی تو پایتخت فقط گفتید عه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان